Ток-шоу
Моральний ідеал і його значення в житті людини
Людина не вічна на цій землі.А діла,які вона
Залишає по собі,-ото корінь життя
людського,з якого згодом проросте молоде,
буйне пагіння.
І.Цюпа
Ведучий. Шановні друзі,вітаю вас у нашій студії. В ефірі передача: “ Я так думаю” . І з вами я,…….
Відомий французький письменник-гуманіст Антуан де Сент-Екзюпері вважав,що єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування . Тому ми вдячні всім ,хто прийшов до нас сьогодні на розмову. І ми поспішаємо з вами поспілкуватись. Сьогодні ми надаємо можливість нашим гостям висловити свої думки щодо запропонованої теми,а саме: “Моральний ідеал та його значення в житті людини”. А зараз я вас хочу познайомити з учасниками нашої програми - це учні 9-А класу,які поділились на 2 сектори щодо визначення морального ідеалу та за його впровадження в повсякденне життя людей; сині-проти моральних ідеалів і вважають,що таке поняття взагалі не сумісне із людською сутністю. Червоні – їх опоненти. Зараз ми послухаємо їх думки, запрошуємо до співпраці всіх присутніх. Та перш,ніж розпочати діалог,давайте пригадаємо,
Що ж це таке моральний ідеал.
I Учень. Ідеалом вважають щось винятково досконале,таке що є вищою метою прагнень людей . Це довершений взірець,людина,якій притаманні найкращі моральні якості.
Моральний ідеал-це орієнтир, дороговказ. Він допомагає чинити по-доброму. Моральний ідеал- це взірець для самовдосконалення.
II Учень. Кожна людина формує свій ідеал,як уявлення про ті моральні якості,які необхідні для щастя. Ідеал змушує нас вчиняти так або інакше, з ідеалом ми порівнюємо, оцінюємо себе і намагаємось стати кращими. Та ні в якому разі не варто змішувати поняття морального ідеалу з поняттям кумира. Так як кумир-це той,хто є предметом захоплення та поклоніння. (На фоні відеоряду звучать слова)
III Учень. В історії людства є велика кількість людей,яким ми надаємо статус ”Моральний ідеал” .Це Ісус Христос зі своєю жертовністю , милостивістю,мужністю, всепрощенням,сміливістю та безкорисливою любов’ю; Будда та Мухаммед в інших релігіях;скарби людської моралі: Кирило Кожум’яка,Ілля Муромець; Прометей, Афродіта, Аполлон; козаки:Мамай,Байда,Самійло Кішка,Іван Сірко;відчайдушний сміливець Айвенго, захисник знедолених Робін Гуд; мрійник Ланцелот, Ходжа Насреддін;захисниця знедолених та милосердна - Мати Тереза,принцеса Діана,яка вела боротьбу проти Віл -Сніду та ін. Ведучий1. А тепер увага на екран. ( Відеоролик про М.Терезу.) Ведучий 2. З поняттям “Mорального ідеалу”та його втіленням у життя ми дещо познайомились. Тож перейдемо до обговорення нашої теми:”Що таке моральний ідеал?”У чому суть життя?Для чого ми живемо? Хто ми?І чи варто нести по життю статус”морального ідеалу”? Починає червоний сектор(ті,хто за”моральний ідеал”)
1 Учень з сектору ”Червоних”.Всі ми у дитинстві хотіли бути на когось схожі,брали з когось приклад,наслідували чиїсь дії, у чомусь намагались бути схожими на тих, котрі були для нас взірцями. Уже з перших кроків свого життя ми чуємо від батьків та дорослих:”Не можна так робити. Це погано. А от тут ти добре вчинив завжди будь таким. Доводилось чути ,як,люди оцінюють один одного. Це людина добра, хороша. А це така неприємна. Батьки нас навчають:не роби зла людям будь добрим,принциповим,чесним.
1 Учень з сектору”Синіх”. То чому ж у світі стільки зла? Чому так багато людей сповзає вниз по драбині життя? Починають вбивати,красти, вживати наркотики,глумитись над над іншим,робити зло.
2Учень. Вдумайтесь у такі факти. В Україні проживає майже 2 млн. одиноких людей. Близько 200 тис. із них цілком або частково не здатні обслуговувати себе.15 тисяч із них проживають у будинках інтернатах,їч об’єднує немічність,самотність. У злиднях живуть 150 тис. наших земляків,близько 30 тис. із них мешкають у напіврозвалених халупах. 3Учень. За останні 5р. злочинність та правопорушення серед неповнолітніх зросли на 45%.У країні нині засуджено понад 100 тис підлітків,527тис.взято на облік у міліції. У світі 39 млн. Віл-інфікованих,із них 4,5млн.-діти .В Україні 41327 Віл-хворих людей, а 700 тис. дітей у віці від 12 до 18р. наркомани,40% підлітків вживають алкогольні напої. Сумна статистика,чи не так. А ви говорите про “моральний ідеал”.
2 Учень з сектору”Червоних”. Тож що ж? Якщо у світі стільки біди,то ми маємо”опустити руки”. Нічого не робити. Ми будемо сидіти і журитись,що нам так погано, далі себе топтати у багно. Навпаки, потрібно все більше робити для того,щоб морально стійких людей у нашій державі було більше. Щоб більше було добра та людей,які творять добро побільшало.
Ведучий. Зараз до вашої уваги відео замальовка про Матір Терезу, яку не сприймали та не підтримували, але вона всупереч усім творила добро. 3Ученьз сектору”Червоних”. Віриться,- ми колись навчимось жити у добрі , будемо небайдужі до чужого горя. Відчуватимемо свою відповідальність за все,не будемо миритись зі злом та несправедливістю. Повернути зір сліпому,слух –г лухому, повноцінне здоров’я хворому-на те не завжди є надія. Єдиним рятувальникам щодо цього була і лишається наша здатність відчувати чужий біль,як свій,і готовність прийти на допомогу. 4Учень . Не зобидь,ні старця,ні дитини. Поділись останнім сухарем. Тільки раз ми на Землі живемо У могилу не бери провину зло нічого не дає,крім зла, Вмій прощати,як прощає мати за добро добром спіши воздати мудрість завше доброю була Витри піт солоний із чола І трудись,забувши про утому , бо людина-ціниться по тому, Чи вона зробила,що могла Скільки сил у неї вистачало, Щоб на світі більше щастя стало. Гадаю:ці слова,мудрі та ліричні, ще раз доведуть нам про те як, важливо в житті залишатися людиною з великої літери. 1 Учень з сектору ”Синіх”.На жаль,у житті не як у казці :добро не завжди перемагає зло. Навчитись бути добрим важко. Важко,якщо говорити про добрі вчинки,які творяться постійно ,а не ті, які виникають раз на рік від хорошого настрою. Це справді важко уявити себе на місці іншої людини,зрозуміти її переживання,завжди бути готовим втішити того,кому погано,розділити чиєсь горе,допомогти. 1Учень з сектору”Червоних”. Але ще й у Біблії - наймудріший книзі-є порада щодо даного питання. Вона говорить :”Стався до людей так,як би ти хотів,щоб ставились до тебе,і ніколи не роби іншим того,чого не хотів би,щоб зробили тобі.” А ще Біблія вчить: ”Якщо хтось зробить тобі добро,пам’ятайте про це завжди і воздай добром за добро,а якщо ти зробиш комусь добро-забудь про це, не кричи про це на кожному кроці і не вимагай винагороди. Не бійтесь бути морально-стійким,не бійтесь віддавати іншим тепло своєї душі,воно наче казковий горщик із кашею:чим більше віддаєш,тим більше залишається. 2Учень. Про людину зі статусом ”Моральним ідеал” кажуть,що вона красива душею .Не обов’язково,щоб у неї було гарне обличчя чи вишуканий одяг,але до таких людей тягнуться інші люди,як до світла,таким людям довіряють свої секрети, потаємні думки,бо вони ніколи не зрадять і допоможуть у скрутну хвилину. Отож,від сьогодні станьте ближчим до морального ідеалу,починайте робити добро. Почніть із доброї усмішки,щирого погляду. Ведучий. Шановні опоненти!Давайте трішки припинимо наші дебати. І звернемось до глядачів. Давайте пограємо таку гру.
Прошу підніміть руки ті ,хто має мобільні телефони;
Ті, у кого сірі очі,
Ті,у кого довге волосся,
Ті,у кого сережки,
Ті,у кого сьогодні 11б у щоденнику,
Ті,хто вважає себе моральним ідеалом.
Так,важко визначити правда. Та все ж життя у кожного своє,кожен має пройти на землі свій шлях через різні випробування. Але основне-завжди залишайтесь людиною. І для того,щоб визначити, хто ми по життю:Пасажири, Рульові чи капітани – давайте проведемо з вами тест (Так. Ні. Не знаю) Тест.
11.Коли трапляється конфлікт,то,розмірковуючи, хто у ньому винен,я звичайно починаю з себе.
12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу,я переходитиму на інший бік вулиці.
13. Я вважаю,що кожна людина,незалежно від обставин,повинна бути сильною та самостійною.
14. Я знаю свої недоліки,але хочу,щоб оточуючі ставились до них,поблажливо.
15. Звичайно я мирюсь з ситуацією,вплинути на яку я не здатен.
Результати. ТАК-1,3,5,7,9,11,13-10б.
НІ-2,4,6,8,10,12,14,15=15б.
НЕ знаю-5 балів 100-150- Ви капітан власного життя,почувайте відповідальність за все,що з вами відбувається. Багато берете на себе. Долаєте труднощі,не перебільшуючи їх і не зводячи до ранку життєвих проблем. Ви бачите перед собою завдання і думаєте над тим,як його можна розв’язати.
50-100б.- Ви охоче буваєте рульовим,але можете, коли це необхідно передати штурвал до вірних рук. При оцінці причин власних труднощів ви цілком реалістичні. Прикрість,розсудливість і чутливість завжди бувають вашим союзником. Трапляються ситуації,що ніяк вас не стосується ви не несете за них ніякої відповідальності на себе. І ви ,звичайно ,знаєте,коли це треба зробити. Ви вмієте жити в добрі і злагоді з іншими людьми,не порушуючи внутрішньої злагоди з самим собою.
До 49б.-Ви часто буваєте пасажиром у своєму житті. Легко підкоряєтесь зовнішнім силам,говорячи:”Так склались обставини,доля тощо”у своїх труднощах ви звинувачуєте кого завгодно, весь білий світ, але тільки не себе.
Справжня незалежнісить здається вам недосяжною, неможливою. Все ж ви вмієте мирно співчувати іншим,не роблячи різниці між тим .які це люди і як вони до вас ставляться. Кожен визначив свою позицію,і ми надіємось на те,що знайде правильний шлях у своєму житті. Життя!Шалений водограй
Ладнай човна свого пускай
У пошук мрію за водою
Всю сутність мрій твоїх п’янких
В джерелах таємниць зелених
Для всіх-із радістю й сльозою. Можливо,хтось із глядачів хоче висловити власну думку чи задати запита-ння кому-небудь із учасників програми.
Сьогодні ми почули різні думки щодо запропонованої теми. І мені здається ,що ніхто не зможе заперечити жодному з опонентів.
Адже кожен погодиться,що життя,як медаль, завжди має дві сторони.
Я дуже сподіваюсь,що завдяки нашій розмові, кожен з вас відкрив щось нове,отримав нову інформацію.
Якщо сьогоднішній ефір вас зацікавив і у вас виникнуть деякі пропозиції та побажання,то ми зможемо зустрічатись з вами у нашій студії надалі. Дякую вам всім за увагу. До побачення