Виховна година милування природою на тему: «Танок осіннього листя»

Про матеріал
Вчити дітей складати оповідання (казку); збагачувати словниковий запас;розвивати творчу уяву, спостережливість учнів; виховувати доброту і чуйність.
Перегляд файлу

 

C:\Users\Admin\Desktop\mini_2.jpg

 

Виховна година

милування природою

на тему:

«Танок осіннього листя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Педагог-організатор

Петрівської ЗШ І ступеня

Сидоренко Н.С.

 

 

 

Мета: вчити дітей складати оповідання (казку); збагачувати словниковий запас;розвивати творчу уяву, спостережливість учнів; виховувати доброту і чуйність.

Обладнання: малюнки із зображенням пізньої осені,різнокольорове осіннє листя, клей,альбомні аркуші, обкладинка дитячої книжки (виготовляє вчитель).

Хід заходу

І. Організаційний момент

Вчитель вітається з учнями, виконуючи рухи

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 

ІІ. Повідомлення теми й завдань

 

  • Сьогодні ми вчитимемося писати казку. Робота складна, але цікава. В усіх школах України проходе декада Василя Олександровича Сухомлинського, заслуженого вчителя  відомого в нашій країні та за її межами. Хоча й він прожив порівняно недовго – та багато зробив для дітей, для школи, для всієї педагогічної науки. Понад тридцяти років працював він педагогом  і директором сільської школи.

Своїм гарячим серцем обігрівав всіх своїх школярів,спостерігачі їх, вишукуючи нові й нові засоби найкращого впливу на розвиток їх характерів та свідомості, їх світогляду й світосприймання. Василь Олександрович намагався дати дітям не тільки належні знання,але й зростити їх хорошими людьми, добрими і чесними, відважними,трудолюбивими та життєрадісними. Багато  часу проводив учитель із своїми учнями. Він дуже любив дітей, і діти любили його. Велику увагу він приділяв прогулянкам у природу, де учні спостерігали за навколишнім світом. Під час цих прогулянок і розмов виникли казки та оповідання – їх створювали і самі діти.

 

  • Наприкінці вас чекає приємний сюрприз, що стане підсумком нашої роботи. Відгадайте загадку:

 Сидить — зеленіє,

Лежить — пожовтіє,

 Падає — почорніє. (Листя)

 

  • Так діти, листя. Так про що ми будемо писати твір?Правильно. Про осінній листочок. Що саме ми будемо писати? Діти, ви уявите себе останнім осіннім листочком, який залишився на дереві. Складете розповідь від імені цього листочка.
  • Давайте подивимося  навколо . Барвистою, пухкою ковдрою встелена земля. Дерева майже голі, і де-не-де залишаються останні листочки. Я принесла вам листочки, що б ви уявили образ героя казки.
  • Подивіться на листочок,подумайте, про що може розповісти останній листочок?(Про якусь історію,яка відбулася колись, про свої спостереження,літні спогади,чудові сни)

ІІІ   Підготовча робота

  1. Робота з ілюстрацією «Пізня осінь»
  • Який настрій викликають пейзажі пізньої  осені? Якою буде наша розповідь – казка за інтонацією: веселою,ліричною,сумною?
  1. Робота над структурою тексту
  • Давайте пригадаємо структуру тексту. Зачин. Основна частина. Кінцівка.
  • У написанні казки є свій секрет. Пам’ятайте: «Казка вчить, як на світі жить». Про що це  говориться у прислів҆ ї ?

Метод «Мікрофон»

  • Поміркуйте, давайте придумаємо різні варіанти початку казки.

(Одного разу, жив собі,з того часу, я- листочок…тд.)

 

  1. Словникова робота

Опрацювання слів та словосполучень: одного разу, осінь чудова, сумна краса осіннього листя, мокре та похмуре,листя опадає, чарівність осінніх барв, танок листя,листя падає, як метелик,одного разу трапилася історія.

 

  1. Поетична хвилинка

 

  • Послухайте, як описують осінь, осіннє листя поети

 

ЧАКЛУНКА
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим!
                                 Н. Замрія

 

ОСІНЬ
Ніби притомилося сонечко привітне:
У траві пожовклій молочай не квітне.
Облетіло літо листячком із клена,
Лиш ялинка в лісі сонячно зелена.
Журавлі курличуть: летимо у вирій.
Пропливає осінь на хмарині синій.
                                            Б. Чалий

 

ІV  Складання твору й оформлення книжки

 

  1. Написання учнями твору

(Учні пишуть казку на альбомних аркушах)

Запитання:

  • Чи вдалося написати казку від імені листочка?
  • Чого вчить казка?
  • Яка вона за характером?
  1. Виконання аплікації

(Оформлення робіт за допомагаю осінніх листочків, виготовлених заздалегідь)

  • А зараз кожен виходе до дошки , демонструє та читає казку.
  1. Створення книжки
  • Зібрані разом роботи мені щось нагадують. Що в нас вийшло?
  • Давайте придумаємо назву! («Осінні казки»)

V   Підсумок уроку

  • Що вам найбільше сподобалось? Чого вчить ваша казка?
  • Шановні діти, читайте, міркуйте,спостерігайте - тоді ваш світ буде багатшим1
docx
Додано
23 липня 2019
Переглядів
2562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку