Виховна година "Маленькі секрети культури спілкування"

Про матеріал
Матеріал виховної години допоможе розширити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; вчити точно і лаконічно висловлювати думку; навчити учнів володіти культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; надавати допомогу товаришам; усвідомити значення слів вибачення; використовувати чарівні слова у різних ситуаціях; Розвивати та коригувати уміння правильно говорити, слухати; виховувати любов та пошану до однолітків, до оточуючих людей, підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я.
Перегляд файлу

Тема:Маленькі секрети культури спілкування.

Мета: узагальнити  знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; вчити точно і лаконічно висловлювати думку; навчати учнів володіти культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам; допомогти усвідомити значення слів вибачення; вчити використовувати чарівні слова у різних ситуаціях;

Розвивати та коригувати уміння  правильно  говорити,  слухати;   

виховувати любов та пошану до однолітків, до оточуючих людей, підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я;

Обладнання уроку: ТЗН, макет «дерево Мудрості», люстерка, мікрофон,  картки для групової роботи, запис байки, мікрофон,  кошик.

                                            Хід уроку

  1. Загальнокорекційний етап.

Встаньте діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

  1. Вірш.

Друзі, посміхнемося разом

Навкруги все стане лагідним і теплим

Дружно до роботи візьмемось-

І урок наш буде милим і приємним.

Я бачу ваші усміхнені личка, радісні очки і бажаю, щоб ваш гарний настрій зберігся на весь урок.

«Гімнастика розуму». Мозковий штурм.

  • Який сьогодні день тижня?
  • Який урок по рахунку?
  • Яке число? Місяць?
  • Яка пора року почалась?
  • Підніміть руки ті, чия це найулюбленіша пора року.
  • Сьогодні, 1 грудня - День інваліда, людей з обмеженими фізичними можливостями. Серед учнів нашого класу є такі діти, які по стану свого здоров’я не можуть виконувати ті чи інші завдання, що під силу здоровим дітям. Вони потребують особливої уваги та опіки з боку вчителів і вас зокрема. Тому будьте терпеливими і чуйними по відношенню до Софійки, Євгена, Назара Д. та Назара Т., Валентина, Михайла та Богдана Яблонського.
  1. Основний етап. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
  1. Оголошення теми і мети уроку.

Це буде незвичайний урок про звичайні речі. На уроці ми будемо вчитися спілкуватися, дотримуватися  культури поведінки в спілкуванні, складати діалоги, користуватися правилами  вирішення конфліктів. Будемо розвивати мовлення, пам'ять. Навчимося бути ввічливими, чуйними та дружніми.

  1. Енергізатор. «Пантоніма»(показуха). Робота у групах. Гра «Вгадай слово».

Учитель називає якесь слово або дію одному з учнів. Цей учень без слів, а лише за допомогою міміки і жестів намагається пояснити значення цього слова або дії. Команда, яка відгадує першою – отримує смайлик з усмішкою за кожну правильну відповідь. (Підвести підсумки змагань.)

Завдання учню:

 болить зуб;

 я хочу спати;

 пішли зі мною;

 я нічого не розумію;

 отримав двійку;

 радість;

 болить живіт

 Засобами пантоміми покажіть людей, яким притаманна:

- гордість;

- активність;

- страх;

- доброзичливість.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Сьогодні ми поговоримо про культуру спілкування. Я запрошую вас у світ казки. Разом з італійським письменником Джанні Родарі ми помандруємо до незвичайних країн.
  • Як ви думаєте, як називається країна, в якій живуть такі чоловічки? (демонстрація соломяного чоловічка)
  • Це країна Соломяних чоловічків. Тут живуть люди, які спалахують від гарячого слова чи палкого погляду.
  • А в якій країні живуть такі люди? (демонстрація воскового чоловічка).
  • Як називається ця країна?
  • Це країна Воскових чоловічків. Вони дуже мякі та податливі, з усіма погоджувалися.
  • Жителі іншої країни мають такий вигляд (демонстрація скляного чоловічка).
  • В якій країні вони живуть?
  • Це країна скляних чоловічків. Вони були такими крихкими, що розбивалися від будь-якого необережного слова.
  • Чому ж траплялися з ними такі негаразди? ( Вони не вміли спілкуватися, не знали ввічливих слів, не вміли стримувати свої емоції, пробачати, не поважали думку інших.)
  • Так буває і серед нас, звичайних людей. Один стриманий, інший любить сваритися, не може знайти друзів. Серед багатьох наук, без яких не можуть обійтися люди, є наука спілкування.
  • Усім нам хочеться, щоб кожен день минав весело, цікаво, успішно.
  • Що для цього необхідно?

( Щоб ніхто не образив, не зіпсував настрій, не обізвав, не повідомив поганих новин).

  • Людина не може залишатися байдужою до того, що її оточує і відбувається навколо.
  1. Розкриття теми уроку.
  • Сьогодні на урок я приготувала вам чарівну скарбничку. У ній загадки. Хто відгадає їх, той розкриє таємницю дерева Мудрості з країни Ввічливості. Воно цікаве. Чомусь зліва на ньому чорні листочки, а справа – зелені.
  • Цікаво, чому воно мудре?

1.Дізнаємося, відгадаємо загадку.

Вона буває на обличчі кожного, коли ми радіємо.

Вона приносить щастя в дім, породжує людську дружбу.

Її не можна купити.

Вона нічого не коштує, а дає нам багато.(Усмішка)

На дошці у нас ілюстрації з казки «Крихітка Єнот» . Пригадайте її.

  • У кожного з вас є дзеркальце. Подивіться у нього так, як подивився Єнот у річку вперше.
  • А тепер так, як вдруге.
  • Яке відбиття вам сподобалося більше? Чому?
  • Як нам хочеться поводитися в цей момент? (Усміхнутися у відповідь, веселитися, радіти, співати). ( Пісня Єнота з мультфільму).
  • Отже, можемо зробити висновок, що на світ треба дивитися добрими очима, тоді оточуючі даруватимуть вам своє тепло і посмішки. Посміхайтеся під час спілкування. Нехай тепло вашої усмішки зігріває серця людей, що поруч з вами.
  • Чи є це слово на дереві Мудрості?
  1. Відгадаємо наступну загадку.

Зайчик зустрічі чекав,

Лагідні слова шукав.

І шепоче без упину:

Ви прекрасні, як морквина.

  • Що сказав Зайчик? (комплімент)

 Комплімент – це приємні, добрі слова, які піднімають настрій, підбадьорюють людину, виражають ваше дружнє ставлення до неї.

 У мене є чарівна паличка. До кого в руки вона потрапляє, той говорить комплімент своєму сусідові.

  1. Усна робота в парах.

(сказати комплімент сусідові по парті.)

  1. Послухайте уривок  з байки Л. Глібова «Ворона й лисиця». Вона допоможе віднайти відповідь на наступну загадку . (Діти слухають байку у записі).
  • Кого хвалила Лисичка?
  • З ким порівнювала Гаву?
  • Чи може Ґава співати, як Соловей?
  • Лисичка говорила Гаві компліменти?
  • Це були лестощі!
  • Чи добре говорити  лестощі? (Треба бути щирими, говорити завжди людям правду.)
  • Чи є таке слово на дереві?
  • Чи прикрасить воно наше дерево Мудрості? (Знімемо його, замінимо на слово-правдивість.)
  1. А тепер послухайте віршик про дівчинку і скажіть, чому на неї всі ображаються. Чи допомагає така правдивість у спілкуванні з друзями?

Я дуже ввічлива і тихенька дівчина!

  Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі.

  Та я ж не чіпаю нікого ніколи,

  Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

  А з цього виходить одне тільки лихо!

  Оце я сказала — така в мене звичка —

  Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.

  Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,

  Та ще й черевики на човники схожі.

  Що в Тані волосся нечесане досі,

  Що очі Мар’янки маленькі та косі,

  Що в зошиті Лесі самі тільки плями:

  Напевне, бруднющими пише руками.

  Я ж правду кажу їм. І що тут такого?

  Та я ж не чіпаю ніколи нікого.

  Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,

  І чом вони сердяться всі, невідомо?

 — Чому сердяться дівчатка?

Гра « Розсипаночка»

- Щоб краще дізнатись, що означає «дружити» давайте в парі пограємо у  гру «Розсипаночку»

Кожній парі пропонується з розрізаних літер скласти слово.

Дружити – це :

ПІКЛУВАТИСЯ

СПІВЧУВАТИ

ДОПОМАГАТИ

ПІДБАДЬОРУВАТИ

ПРОВІДУВАТИ

ПРОЩАТИ

ТУРБУВАТИСЯ

ГРАТИСЯ

ДІЛИТИСЯ

ПІДТРИМУВАТИ

РАДІТИ

НЕ  СВАРИТИСЯ

НЕ БИТИСЯ

НЕ ОБМАНЮВАТИ

Гра «Мікрофон» Мета цієї гри –стимулювати висловлювання дітей з даної теми, виявити стан обізнаності учнів .

        Робота в загальному колі.

 (Ця технологія дає змогу кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку)

- Чи є у тебе друзі?

- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

- Кращий друг – це той, хто---------------.

- Я переживаю, коли мій друг---------------.

- Я радію, коли мій друг -----------------.

- Мені приємно, коли мій друг -------------------.

- Мені не приємно, коли мій друг ------------.

- Мені хотілося , щоб мій друг ---------------.

- Коли я виросту, я хочу , щоб мій друг --------------.

- Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг ----------.

Гра « Вибери правильне твердження»

Дітям пропонуються різні твердження про дружбу.

Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.

Дружба залежить від довіри. ( +)

Дружба залежить від одягу.

Дружба залежить від характеру.

Дружба залежить від вихованості.(+)

Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)

Дружба залежить від зачіски.

  1. Фізхвилинка

А тепер у нас розминка, 
А тепер фізкультхвилинка. 
Встали рівно біля парт, 
Починаємо наш старт. 
Ось зігнули руки так 
Й полетіли, наче птах. 
Ніжками затупотіли, 
Потім разом всі присіли. 
До сонечка потяглися 
І у боки так взялися. 
Вправо разом нахилились, 
Вліво, щоб не помилились. 
Руки вниз ми опустили 
Й трохи ними потрусили. 
Шию трішки розім'яли 
І за парти посідали. 
А тепер мерщій до справ.

  1. Послухайте наступну загадку.

Гостре, не ніж,

Ріже, аж до серця доходить.

Притча про сина з жахливим характером

  • Коли зявляється образа? (Розігрування суперечки)
  • Що на вашу думку допомогло уникнути образи?
  • Суперечку можна назвати конфліктом?
  • Щоб уникнути образ необхідно дотримуватися таких кроків.

Зупинися

Подумай

Обери

  1. Пропоную переглянути уривок з мультфільму про Кота Леопольда і сказати, що допомогло героям уникнути образ? (перегляд мультфільму)
  • Дуже важливо комусь першому зробити перший крок, погасити конфлікт, налагодити добрі стосунки. (Пісня Кота Леопольда)
  • Чи є слово на дереві? Чи потрібне воно нам?
  1. Останнє завдання з торбини допоможе мені його розв’язати група дітей.

(Складання діалогу)

  • Чи добрий  вийшов  діалог? Чому?
  • Які відчуття? (Хотілося плакати через образу)
  • Чи потрібне таке слово на дереві? (Знімемо)
  • Необхідно поспівчувати, допомогти, якщо людина цього потребує.

VI. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія.
  • Добігає кінця наш урок. Подивіться, яким радісним стало наше дерево Мудрості. На ньому лишилися тільки чемні слова, що допомагають нам спілкуватися. Зі злими, недобрими словами ніколи не будемо дружити.
  1. Кошик. (Діти пишуть на аркушах свої  негативні риси, які заважають спілкуванню і кидають у кошик. Все це у смітник.)

Важливо вміти спілкуватися.

VII. Висновок. (Діти стають у коло)

   Всі ми різні. Кожен з нас особливий, індивідуальний. Але всі ми люди і повинні прагнути у спілкуванні бути ввічливими, чемними, уважними, вміти не тільки вислухати один одного, а й відстоювати свою думку.

  • Я дякую вам за працю на уроці. Він вчив вас мудрості. Мені було дуже приємно почути ваші висловлювання, думки. Думаю, що сьогоднішній урок допоміг нам усім стати ще більш дружніми, чуйними, вихованими. І все це для того, щоб нам було затишно у нашій класній родині. І я вас за це люблю!

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку