Тема:Маленькі секрети культури спілкування.
Мета: узагальнити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; вчити точно і лаконічно висловлювати думку; навчати учнів володіти культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам; допомогти усвідомити значення слів вибачення; вчити використовувати чарівні слова у різних ситуаціях;
Розвивати та коригувати уміння правильно говорити, слухати;
виховувати любов та пошану до однолітків, до оточуючих людей, підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я;
Обладнання уроку: ТЗН, макет «дерево Мудрості», люстерка, мікрофон, картки для групової роботи, запис байки, мікрофон, кошик.
Хід уроку
Встаньте діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Друзі, посміхнемося разом
Навкруги все стане лагідним і теплим
Дружно до роботи візьмемось-
І урок наш буде милим і приємним.
Я бачу ваші усміхнені личка, радісні очки і бажаю, щоб ваш гарний настрій зберігся на весь урок.
«Гімнастика розуму». Мозковий штурм.
Це буде незвичайний урок про звичайні речі. На уроці ми будемо вчитися спілкуватися, дотримуватися культури поведінки в спілкуванні, складати діалоги, користуватися правилами вирішення конфліктів. Будемо розвивати мовлення, пам'ять. Навчимося бути ввічливими, чуйними та дружніми.
Учитель називає якесь слово або дію одному з учнів. Цей учень без слів, а лише за допомогою міміки і жестів намагається пояснити значення цього слова або дії. Команда, яка відгадує першою – отримує смайлик з усмішкою за кожну правильну відповідь. (Підвести підсумки змагань.)
Завдання учню:
• болить зуб;
• я хочу спати;
• пішли зі мною;
• я нічого не розумію;
• отримав двійку;
• радість;
• болить живіт
Засобами пантоміми покажіть людей, яким притаманна:
- гордість;
- активність;
- страх;
- доброзичливість.
( Щоб ніхто не образив, не зіпсував настрій, не обізвав, не повідомив поганих новин).
1.Дізнаємося, відгадаємо загадку.
Вона буває на обличчі кожного, коли ми радіємо.
Вона приносить щастя в дім, породжує людську дружбу.
Її не можна купити.
Вона нічого не коштує, а дає нам багато.(Усмішка)
На дошці у нас ілюстрації з казки «Крихітка Єнот» . Пригадайте її.
Зайчик зустрічі чекав,
Лагідні слова шукав.
І шепоче без упину:
Ви прекрасні, як морквина.
Комплімент – це приємні, добрі слова, які піднімають настрій, підбадьорюють людину, виражають ваше дружнє ставлення до неї.
У мене є чарівна паличка. До кого в руки вона потрапляє, той говорить комплімент своєму сусідові.
(сказати комплімент сусідові по парті.)
Я дуже ввічлива і тихенька дівчина!
Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі.
Та я ж не чіпаю нікого ніколи,
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала — така в мене звичка —
Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі Мар’янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднющими пише руками.
Я ж правду кажу їм. І що тут такого?
Та я ж не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,
І чом вони сердяться всі, невідомо?
— Чому сердяться дівчатка?
Гра « Розсипаночка»
- Щоб краще дізнатись, що означає «дружити» давайте в парі пограємо у гру «Розсипаночку»
Кожній парі пропонується з розрізаних літер скласти слово.
Дружити – це :
ПІКЛУВАТИСЯ
СПІВЧУВАТИ
ДОПОМАГАТИ
ПІДБАДЬОРУВАТИ
ПРОВІДУВАТИ
ПРОЩАТИ
ТУРБУВАТИСЯ
ГРАТИСЯ
ДІЛИТИСЯ
ПІДТРИМУВАТИ
РАДІТИ
НЕ СВАРИТИСЯ
НЕ БИТИСЯ
НЕ ОБМАНЮВАТИ
Гра «Мікрофон» Мета цієї гри –стимулювати висловлювання дітей з даної теми, виявити стан обізнаності учнів .
Робота в загальному колі.
(Ця технологія дає змогу кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку)
- Чи є у тебе друзі?
- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?
- Кращий друг – це той, хто---------------.
- Я переживаю, коли мій друг---------------.
- Я радію, коли мій друг -----------------.
- Мені приємно, коли мій друг -------------------.
- Мені не приємно, коли мій друг ------------.
- Мені хотілося , щоб мій друг ---------------.
- Коли я виросту, я хочу , щоб мій друг --------------.
- Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг ----------.
Гра « Вибери правильне твердження»
Дітям пропонуються різні твердження про дружбу.
Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.
Дружба залежить від довіри. ( +)
Дружба залежить від одягу.
Дружба залежить від характеру.
Дружба залежить від вихованості.(+)
Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)
Дружба залежить від зачіски.
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули руки так
Й полетіли, наче птах.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ.
Гостре, не ніж,
Ріже, аж до серця доходить.
Притча про сина з жахливим характером
Зупинися
Подумай
Обери
(Складання діалогу)
VI. Підсумок уроку.
Важливо вміти спілкуватися.
VII. Висновок. (Діти стають у коло)
Всі ми різні. Кожен з нас особливий, індивідуальний. Але всі ми люди і повинні прагнути у спілкуванні бути ввічливими, чемними, уважними, вміти не тільки вислухати один одного, а й відстоювати свою думку.