Виховна година розроблена для проведення у першому класі. метою розробки є створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.
Тема: Моя Україно! Ти мати єдина на всі покоління й віки
Мета. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, , віночок із різнокольорових паперових квітів, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко.
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
– Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка.
– Чим сьогоднішній день особливий?
Вчитель: Першокласники, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання – це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час!
– Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
1. Дидактична гра «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягаться?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати
і справжніми школярами скоріше стати!
ІІ. Знайомство.
– Тож будьмо знайомі. Я – ваша вчителька Альона Юріївна. А тепер познайомимося з вами.
1. Практична робота
– Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.
– Вийдіть до мене, червоні квіточки, назвіть своє ім’я, прізвище і «вплетіть» квіточку у наш віночок.
За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.
– Тепер вийдіть жовті квіточки…
– Ось до нас виходять сині дзвіночки…
ІІІ. Народження нової родини.
– Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
– Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
– Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати?
Учитель вивішує на дошку карту України.
IV. Розповідь про Україну.
– Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. Це Герб нашої держави, це наш жовто – синій Прапор. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди. Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю. А які ви вірші знаєте про Батьківщину?
1. «Асоціативний кущ»
2. Учні розповідають вірші.
1. У всьому світі – кожен знає –
Батьківщина лиш одна є.
І в нас вона одна – єдина.
Це наша славна Україна.
2. Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто й рідна хата,
Рідне небо й рідна мати.
3.Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє — небо, жовте — жито;
Прапор цей оберігаєм,
Він — святиня, знають діти.
4. Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
5.Є у нас своя родина,
Є верба і є калина,
Пісня, мова солов’їна —
Все це наша Україна.
6.Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
– Діти, ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми з вами – українці. Погляньте на край вашої парти і ви побачите фігурки українця (хлопчики) та україночки (дівчатка), візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх.
Діти працюють під мелодію українських пісень, за бажанням підспівують. З допомогою вчителя розміщують фігурки на дошці у вигляді хороводу навколо карти України.
– А зараз я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила …(Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!
– А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!
V. Підбиття підсумків.
–Сьогодні в нашої неньки України народилася сім'я – і ця сім'я – це ми з вами. А коли народжується сім'я, то прийнято щоб обіцяти одне одному. Саме тому я обіцяю вам:
Клятва учителя
Клятва учнів
1. Завжди приходити в клас на урок
До того, як прокинеться в школі дзвінок –
2. Під час уроку дружно й активно
Працювати. Учити усе, що потрібно –
3. Речі удома не забувати.
Старанно учитись читати й писати –
4. Друзями добрими, вірними стати,
Товаришам завжди допомагати –
5. А лінь, неохайність, підказки, брехню
Не пустите в клас ні за яку ціну.