Тема. Людина починається з добра
Мета; Формувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя; поваги до батьків і рідних, до людей старшого віку; сприяти формуванню моральних цінностей у дітей; розвивати увагу, пам’ять, мислення, гнучку думку; виховувати віру в силу добра
Обладнання: прислів*я, приказки, кросворд.
Література: «Розкажіть думку», «Початкова школа», «Зернятко».
Форма – бесіда.
Хід заняття
Діти, на дошці ви бачите частини речень.
Ваше завдання: з*єднати частини так, щоб утворилися прислів*я.
Добро роби яке відкриває кожні двері
Роби добро і не твори зло
Слово не горобець а зло руйнує
Слово – ключ, добро і буде
Праця годує вилетить не впіймаєш
Добро будує, а зло а лінь марнує
1. людяність
2.любов
3. турбота
4. дружба
5. довіра
1. Риса, яка притаманна гідній людині, гуманність(людяність)
2.Найсвітліше і прекрасне почуття(любов)
3.Діяльність, направлена на благополуччя когось: піклування, догляд.(турбота)
4.Близькі стосунки, засновані на взаємодовірі. Спільних інтересах(дружба)
5.Що повинне бути між справжніми друзями?(довіра)
4.Слухання та аналіз легенди
Легенда про добро
Давним-давно люди помітили, що рослини дають плоди в залежності від того, яке насіння посіяли, в який грунт вони лягли, як за ним доглядали, скільки приділяли уваги. Так виявилось, що насіння зла і ненависті дає такі погані плоди, засмічує грунт, зводити нанівець весь людський труд, . і навпаки, насіння добра, посіяне в підготовлену землю, за якими доглядають, за якими піклуються, огортають теплом і добром, дає найкращі, найрум*яніші і найсоковитіші плоди. Найстараннішим вдається виплекати Дерево Добра, від якого йде світло, тепло і добро до всіх, хто цього потребує.
Ця історія передається із покоління в покоління, від серця до серця.
Яке дерево ми посадимо, такі і матимемо плоди.
1.п про що розповідається в тій легенді?
2. діти, а вам сподобалась легенда про дерево добра?
3. які висновки ви зробили для себе?
4. як ви думаєте, а ми разом зможемо виростити таке дерево добра?
5.гра «так чи ні»
Суть гри полягає у тому, що вчитель читає добрі і погані справи. Коли діти чують добру справу – піднімають зелену карточку, погану – червону.
2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить(червона)
3. Берегти рідну природу та охороняти її(зелена)
4. Шанувати працю інших людей(зелена)
5. Галасувати, коли хтось відпочиває(червона)
6.Обманювати(червона)
7.Насміхатись з чужого горя(червона)
8. Добре вчитись(зелена)
9. Не слухати батьків(червона)
10. Бути вихованим(зелена)
11. Допомагати друзям(зелена)
12.Ображати інших(червона)
13. Захищати слабкого(зелена)
14. Любити своїх батьків(зелена)
6.Підсумкова бесіда
Молодці, діти!
3.Заключна частина
- молодці, учні! Я думаю, що ви всі навчилися аналізувати добрі і погані вчинки. Мені сподобалась з вами сьогодні працювати. Я знаю що ви також задоволення нашою роботою. Творіть добро і не вимагайте за це винагороди.
До побачення!!!