ВИХОВНА ГОДИНА «МОЇ ПРАВА»

Про матеріал

Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм. Під час цієї виховної години учні зможуть в цікавій та доступні формі ознайомитись з своїми правами, основними положеннями Конвенції ООН про права дитини; сформувати навички правомірної поведінки та навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права; зрозуміти що таке протиправна поведінка, сформувати навички правомірного реагування на неправомірні дії однолітків та навички надання одноліткам необхідної підтримки, консультативної допомоги у проблемах, пов'язаних із правами дитини.

Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА «МОЇ ПРАВА»

Мета: сприяти формуванню правового світогляду підлітків, який включав би систему теоретичних поглядів на права, і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків у реалізації прав у житті.

Завдання:

  • самооцінка учасниками рівня своїх знань про права дитини;
  • ознайомлення учнів з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини;
  • формування навичок правомірної поведінки учнів і навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права;
  • виховання в учнів непримиренності до протиправної поведінки, формування навичок правомірного реагування на неправомірні дії однолітків;
  • формування в учнів навички надання одноліткам необхідної підтримки, консультативної допомоги у проблемах, пов’язаних із правами дитини.

Основні поняття для засвоєння: декларація, конвенція, закон, права дитини, права (економічні, політичні, громадянські, соціальні, екологічні, культурні), нормативно-правовий акт, правозахисні організації.

Обладнання: текст епіграфу, скринька із дзеркалом, картки із ситуаціями, картки із записами, нитка, ножиці, законодавство України про захист прав дитини, міжнародне законодавство про права дитини, виставка на тему.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вступне слово

Класний керівник 6 класу. Сьогодні наша зустріч присвячена правам і обов’язкам кожної дитини нашої країни. Ми не лише дізнаємося про права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні.

 Класний керівник 7 класу. Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм.

І. Організаційна частина.

 Таємнича хвилина.

Класний керівник 6 класу.

 - У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку).

- То кого ви побачили у чарівній скриньці? (Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

Класний керівник 7 класу.

 - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший скарб.

ІІ. Основна частина. Методика «Нитки»

Зараз ми розповімо вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. Отже, жила-була дівчинка. Вона росла дуже щасливою дитиною. У неї були мама й батько, бабуся й дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА. (Класний керівник 6 класу виводить учасника, якому була віддана картка «РОДИНА», і з’єднує його ниткою з «ДИТИНОЮ».)

Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала тоді, що таке дійсна ЛЮБОВ. (Класний керівник 7 класу виводить учасника із карткою «ЛЮБОВ». Протягується друга ниточка.)

Класний керівник 6 класу. Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку. (Виходить учасник із карткою «ДІМ»; протягується ниточка.)

Класний керівник 7 класу. Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із кращих у їхньому місті, вона одержувала ОСВІТУ. (Вихід наступного учасника з карткою «ОСВІТА», протягується ниточка.)

Класний керівник 6 класу. У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини. (Вихід учасника з карткою «ПРАВА»; протягується ниточка.)

Класний керівник 7 класу. Дівчинка з НАДІЄЮ дивилась у майбутнє. (Вихід учасника з карткою «НАДІЯ»; протягується ниточка.)

Класний керівник 6 класу. Але так уже сталось, що майже в один рік батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Мама, не справившись із таким горем, почала сильно пити, а бабуся й дідусь, не перенесши лиха, що прийшло, вмерли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. (Класний керівник 6 класу входить у коло й перерізає ножицями ниточку «ДИТИНА»-«РОДИНА».)

Класний керівник 7 класу. А разом з рідними пішла й ЛЮБОВ. (Класний керівник розрізає нитку «ДИТИНА»-«ЛЮБОВ».)

У дівчинки не стало й ДОМУ. (Класний керівник 6 класу ріже нитку «ДИТИНА»-«ДІМ»), тому що мама продала його за борги.

Дівчинка разом з мамою опинилась на вулиці. Вона перестала ходити до школи. (Класний керівник 7 класу обриває нитку «ДИТИНА»-«ОСВІТА».) Права дівчинки не дотримувались, тому що з нею поруч не було дорослих, які би про неї піклувались. (Класний керівник 6 класу розрізає нитку «ДИТИНА»-«ПРАВА».) Лише світле проміннячко НАДІЇ ледь жевріло в її душі (єдина нитка, що залишається нерозрізаною).

Класний керівник 7 класу. Час спливав, і одного разу дівчинку небайдужі люди привели в сімейний дитячий будинок. Тепер вона вважає, що їй дуже поталанило. З нею поруч з’явились чоловік і жінка, яких вона вже називає мамою й батьком, у неї є брати та сестри. (Класний керівник 7 класу зв’язує нитку «ДИТИНА»-«РОДИНА»). Дівчинка відчуває, що її люблять. (Класний керівник 6 класу зав’язує нитку «ДИТИНА»-«РОДИНА»). У неї знову з’явився ДІМ, де вона почуваєш себе затишно й комфортно (Класний керівник 7 класу зв’язує нитку «ДИТИНА»-«ДІМ»). Дівчинка знову почала ВЧИТИСЬ. (Класний керівник 6 класу зв’язує нитку «ДИТИНА-«ОСВІТА»). Дівчинка знову могла сказати: «Я — людина, нехай поки маленька, але я маю ПРАВА. (Класний керівник 7 класу зв’язує нитку «ДИТИНА»-«ПРАВА»). Як добре, що є добрі люди, і як важливо не розстатися з НАДІЄЮ.

Класний керівник 6 класу. Дякуємо учасникам дійства та запрошуємо повернутись на свої місця. Методика «Нитки» припускає обговорення та рефлексію.

  • Як ви себе почували?
  • Якими були ваші переживання?
  • Про що ви думали?
  • Якими були ваші почуття у процесі дії глядачів?

Класний керівник 6 класу. Як ви зрозуміли, є багато життєвих історій зі щасливим кінцем, і кожний із дорослих може допомогти дитині в захисті її прав, у вирішенні конкретних життєвих ситуацій.

Класний керівник 7 класу. Це дуже сумна історія однієї дівчинки. Але вона напевно допомогла кожному відшукати відповідь на запитання: які ж умови необхідні кожній дитині для повноцінного життя та розвитку. Давайте обміняємось думками.

Класний керівник 6 класу. Отож, чи хотіли б ви зараз більше дізнатись про законодавство, яке захищає права дітей?

Створення асоціативного куща

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити. (Учень 6 класу)

 - Про яке право йде мова?

 Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.

 (На дошці вчитель прикріплюється табличка: ПРАВО НА ЖИТТЯ).

Робота в групах. Для роботи потрібно три групи. Кожній групі буде роздана невелика інформація. Ваше завдання – визначити, про яке право йде мова. Намалювати його. І представити іншій групі, щоб ті відгадали.

1. Кожна дитина має право на ім'я.

 Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».

 Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та побатькові.

 Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня.

То дарують йому слово,

Слово це – його … (ім'я). (Учень 7 класу)

(Той, хто відгадав, про яке право йде мова, прикріплює на дошці табличку: ПРАВО НА ІМ`Я).

2. Право на повноцінне харчування.

 У сім'ї ми маєм право

 На добре харчування.

 Від того, що і як їмо,

 Залежить і здоров'я, і навчання.

 - Як ви думаєте, про яке право розповіли діти? (Учень 6 класу)

 (Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ПОВНОЦІННЕ ХАРЧУВАННЯ).

3. Право на здоров'я та медичну допомогу.

 - Відпочинок дуже важливий для організму.

 Якщо ж погано стало нам,

 Батьки заб'ють тривогу.

 Для цього право є у нас

 На медичну допомогу. (Учень 6 класу)

 (Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ).

4. Право на освіту.

 Змалку кохайтесь в освіті,

 Змалку розширюйте ум,

 Бо доведеться у світі

 Всяких назнатися дум.

 - Дитина має право на освіту

 Бо всім відомо, що без школи,

 Без знань, шо мусиш там набуть,

 Не станеш у житті ніколи

 Тим, ким з дитинства мрієш буть. (Учень 7 класу)

5. (Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ОСВІТУ).

5. Право на любов і піклування.

 Право на любов і піклування.

 Сім'я – це слово дороге.

 У слові цім тепло і ласка,

 Нехай же уряд захистить

 Дитяче і сімейне щастя.

 Сім'я – це родина,

 У родині – дитина.

 А для України –

 Сім'я головна. (Учень 6 класу)

6. Право на відпочинок і дозвілля.

 Трішки ми попрацювали,

 Наші сили підупали.

 Отже, слід нам відпочити,

 Знову сили відновити. (Учень 6 класу)

Класний керівник 6 класу. (Хвилина відпочинку – проведення гри-розминки).

 - Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.

 - Яке право ми щойно використали?

 (Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ВІДПОЧИНОК І ДОЗВІЛЛЯ).

Класний керівник 7 класу.  У житті не все так добре, як на папері. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ, катування.

Наші «дослідники», учні 7 класу зібрали інформацію  з різних інтернет-джерел про життя дітей на планеті та в України.

    250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань.

    30 млн. дітей у світі не можуть навчатися.

    Щороку від хвороб помирає 6 млн. дітей.

    Поширюється торгівля дітьми.

    Використовують дітей для пересадки органів.

    Сьогодні в Україні понад 96 тис. дітей не мають батьків, зокрема 86 тис. цих дітей утратили батьків не через смерть – батьки відмовилися від своїх дітей.

    145 тис дітей не мають де жити, жебракують.

 • 136 хворих дітей-інвалідів не можуть своєчаcно отримати медичну безкоштовну допомогу або зовсім її не отримують.

    В Україні кожна двадцята дитина змушена самостійно заробляти гроші.

Перелік основних міжнародних документів,

що захищають права дитини:

1. Декларація прав людини (прийнята ООН у 1948 р.).

2. Декларація прав дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 р.).

3. Декларація про захист жінок і дітей у надзвичайних обставинах і під час збройних конфліктів (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 14 грудня 1974 р.).

4. Європейська конвенція про визнання виконання рішень стосовно опіки над дітьми та про поновлення опіки над дітьми (прийнята Радою Європи 20 травня 1980 р.).

5. Конвенція про права дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 р.).

6. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту й розвитку дітей у 90-ті роки та План дії зі здійснення Декларації (прийнята ООН 30 вересня 1990 р.).

7. Декларація принципів толерантності (прийнята на Генеральній конференції ЮНЕСКО в Парижі 16 листопада 1995 р.).

8. Європейська конвенція про здійснення прав дитини (прийнята 25 січня 1996 р. у Страсбурзі Радою Європи).

Робота в парах. Вправа «Мікрофон».

Роздивіться малюнки. Які права й обов'язки мають учні? (Презентація)

 Здобувати освіту шляхом ріних форм навчання.

 Користуватися бібліотеками, спортивними залами.

 Навчатися в безпечних умовах.

 Представляти школу на змаганнях, олімпіадіах.

 Відвідувати гуртки.

 Отримувати гарячі сніданки.

 Систематично й глибоко оволодівати знаннями та навичками.

 Ставитися з повагою до вчителів.

 Мати охайний зовнішній вигляд.

 Дотримуватися правил безпеки.

 Нести відповідальність за шкільне майно.

 Ставитися з повагою до символів України, школи.

Перевірка сприйняття і засвоєння дітьми матеріалу:

Робота в групах «Чи знаєш ти свої права?» (Ситуації )

Класний керівник 6 і 7 класу.

 ПІДСУМОК

Класний керівник 6 класу.

 – Які права ви візьмете з собою в життєву дорогу?

 – Якими є ваші враження від проекту?

 – Якими враженнями ви поділитеся вдома?

Класний керівник 7 класу.  

На сам кінець хочемо ще раз нагадати про права дитини.

Друзі мої! Права дитини

Ми мусимо вивчати сумлінно,

Щоб знати добре в наші дні,

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли – і ні.

То ж прочитай, завчи напам'ять,

Порадь і друзям прочитають,

Хай прочитають тато й мама –

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

Поганим вчинком не зганьби;

Ти роду власного ніколи,

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну люби!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку