Виховна година:
з патріотичного виховання з елементами аплікації
«Моя рідна Батьківщина»
Мета:
- сформувати уявлення дітей про найдорожче місце на землі Батьківщину, розтлумачити це поняття;
- розвивати патріотичні та еститичні почуття, пояснити сенс і походження державної символики і навчити поважати її, -прищипити почуття гордості і любові до рідного краю, формувати бажання як умога більше дізнатися про нього;
- виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю; - розширити та поглибити знаання дітей про рідний край місто Харків; - продовжувати вчити дітей: створювати композицію на основі набутих знань, застосовуючи прийоми вирізування по контуру, прямі лінії; - викликати інтерес до розмаїття світу природи рідної країни ;
- заохочувати дітей до спілкування українською мовою
Словник : символи, ненька, держвана символика, народна символика.
Матеріал та обладнення: бесіда, відгадування загадок, читання віршів, розповідь вихователя, фізкультхвилинка, дидактична гра, аутотренінг, художнє слово, перегляд слайдів, показ, спостереження .
Демонстраційний матеріал: державна символіка України, вірші про Батьківщину, слайди «Моє місто–моя Батьківщина».
Попередня робота: вивчення вірша та прислів’я про Україну, розглядання слайдів України та рідного міста, на попердніх заняттях із кольорового паперу виготовляли віночок.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Вихователь
Де зелені хмари яворів .
Заступили неба синій став,
На стежинісонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
— Всі народи бачишти з висот,
Всідолини і гірськішпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце наземлі? —
Сонцеусміхнулося здаля:
— Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні.
А земля Там найкраща, де вродивсяти!
Виростай, дитино, й пам'ятай:
Батьківщина — то найкращий край!
(Дмитро Павличко)
- Ми живемо в країні, яка має дивовижну гарну назву – Україна. Діти, давайте всі разом повторимо назву нашої країни «Україна»!
А якщо ми з вами живемо в Україні то хто ми за національністю? (Українці) і мова наша рідна українська.
ІІ. Основна частина.
Вихователь: Відгадайте загадку:
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, щозветься … (Україна)
- Багато Чудесних країн на Землі, скрізь живуть люди , але Україна - єдина, найдорожча країна, тому що вона є нашою Батьківщиною.
- Діти, а хто з вас знає, що таке Батьківщина? (Рідний край, земля де ми живемо.)
Батьківщина - значить рідна, як батько і мати. Батьківщина - місце, де ми народилися, країна, в якій ми живемо, де живуть наші рідні та близькі, де жили наші прабабусі і прадідусі .
Батьківщина у кожної людини одна і починається вона на порозі твого будинку. Вона велика і прекрасна. І в кожного вона одна, як мама і тато. Батьківщиною треба пишатися, любити її глибоко і ніжно, піклуватися про неї. Як про своїх батьків?
А може хтось віршик знає про Батьківщину :
Батьківщина – це ліс та гайок,
Це домівка моя, дитсадок
Батьківщина – це труд і свято.
Батьківщина – це мама й тато.
Це твої найщиріші друзі
І бджола на весняні млузі.
Наша Батьківщина - це одна з найбільших країн світу. Складається вона з окремихкраїв, кожен з якихмаєсвою назву: (показ на слайди) Полісся, Поділля, Волинь, Галичина, Слобожанщина.
- Діти, а зараз трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Ранок, знову сонце сяє - Україна оживає! (встають) Україна – рідний край,поле, річка, зелен гай! ( крокують) Любо стежкою іти, тут живемо – я в ти!
Ось побачили Карпати, як вершину нам дістати?
( підіймають руки в гору)
Заглядаємо в озерця, не торкнутися нам денця! (повороти тулуба)
Онде річечка весела (хвилеподібні рухи рук), мальовничі поруч села (дах)
Коло них стають тополі, розмовляють з вітром в полі (погойдують піднятими руками)
Порівняйтесь, посміхніться – Батьківщині уклоніться! (уклін)
Ох і гарна, ну й красива (кивають головою) – наша рідна Україна! (плескають)
- Наш народ складає багато пісень, віршів, прислів’їв про Батьківщину.
А які ви знаєтеприслів’я?
- Без верби і калини немає України.
Кожна держава має свої символи, в Україні вони є також.
– Назвіть державні символи які визнаєте? (Я знаю такі державні символи: Гімн, Прапор, Герб)
А ще є народні:
- Назвіть народні символи? (Я знаю такі народні символи: верба, калина, вінок, рушник, хліб, сіль, лелеко, український одяг…)
Дидактична гра «Збери картинку»
– Яка наша Україна? (Наша Україна : велика, квітуча, багата, красива… .)
– Як називають людей, щоживуть на територіїнашоїкраїни? (Людей, що живуть на території нашої країни називають українцями або українським народом)
– Діти, назвітьстолицюУкраїни? (Столицею України є місто Київ)
– А наше містов якому ми живемо? (Ми живемо в м. Харкові)
Вихователь: Діти, а зараз давайте помандруємо по нашому місту нашими спогадами»
Показ та перегляд слайдів «Моємісто – моя Батьківщина»
Аутотренінг «Моє рідне місто»
Діти, закрийтеочі і уявіть:
Яскраво світить сонечко,
Дмухає легенький вітерець.
Ми йдемо по вулицям
Свого рідного села.
Квітують квіти.
Люди привітно посміхаються.
Нам добре і приємно.
Ми відчуває мою гордість за своє місто.
Вихователь:
- Діти, пропоную вам зробити аплікацію одного з народних символів «Віночок»
ІІІ. Підсумок заняття.
ВиставкаробітДітипредставляютьсвоїроботи.
Вихователь: — Діти, що з нашого заняття вам найбільше запам’яталося і сподобалося? (Відповіді дітей)