Виховна година "Моє ім'я - Україна!"

Про матеріал

Виховна година "Моє ім'я - Україна!" покликана розповісти учням про значення імені в житті людини; сприяти формуванню в учнів розуміння поняття «добре ім'я»; виховувати гуманну, творчу, соціально активну особистість, здатну з повагою ставитися до самої себе, інших людей; прищеплювати вихованцям любов до рідної країни, бажання вивчати історію та традиції свого народу; розвивати ерудицію, творчі здібності дітей, стимулювати прагнення учнів до самопізнання та самовдосконалення; дати можливість висловити свою точку зору; виховувати почуття любові і вірності Батьківщині; формувати переконання особистої відповідальності кожного вихованця за долю своєї держави та народу.

Перегляд файлу

Тема заняття. Моє ім’я - Україна

Мета заняття: розповісти учням про  значення імені в житті  людини; сприяти формуванню  в учнів розуміння поняття «добре ім'я»; виховувати  гуманну, творчу, соціально активну особистість, здатну з повагою ставитися до самої себе, інших людей; прищеплювати вихованцям любов до рідної країни, бажання вивчати історію та традиції свого народу; розвивати ерудицію, творчі здібності дітей, стимулювати прагнення учнів до самопізнання та самовдосконалення; дати можливість висловити свою точку зору; виховувати почуття любові і вірності Батьківщині; формувати переконання особистої відповідальності кожного вихованця за долю своєї держави та народу.

Обладнання: малюнки учнів про Україну, аркуші з написом «Україна», картки з тлумаченням імен, плакат з калиною, запис слова антропоніміка, проектор,   відеоролик «Цікаві відомості про Україну», відео пісочної анімації «Україна єдина»,  комп’ютер, запис пісні «Моя Україна», український віночок.

Хід заняття

Учні об’єднані у 4 групи:

1 група – «Юні українознавці»

2 група – «Юні народознавці»

3 група – «Українські дослідники»

4 група – « Юні пошуківці»

 

Учитель пропонує учням відгадати загадку.

Нас не було :— воно було,

Нас не буде — воно буде,

Ніхто ні в кого його не бачив,

А в кожного воно є.

(Учні відповідають: «Ім'я».)

 

Творче завдання «Веселка наших імен»

До дошки виходять дівчатка з аркушами, на яких написані імена. Хлопцям учитель роздає аркуші з тлумаченням імен дівчат і вони повинні знайти відповідники. Потім теж завдання виконують дівчатка.

Творче завдання «Будьмо знайомі»

Група учнів «Українські дослідники» розробила питання для експрес-опитування. Вони і проводять це опитування.

  •       Як тебе називають рідні?
  •       Як тобі подобається, щоб тебе називали?
  •       Хто із відомих людей є твоїм тезкою?
  •       На честь кого тебе назвали?

Під час останнього запитання учні займають свою позицію:

1) ім’я сподобалось батькам;

2) на честь святого;

3) на честь дідуся, бабусі…

Слово вчителя.

Ваші імена — це велика особиста цінність. Вони записані у свідоцтвах про ваше народження. І неприємно, коли тебе не називають на ім'я або хтось його перекручує.

Звертаючись до своїх товаришів, треба вимовляти їхні імена з повагою. Буде приємно і їм, і вам. Американські психологи стверджують: розмовляючи з людиною, якомога частіше називайте її на ім'я, бо воно для людини наймиліше. Цим ви викличете симпатію до себе.

Запитання до учнів.

Більшість імен означають найкращі чесноти люди­ни. Проте чи можуть значення імен вплинути на осо­бистість?

Яке ствердження, на вашу думку, правильне: «Ім'я кра­сить людину» чи «Людина красить ім'я»? Чому?

Слово вчителя.

Дійсно, людину цінять не за те, що в неї гарне ім'я, а за добрі вчинки, сумлінну працю, щирість та розум. При­гадаймо народні прислів'я: Людина прекрасна у праці. Землю прикрашає Сонце, а людину — праця. Пташка красна своїм пір'ям, а людина — знанням. Хотілося б, діти, щоб ви прославили свої імена добрими справами.

До речі, наука про імена називається антропонімікою.

Творче завдання «Імена у народних загадках».

Група «Юні народознавці» підготували загадки.

Учні загадують однокласникам народні загадки, у яких зустрічаються імена.

Довга Настя простяглася, якби встала,

То б до неба дістала.  (Дорога.)

 

Сидить Пахом на коні верхом, книги читає,

А грамоти не знає.  (Окуляри.)

 

Два брати Кіндрати через доріжку живуть

І одне одного не бачать. (Очі.)

 

Чорний Іван,

Дерев'яний каптан,

Де носом проведе,

Там помітку кладе.  (Олівець.)

 

Червоний Макар по полю скакав,

А в борщ плигнув.  (Перець.)

 

Ліз Мартин через тин,

Сам переліз,

А голову на тину лишив.  (Гарбуз.)

 

Слово учителя

Імен існує безліч, але за кожним стоїть особистість, єди­на у світі, неповторна. Здавна відомі таки вислови: «Такий вчинок зганьбить моє ім'я» або «Своїм подвигом він про­славив своє ім'я». Тож саме від вас залежить, яким для оточуючих стане ваше ім'я — гарним чи ні.

Слід зазначити, що імена мають не тільки люди. Імена мають села, міста, країни і т.д.

Треба пам’ятати, що часто ім’я дорожче золота. Наше ім’я – це жива нитка, яка зв’язує нас з рідним народом, з рідним краєм, з поетичною українською мовою. Не треба забувати , що ім’я – вічний супутник людини.

Легенда « Колись давно Бог створив…

Наша земля

Колись давно Бог створив народи і кожному надав землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони й прийшли до Бога, який у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, пустелі Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – то ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть  до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною (М. Хоросницька).

Звучить пісня «Моя Україна», на екрані демонструється презентація «Моя Україна»

Декламування віршів. Оголошення теми заходу

У всіх людей одна святиня

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня.

 

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини.

А нас, людей, без Батьківщини.

Ми є діти українські,

Хлопці і дівчата.

Рідний край наш, Україна, -

Щедра і багата.

Присягаєм край наш рідний

Над усе любити,

Рідний народ шанувати

І для нього жити.

 

Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт.

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина – це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

 

Моя Батьківщина – це наша сім′я,

Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, бабця, дід і я,

Всі рідні і друзів багато.

 

Моя Батьківщина – це згода і мир,

Та небо бездонне, чудове.

Це пісня чудова, що лине до зір,

Й дитинство моє світанкове.

 

Моя Батьківщина – ліси і поля,

Від них в нас і радість, і сила.

Це найсвятіша і рідна земля,

Що кожного з нас народила.

Гранування по темі «Україна»

На дошці висить плакат з гілкою калини. Учні отримують кетяги, на яких пишуть асоціації по темі «Україна»

Що ж асоціюється з іменем Україна? Зараз ми звернемося до нашого народного символу калини і вона нам розкаже.

Пісочна анімація «Україна єдина»

Слово вчителя

У народній творчості існує багато прислів’їв та приказок про Україну. Зараз ми перевіримо як ви обізнані в цьому питанні. Група «Юні народознавці» підготувала низку прислів’їв. Вони роздають іншим групам розрізані смужки з початками, до яких треба підібрати закінчення прислів’їв.

Прислів’я та приказки про Україну

Нема на світі другої України, немає другого Дніпра.

Україна одному до границь його ланів, а другому від колиски до гробу серед злиднів.

Наша слава – Українська держава.

На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.

Всюди на світі добре, а вдома найкраще.

Людина без Вітчизни ,  як соловей без пісні.

Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

Звідки знати безрідному, що таке любов до Батьківщини?

Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.

Жити – Вітчизні  служити.

Добре тому, хто в своєму дому.

Де не є добре, а вдома найкраще.

За морем тепліше, а дома миліше.

За рідний край хоч помирай.

Радше впадь, але не зрадь.

Що країна , то родина.

Рідний край – земний рай.

Рідна земля і в жмені мила.

Нове теперу нас життя – старому не буде вороття.

Кожному мила своя сторона.

Батьківщина – мати, зумій за неї постояти.

З рідної сторони і ворона мила.

Відео «Цікаві факти про Україну»

Вікторина «Моя Україна»

Група «Юні пошуківці» проводять вікторину.

Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)

Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

Автор слів гімну України. (П. Чубинський)

Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)

Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

Як називається основний закон України? (Конституція)

Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)

Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)

Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (Вербицький)

Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (Тополя)

Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

Столиця України (Київ)

Коли ми святкуємо День Незалежності України (24.08)

Назвіть президента України (П.Порошенко)

Як звали князя,що охрестив Київську Русь?(Володимир)

Які моря омивають Україну?(Чорне,Азовське)

Як називається найвища вершина Карпат?(Говерла)

Коли на Україні святкують Різдво?(7 січня)

Слово вчителя.

Любі діти! Батьки, вчителі вас люблять і думають про те, якими ви виростите, ким станете. Ви наша надія, майбутнє України. І багато зусиль спрямовано на те, щоб майбутнє це було добрим і щасливим, щоб росли ви справжніми українцями із гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами.

Лірична хвилинка. (звучить тиха спокійна музика)

Я – українець вірою і кров’ю.

Моє коріння тут по всій землі.

Воно моє і відчиняється з любов’ю,

А я страждаю болями її.

 

Я – українець, син народу того,

Що відвикає нині від ярма.

Я не скорюся, я молюся Богу

І вірю в те, що все це недарма.

 

Я – українець, смутком оповите

Моє кохання, як гірке вино.

Моя рідня розкидана по світу,

Як буйним вітром золоте зерно.

 

Я – українець. Цього не відняти,

В моїй душі співають солов’ї,

Бо ви такі, мої ви мамо й тато,

Й такими будуть правнуки мої

 

Молитва за Україну

 

Хай молитва до неба полине,

За всіх нас, як спокута, летить.

Та найперше за рідну країну

Буду щиро я Бога просить.

Боже, змилуйся, прошу, над нами,

Нагадай нам, що всі ми – брати,

Хай синів не втрачатиме мама.

Дім від ворога нам захисти.

Боже, дай нам і спокою, й миру,

Колоситься хай хліб золотий.

За Україну молюся я щиро:

Бережи, Боже, край наш святий!

Слово вчителя.

Діти, у мене до вас прохання. Допоможіть закінчити вірш, дібравши риму.

У гаю, на полі, в лузі –

Скільки там квіток.

Ми нарвали їх доволі

Потім посідали в полі,

Щоб сплести вінок.

 

Неможливо уявити україночку без яскравого віночка на голові. У народі кажуть «віночок вити – життя любити». Зараз ми сплетемо вінок, а вплетемо в нього мак, ромашку ,волошку і листя дуба.

Слова учнів.

1. Мак – квітка мрій, символ родючості, краси та молодості.

2. Ромашка – символ ніжності, вірності та кохання.

3. Волошка – символ людяності.

Листя дуба – символ сили. Учні беруть в руки український віночок.

4.Український вінок – це побажання мирного, ясного неба, над головою того, хто його носить, оберіг від злих сил та нещасть. З давніх-давен вінок був книгою душі молодої дівчини: мовою квітів вона висловлювала свої почуття, виражала душевний стан і розповідала про події, що відбулися в її житті.

Інтерактивна вправа «Що віддаси Землі рідній?»

Учні кожної групи відповідають на запитання, які спроектовані на екран.

1 група . Що подарувала мені Батьківщина?

2 група. Що ти зробиш для Вітчизни?

3 група. Що ти віддаси Землі рідній?

4 група. Чого я бажаю неньці Україні?

Підсумок заняття

Доречними зараз є слова видатного нашого земляка, великого педагога Сухомлинського В.О.: «Батьківщина – це ласкава і вимоглива мати. Батьківщині, як рідній матері, боляче, коли ти не станеш справжньою людиною. Живи і працюй так, щоб Батьківщина гордилась тобою!» Тож, діти, живіть достойно, так, щоб прославили Україну!

Любіть Україну, як сонце, любіть, 

як вітер, і трави, і води… 

В годину щасливу і в радості мить, 

любіть у годину негоди. 

Любіть Україну у сні й наяву, 

вишневу свою Україну, 

красу її, вічно живу і нову, 

і мову її солов'їну.

Завантаження...
doc
Додано
5 березня 2018
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку