Виховна година на тему: "Добре тому жити, хто вміє дружити".

Про матеріал
Мета виховної години: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; виховувати чемне ставлення учнів одне до одного; сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати позитивні риси характеру, бажання робити добро, почуття вдячності, людяності, чесності, порядності, толерантності. Поповнити знання дітей правилами дружби.
Перегляд файлу

                          Виховна година

Папа, а в чем выражается богохульство? " Смешные Анекдоты Истории Цитаты Афоризмы Стишки Картинки прикольные ИгрыТема:  «Добре тому жити, хто вміє дружити»

Мета:  формувати  поняття  про  справжню  дружбу,  уміння  правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; виховувати чемне ставлення учнів одне до одного; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.  Виховувати позитивні риси характеру, бажання робити добро, почуття  вдячності, людяності, чесності, порядності, толерантності. Поповнити знання дітей правилами дружби.

                                           Хід заняття

I. Оголошення  теми  виховної  години  і  очікуваних  результатів.

  1. Загадка.

З ним можна все обговорити, 
Обміркувати і порадитись завжди. 
Цікаво з ним і у похід ходити, 
Якщо не маєш його, то знайди. (Друг)

- Діти, а яким би ви хотіли бачити свого   друга?

- Прочитайте тему сьогоднішнього уроку.

                   Добре тому жити, хто вміє дружити.

  • Так говорить українська  народна мудрість.
  • Сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств  людини, будемо говорити  про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг, спробуємо визначити закони дружби.

 Гадаю, після сьогоднішнього спілкування ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях, більше будете розуміти і цінити друзів.

Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, без справжнього  друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і  смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

II. Мотивація навчальної діяльності.

1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

- У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільного?

- Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба?( Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…).

- Діти, а що для вас означає дружити?

- Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)

- У кого з вас є друзі?

- Чи є вони серед однокласників?

- Давайте розберемось, який насправді вірний друг?

III. Робота за темою виховної години.

1. Складання «Асоціативного куща».

- Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

 

веселий             чуйний            добрий                порядний           вірний

 

  щирий                                                   друг                                          надійний

 

      тактовний                    справжній          справедливий      чесний

  1. Гра « Хто більше?»

За початковими літерами слова дружба  назвіть якості справжнього друга .

Д - добрий, дотепний, доброзичливий, дбайливий…

Р -  радісний, розумний …

У - уважний, урівноважений …

Ж - життєрадісний, жвавий,

Б - бадьорий, балакучий …

А - активний, акуратний.

  1. «Хто з ким дружить?»

- Діти, головна  дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають

вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Книг  про  дружбу  багато.  Читаючи  ці  книги,  ви  придбаєте собі  ще  й

літературних  друзів.

-Перед вами різні герої, різні імена.  Як ви думаєте, хто з ким дружить,  хто

кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

Маша і (Ведмідь)

- Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу,

взаємодопомогу?

( « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )

- Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась

їхня дружба? Чому?

  1. Знайомство з мирилками.

- Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити?

- Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.

1. Мирилка летіла,  на плече сіла,

Сказала тихенько: - Миріться швиденько!

2. Ти - не ворог, я - не ворог. Нам сваритись просто сором.

Помирились, помирились, щоб ніколи не сварились.

3. Ти не плач, не плач, не плач  і скоріш мені пробач,

І на мене ти не сердься, бо у тебе добре серце.

Будемо завжди дружити  і ніколи не сваритись!

4. Подивися просто в очі;  я сваритися не хочу.

Я образить не хотів,ненароком зачепив.

Просто в очі подивись  і зі мною подружись.

5. Пироги печуться, а хлопчики б’ються,

Вже спеклися пироги, хлопчики не вороги.

Нумо, чур не битися! Нумо вже миритися!

Мирися, мирися,  та більше не бийся.

  1. Інтерактивна вправа,  метод «Прес».

-Ми вважаємо, що дружити – значить..

-Тому що…

-Наприклад..

-Отже, … .

Підсумок: Почуття взаємодопомоги, товариськості, дружби здавна цінувалось українським народом. Про це йшлося в казках, прислів’ях, байках.

  1. Скарбничка народної мудрості.
  • Наш народ завжди цінував доброту у людських стосунках, тому склав багато прислів’їв про дружбу. Давайте пограємо в гру, яка допоможе вам запам’ятати якнайбільше з них. Я читатиму вам початок прислів’я, а ви продовжуйте.

Друга шукай, а знайдеш –  (тримай).

Людина без друзів, що дерево без (коріння).

Один за всіх, всі (за одного).

З ким поведешся, того й (наберешся).

Друзі пізнаються у (біді).

Як будемо в дружбі жити – нас нікому не (зломити).

  • Яке прислів’я найбільше підходить до нашого класу?
  • Ці народні прислів’я вчать нас мудрості, життєвих правил дружби, завжди обдумувати спілкування з другом.

 

  1. Гра «Так чи ні»

- Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

- Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні)

- А як немає забіяк?

Тоді усім прекрасно?(Так)

- А як серця у всіх ясні,

То вам погано діти? (Ні)

- Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так)

- А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

- Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано діти? (Так)

- Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, гарно? (Ні)

- Коли вам краще жити:

Коли сміються діти?(Так)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

- Отже, хочеш мати друга - будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини, що знаходиться поруч, сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами. Вам ще доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

  1. Справжній друг.
  • Вибір друга дуже важлива справа.

Ми зараз з вами з’ясуємо  яким має бути справжній друг. (Діти виходять по черзі і вибирають вчинки, написані заздалегідь на листках, якщо підходить вчинок - прикріплюють на дошку, а якщо ні - кладуть на стіл.)

 

Зрозуміє тебе. Зрадіє твоїм успіхам. Пускає плітки. Допоможе у біді. Дасть добру пораду. Говорить неправду. Ображає товариша. Вітає з Днем народження. Нікого не ображає. З ним завжди весело. Захищає слабших. Ділиться з тобою. Обзивається. Якщо захворієш – буде приходити до тебе. Заздрить твоїм успіхам.

  • Ми з’ясували яким має бути справжній друг. Але пам’ятайте, щоб мати справжніх друзів, треба й самому бути таким.
  1. Колективна робота «Коло друзів».

На паперовій долоньці діти пишуть своє ім’я, а на пальчиках імена своїх друзів. Обклеюємо долоньками коло.

ІV. Рефлексія. Підсумок .

  • Діти, як ви думаєте, можна вчитися у школі і ні з ким не дружити?

А для чого нам потрібна дружба?

1. Поетична хвилинка.

  1. Давайте дружно жити, щоб легко всім було.

І кожного любити,  усім нести тепло.

  1. Не кривдити нікого,  не бить, не ображать.

Поганого нічого  нікому не казать.

  1. Давайте жити в мирі у злагоді й теплі.

Слова хороші й щирі  хай линуть на землі.

  1. І ти , і я, й товариші, і наші друзі всі по класу.

Живім із сонечком в душі, на ненависть не гаймо часу!

  1.  Не тратьмо часу на біду. Це страшно, я скажу відразу.

Живім, як пташечка в саду, і не носім в душі образу.

  1. Нехай усім нам сонце світить, любов в серцях палахкотить.

Тож будем в світі дружно жити  і разом з піснею дружить.

- Ось і добігає кінця наша виховна година. Сподіваюся, що вона збагатили вас, допомогла доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя.

Запам'ятайте закони дружби (на дошці).

                                     Закони дружби

  • Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.
  • Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.
  • Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше

          забути свою образу.

 

  • Пам’ятайте ці правила і намагайтесь їх виконувати. Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її, щоб проблеми чи негаразди не змогли  її зламати.

 

 

 

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
1884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку