М Е Т О Д И Р О Б О Т И З
У Ч Н Я М И ДЛЯ УСПІШНОЇ БОРОТЬБИ
профілактичні бесіди; З БУЛІНГОМ У ШКОЛІ:
виховні тематичні години; С п і л ь н о з у ч н я м и м а ю т ь б у т и
тренінгові заняття; в и р о б л е н і п р а в и л а п о в е д і н к и в
інформаційні куточки, пам’ятки, к л а с і , а п о т і м з а г а л ь н о ш к і л ь н і
буклети; п р а в и л а .
дискусійні заняття; Пв рпаовзиилтаи впноовмиун нкіл юб учтіи « яс ккл а д е н і
гуртки, клуби за інтересами; т р е б а » , а н е я к « н е т р е б а » зустрічі із впливовими людьми; п о в о д и т и с ь .
екскурсійні походи; П р а в и л а м а ю т ь б у т и
дні самоврядування; з р о з у м і л и м и , т о ч н и м и і
поінформованість і участь дорослих кДоирсоцтикпилмі ниа. р н і з а х о д и п о в и н н і
у вирішенні проблем; м а т и в и х о в н и й , а н е к а р а л ь н и й
рада профілактики, шкільні х а р а к т е р .
конференції; О с у д , з а у в а ж е н н я , д о г а н а
схвалення учнів із соціально мв чаиюнтоьк б уучтния с пі рйяомг оо вмаонжі лниав і
позитивною поведінкою та надання н а с л і д к и , а н е н а о с о б и с т і с т ь допомоги іншим; п о р у ш н и к а п р а в и л .
спеціальні класні правила, кодекси Ж о д е н в и п а д о к н а с и л ь с т в а а б о
поведінки; ц ь к у в а н н я і ж о д н у с к а р г у н е
класні збори на тему насильства; м Роежанк ца ізяа мл аиєш ба туит и б не ез гуавйангоию.
розмови з батьками; ( з у п и н и т и б і й к у , п р и п и н и т и
зустрічі вчителів і батьків; з н у щ а н н я ) т а б і л ь ш с у в о р о ю
виступи різноманітних служб п р и п о в т о р н и х в и п а д к а х роботи з дітьми. а г р е с і ї .
ЦЕНТР ВИХОВНОЇ РОБОТИ ШКОЛИ
Я К П Р О Т И С Т О Я Т И Б У Л І Н Г У ?
рекомендації для педагогів
Булінг (від англійського bullying) – цькування, залякування, агресивне переслідування одного з членів колективу з боку інших представників колективу.
–організація ефективної роботи класних керівників, кожного педагога, щодо запобігання булінгу;
- здійснення заходів, спрямованих безпосередньо проти булінгу:
- профілактична робота з учнями;
- робота з батьками;
- надання спеціальної допомоги учасникам булінгу.
О Б О В ' Я З К О В І П Р А В И Л А
П Р О Ф І Л А К Т И К И Б У Л І Н Г У Д Л Я В С І Х Д О Р О С Л И Х , Я К І
П Р А Ц Ю Ю Т Ь В Ш К О Л І н е і г н о р у в а т и , ч и н е п р и м е н ш у в а т и з н а ч е н н я ; з а й н я т и ч і т к у і н е д в о з н а ч н у п о з и ц і ю р о з м о в а з б у л е р о м ; р о з м о в а з ж е р т в о ю б у л і н г у ; п р о і н ф о р м у в а т и п е д а г о г і ч н и й к о л е к т и в , з а п р о с и т и б а т ь к і в
ТдЕлХяН бОеЛс іОдГиІ.Я Р Е А Г У В А Н Н Я Н А
Ф А К Т И Б У Л І Н Г У .
П р и в с т а н о в л е н і ф а к т у а б о п і д о з р и н а і с н у в а н н я с и т у а ц і ї б у л і р у в а н н я : 1 . В ч и т е л ь с п о в і щ а є п р о с и т у а ц і ю щ о с к л а л а с я п р е д с т а в н и к у а д м і н і с т р а ц і ї . 2 . А д м і н і с т р а ц і я , с п і л ь н о з
с о ц і а л ь н о - п с и х о л о г і ч н о ю
с л у ж б о ю ш к о л и п р и й м а є
р і ш е н н я п р о н е в і д к л а д н і з а х о д и р е а г у в а н н я н а в и я в л е н и й ф а к т а а г р е с і ї .
3 . Б е з п о с е р е д н я р а б о т а з
ж е р т в а м и і п е р е с л і д у в а ч а м и .
Т Е Х Н О Л О Г І Ї , П Р А В И Л А , П Р О Ц Е Д У Р И І П Р И Й О М И Р О Б О Т И З З У П И Н Е Н Н Я Б У Л І Н Г У У Н А В Ч А Л Ь Н О М У З А К Л А Д І .
ВИЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГАМИ ГРУПИ РИЗИКУ СЕРЕД УЧНІВ: Є три головні ознаки, що допомагають знайти дітей групи ризику щодо потрапляння у ситуацію булінгу: 1. «Певні особливості жертви» – це може бути все, чим дитина відрізняється від інших. 2. «Множинний стрес» – і діти-ізгої, і жертви мають безліч проблем: від соціальних негараздів і конфліктів у сім’ї, до поганого здоров’я, труднощів комунікації з однолітками; 3. «Стигматизація» за національними або фізичними особливостями дитини. У РОБОТІ З УЧНЯМИ, ЯКІ ПРОЯВЛЯЮТЬ АГРЕСИВНУ ПОВЕДІНКУ ПЕДАГОГІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ СПРЯМОВУВАТИ НА:
– корекцію взаємовідносин з оточуючими; – подолання егоцентризму (характерної риси агресорів); – розвиток стійкого і виразного інтересу до якого-небудь виду діяльності; – виховання вольових рис характеру (уміння доводити справу до кінця, досягати поставленої мети, уміння стримувати себе, зокрема в конфліктній ситуації); – тренування уваги, спокою, терпіння |
РОБОТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
розробка кодексу поведінки у класі, зокрема правил ставлення до інших учніAв, тBолOерUантTн ісUтьS і повага до ближнього; усAі вbиrпoаcдhкuиr зeн уisщ аaнnь iтnаf oагrрmесaіtї ive мpаaюpтьe rо зdнoаcчuатmи eдnлtя (пoоfрtуeшnн aиlкsівo used негайні, послідовні, але ненаfсoиrл aьнdиvцeьrкtіi sнiаnсgл)ід, кtиh;a t can be f oсlхdвeалdе нinнtяo т аa зtаeоmхоpчlеaнtнeя, pamphlet позитиoвrн lоeї,a дfрleуtж.н Bьrоoї cпhовuеrдeінs кaиre уpчrнoівm; otional documents, primarily цін пuнроsосeптdаі гнtуеoвн аiанnсниtяrл oьпdсідтu вчcааe, с н aуе ррcоаoксmіивз pімдaуеn,ї y, аoдrеgквaаnтiнzоaгtоi oсnта,pвлrеoнdнuяc дtоs or services протилaеnжdно iїn сfтoаrтmі; prospective рcоuзsвtиoтmокe нrаsв oичr оmк eсоmціbаeлrьsн оoгfо the спілкуваpнuнbяl,i вcи oрfіш tеhнeн bя eтрnуeдfнitоsщ. ів.
РОБОТА ПЕДАГОГІВ використання у вихованні молоді власного прикладу; застосування нових інноваційних виховних моделей і технік; залучення школярів до суспільнокорисного та цікавого дозвілля; збереження власного психічного здоров’я. |