Виховна година на тему "Цінність життя. Як подолати складні емоції"

Про матеріал
Виховна година на тему "Цінність життя. Як подолати складні емоції та не допустити суїцид". Подібна виховна година допомагає створити в класі атмосферу довіри та сприяє тому, щоб учні відчували себе безпечно, звертаючись по допомогу. Це важливий крок у профілактиці суїциду та розвитку у підлітків здорових методів подолання стресу.
Перегляд файлу

Тема: "Цінність життя. Як подолати складні емоції та не допустити суїцид"

Мета:

  1. Підвищити обізнаність учнів щодо теми суїциду та способів подолання складних життєвих ситуацій.
  2. Навчити учнів ідентифікувати ознаки емоційного дискомфорту в себе та оточуючих.
  3. Розвинути навички звернення за допомогою та надання підтримки друзям.
  4. Підкреслити важливість цінності життя та позитивного ставлення до себе.

Обладнання:

  • Презентація з основними поняттями та інформацією про психологічну підтримку.
  • Картки із ситуаціями для обговорення в групах.
  • Листки паперу та ручки.

Структура заняття:

1. Вступна частина (5 хвилин)

  • Привітання учнів та оголошення теми заняття.
  • Коротке пояснення мети виховної години: обговорити важливість підтримки та подолання складних емоцій.

2. Інформаційна частина (15 хвилин)

  • Пояснення поняття "суїцид" (у простій, зрозумілій для підлітків формі).
  • Обговорення причин, що можуть штовхати людей до подібних думок: тривога, стрес, проблеми в сім’ї чи в школі, булінг, відчуття самотності, депресія.
  • Розмова про те, що іноді люди приховують свої емоції і можуть не просити допомоги.
  • Пояснення про ознаки, що можуть вказувати на емоційний дискомфорт у людини:
    • Зміна поведінки.
    • Висловлювання думок про безнадію чи зневіру.
    • Втрата інтересу до справ, якими раніше захоплювалася людина.
    • Зміни у харчуванні та сні.

 

3. Обговорення в групах (15 хвилин)

  • Учні діляться на малі групи (по 4-5 осіб).
  • Кожна група отримує картку із ситуацією, наприклад:
    1. У вашого друга з’явилися думки про те, що він нікому не потрібен.
    2. Ваш подруга часто говорить про те, що не бачить сенсу в житті.
    3. Ви помічаєте, що хтось із вашого класу став більш замкнутим і уникати спілкування.
  • Завдання: обговорити, як би вони могли допомогти людині у такій ситуації, які слова підтримки можна використати та до кого можна звернутися за допомогою.

4. Підсумкове обговорення та презентація груп (10 хвилин)

  • Кожна група коротко ділиться своїми висновками з усім класом.
  • Під час обговорення важливо наголосити на основних методах підтримки:
    • Слухання без осуду.
    • Вираження підтримки словами.
    • Звернення за допомогою до дорослих (батьків, вчителів, психолога).

5. Методи збереження психологічного здоров’я (10 хвилин)

  • Поговоріть про різні способи подолання стресу та тривоги, наприклад:
    • Розмова з близькими людьми.
    • Спорт та активність.
    • Ведення щоденника чи творчість.
    • Використання дихальних вправ та медитації.

6. Завершальна частина: Питання та підсумок (5 хвилин)

  • Відповіді на запитання учнів (якщо такі є).
  • Наголос на тому, що життя є найціннішим даром, а труднощі — це тимчасові перешкоди.
  • Завершення заняття словами підтримки та нагадуванням про ресурси допомоги (шкільний психолог, довірені вчителі, телефони гарячих ліній).

 

docx
Додано
5 жовтня
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку