Виховна година на тему: "Сім'я. Склад сім'ї"

Про матеріал
Розробка виховного заходу на тему сім'ї. Чому важлива сім'я, які члени родини є в твоїй сім'ї.
Перегляд файлу

Тема. Сім’я. Склад сім’ї.

Мета: поглибити знання дітей про сім'ю, склад сім'ї; вчити чесно та добросовісно виконувати обов'язки члена сім'ї; розвивати творчі здібності; виховувати повагу до членів своєї родини.

Обладнання: презентація, скринька, клубок ниток, конверти із завданнями для груп,  шаблон дерева, долоньки.

План

І. Вступна частина:

  1.1. Організація початку заняття:

  1.2. Мотивація навчальної діяльності

    1.2.1.  Вправа «Цікава скринька»

    1.2.2. Гра «Павутинка»

  1.3. Повідомлення теми уроку

ІІ. Основна частина:

  2.1.Бесіда

  2.2.Гра «Розсипанки»

  2.3. Фізкультхвилинка

  2.4. Робота в групах

  2.5. Дерево родинних стосунків

ІІІ. Заключна частина:

  3.1.Підсумок уроку

  3.2.Вправа  «кубик Блума»

 

Хід заняття

І. Вступна частина:

  1.1. Організація початку заняття:

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж стаємо разом в коло. Працювати почали.

  1.2. Мотивація навчальної діяльності

    1.2.1.  Вправа «Цікава скринька»

- У мене в руках цікава скринька. У ній – найцінніший скарб планети Земля. Зараз кожен зазирне і скаже, Кого ви побачили.

(На дні скриньки лежить дзеркало).

- То кого ви побачили на дні скриньки?

- Ви побачили кожен себе. Отже, найцінніший скарб – це ви.

-Пропоную вам поглянути на екран,  разом прочитати слова видатного письменника  Василя Симоненка та сказати, як ви розумієте його слова.

Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.

- Чи згодні ви з автором, що людина неповторна? Чому?

- Дійсно, кожен із нас є особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій планеті немає і не буде.

    1.2.2. Гра «Павутинка»

  • Давайте пограємо у гру, яка допоможе нам розповісти про своє «Я». До кого потрапляє клубочок, той і розповідає про себе одним реченням,  починаючи з простого слова  «Я».

(Діти утворюють павутинку)

- Погляньте, що у нас вийшло? Давайте спробуємо чи міцна вона? Як ви гадаєте,  

   чому? Тому що ми працювали дружно,  колективно.

        - Який колектив можна назвати дружним?

- А чи можна назвати таким  наш клас?

- А як ще можна назвати наш колектив? (родина, сім'я )

- А що для вас є сім'я?

  1.3 . Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Людина серед людей», де дізнаємося, що таке сім’я, навіщо людині потрібна сім'я.

Пропоную вам зайняти свої місця.

(Діти сідають за парти)

ІІ. Основна частина:

  2.1.Бесіда

- У кожного з нас є найдорожчі нам люди, які найбільше від усіх піклується про вас. Хто це? Звичайно ж, тато, мама, братик, сестричка – це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять і є членами єдиної сім'ї. Сім'я, мов сонечко, зігріває дитину від народження і до кінця днів.

  2.2.Гра «Розсипанки»

- Зверніть увагу  - на слайді є букви, із поданих букв складіть слова за темою «Сім'я» .

Р ,0 , Д,И,Н, А,І,Я,С,М,Б,Т

(Родина,рід,рідня, сім'я, бабуся, дідусь, мама, тато, син, доня, брат, сестра, тітка, дядько)

- по черзі зачитайте складені слова.

- Кого ми можемо назвати сім’єю?

- А хто входить до складу родини?

Тато, мама, діти - сім’я. А ось сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом родина.

Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.

  2.3. Фізкультхвилинка

          - Зараз ми проведемо дуже цікаву фізкультхвилинку. Пропоную прослухати пісню про родину та запрошую вас до танцю.

(Діти співають пісню Наталії Май «Родина» та виконують танок)

  2.4. Робота в групах

 -   Ось ми і відпочили. Настав час об’єднатися у групи. У нас будуть працювати групи: «Пізнайки», «Дослідники» та «Чомучки». Погляньте на картки й оберіть своє робоче місце.

(Діти об’єднуються у групи)

-  Візьміть конверти та прочитайте свої завдання. Приступайте до роботи.

Група «Пізнайки»

Завдання: розгадати ребуси на тему сімя.

Група «Дослідники»

Завдання: скласти прислів’я.

У дружній родині і в холод тепло.

У сім'ї, де немає злагоди, добра не буває.

В хорошій сім'ї хороші діти ростуть.

Вся сім'я разом, так і душа на місці.

Дерево тримається корінням, а людина сім'єю.

Група «Чомучки»

Завдання: скласти і розгадати загадки.

Без чого на білому світі

Дорослим не прожити і дітям?

Хто підтримає вас, друзі?

Ваша дружна... (сім'я)

 Осінь подарувала свято

І не забула привітати

Ясним сонечком до обіду

Наших... (бабусю і діда)

Хто усіх нас захищає,

Матінці допомагає?

З ним нічого не боюсь,

Здогадались? Це… (татусь)

Хто миліше всіх на світі?

Кого дуже люблять діти?

На питання відповім прямо:

 Наймиліше наша... (мама)

-   Групи вже готові презентувати сою роботу.

  2.5. Дерево родинних стосунків

- Ми сьогодні говорили багато про сім’ю, родину, рід. Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.

Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі й бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім'я. Давайте створимо дерево нашої класної родини (вішаю дерево на дошку) .

- Ми дізналися на уроці що таке сім’я, родина, рід . А ось про стосунки, які повинні бути у сім’ї не згадували. Тому подумайте над цим і напишіть на своїх листочках – долоньках, які стосунки повинні бути у дружній, щасливій родині.

(Діти працюють).

 - Запрошую вас, по черзі, підійти до нашого дерева  і прикріпити свої листочки  - долоньки. Погляньте, наше дерево засяяло різнобарвними кольорами.

ІІІ. Заключна частина:

  3.1.Підсумок уроку

         Родина, рід, які слова святі.

Вони потрібні кожному в житті,

Бо всі ми з вами ніжні гілочки,

На дереві, що вже стоять віки.

Це дерево – наш славний родовід,

Це – батько й мати, прадід твій і дід.

  3.2.Вправа  «кубик Блума»

  • Назви членів родини.
  • Придумай, яку родинну традицію ти хотів би мати в своїй сімї.
  • Поділись родинним звичаєм.
  • Поясни, що таке сімя?
  • Чому родинна для кожного важлива?
  • Запропонуй активний відпочинок з сімєю.

Працювали ви старанно і кажу вам у кінці ,що сьогодні на уроці ви всі –молодці. Дякую усім вам за увагу!

C:\Users\Наташа\Desktop\0-02-05-336b236672f29ee43d04bf70cad6b528a4e95f82fdd62779cc8e6b14857f3a28_full.jpg

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ivanova AleksandrA
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 травня 2020
Переглядів
3442
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку