ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ «ЯК МИ МАЄМО КОРИСТУВАТИСЯ ТЕХНІКОЮ? ЩО ТАКЕ ОЩАДЛИВІСТЬ?»

Про матеріал
Тема. Як ми маємо користуватися технікою? Що таке ощадливість? Мета: розширити й уточнити знання учнів про побутову техніку; збагатити словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві вміння і навички, мислення, пам’ять; ознайомити з правилами користування електроприладами через проблемні ситуації; сприяти зниженню ризику та розвитку навичок безпечного користування побутовою технікою через рольові ігри; продемонструвати поліпшення умов життя людини за допомогою техніки; спонукати до розповідей про те, що вразило, схвилювало учня; до переказування подій із власного життя, висловлювання власної позиції; на основі спостережень, фактів та явищ сприяти формуванню оцінної системи учнів стосовно до техніки в житті людей; навчати зображувати почуту інформацію у вигляді моделей; сприяти формуванню моторної діяльності під час виконання практичних завдань; навчити організовувати робоче місце, дотримувати безпечних прийомів праці; прищеплювати навички безпечного користування предметами побутової техніки; виховувати дбайливе ставлення до побутових приладів.
Перегляд файлу

ПЛАН КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГПД

І. ЗБІР УЧНІВ У ГРУПІ
1. Організація дітей (відмітка в журналі про відсутніх учнів).
2. Робота вихователя з учнями

ІІ. ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ «ЯК МИ МАЄМО КОРИСТУВАТИСЯ ТЕХНІКОЮ? ЩО ТАКЕ ОЩАДЛИВІСТЬ?»

Тема. Як ми маємо користуватися технікою? Що таке ощадливість?

Мета: розширити й уточнити знання учнів про побутову техніку; збагатити словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві вміння і навички, мислення, пам’ять; ознайомити з правилами користування електроприладами через проблемні ситуації; сприяти зниженню ризику та розвитку навичок безпечного користування побутовою технікою через рольові ігри; продемонструвати поліпшення умов життя людини за допомогою техніки; спонукати до розповідей про те, що вразило, схвилювало учня; до переказування подій із власного життя, висловлювання власної позиції; на основі спостережень, фактів та явищ сприяти формуванню оцінної системи учнів стосовно до техніки в житті людей; навчати зображувати почуту інформацію у вигляді моделей; сприяти формуванню моторної діяльності під час виконання практичних завдань; навчити організовувати робоче місце, дотримувати безпечних прийомів праці; прищеплювати навички безпечного користування предметами побутової техніки; виховувати дбайливе ставлення до побутових приладів.

Обладнання: частини ключів, ілюстрації, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал.

Форма проведення: квест

Хід роботи

І. Вступна частина

1. Привітання

За віконцем день ясніє,
На віконці квіти,
Я вас всіх вітаю,
Добрий день вам діти!

2. Перевірка готовності до заняття

- Діти, перевірте щоб на ваших партах не було нічого зайвого. Залиште тільки ручку.

3. Введення елементів нестандартності

- Сьогодні у нас незвичайне заняття– квест. Зараз клас об’єднається у 3 групи (за кольором: синій, жовтий, зелений), і буде виконувати завдання. За кожне правильно виконане завдання група отримувати частинку ключа, а виконавши всі завдання правильно, кожна група зможе скласти з частинок цілий ключ. А в кінці заняття цей ключ відкриє скарбничку з сюрпризом.

ІІ Основна частина

1. Підведення до теми. Гра «Упізнай мене!»

  • Демонструю новини, кіно, мультфільми. (Телевізор.)
  • Зберігаю продукти. (Холодильник.)
  • Прибираю в кімнаті. (Пилосмок.)
  • Допомагаю розмовляти на відстані. (Телефон.)
  • Готую обід. (Мікрохвильова піч.)
  • Доглядаю за одягом. (Праска.)

- Так, ми щоденно користуємося технікою. А де ми можемо її придбати?

- Яку техніку зазвичай купуємо в магазинах?

2. Оголошення теми. Гра «Пропущена буква»

Завдання: вставити пропущені букви у слова — назви техніки.

  • холо..ильник
  • теле..ізор
  • ..елефон
  • мік..ер
  • ф..н
  • п..аска

- Сьогодні ми будемо купувати техніку та обговорювати, як правильно нею користуватися.

3. Гра «У магазині побутової техніки»

- Діти, вам кожного дня батьки дають гроші на дрібні речі (на харчування). Це невелика сума. Звісно, у реальному житті техніка коштує значно дорожче. Розіграйте діалог про придбання побутової техніки.

Вживайте слова ввічливості. Пригадаймо ці слова!

Діти домовляються, хто буде виконувати роль продавця, хто — покупців.

4. Обговорення проблемних ситуацій.

Ситуація 1

Хлопчикові Васі купили комп’ютер. Він дуже зрадів і відразу ж сів біля нього. Він саме пив чай з булочкою, то ж чай поставив біля клавіатури, а булочку поклав поряд. Від радощів він заплескав у долоні. Раптом зачепив чашку — і чай розлився на клавіатуру.

— Що сталося з комп’ютером? Чому?

— Що слід пам’ятати, користуючись технікою?

 Правило 1. Дбайливе ставлення до техніки

Ситуація 2

Комп’ютер відремонтували. Наступного дня Вася вмився і, не витерши руки, пішов вмикати комп’ютер у розетку.

— Ой, що ти робиш? Зупинися!

Правило 2. Безпека — понад усе!

 — Що слід пам’ятати, аби дотримувати правил безпеки?

  • Заборонено працювати з електроприладом вологими руками.
  • Заборонено виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.
  • Якщо в квартирі спалахнуло полум’я, або відчутно запах диму, горілої ізоляції, потрібно негайно повідомити про це дорослим.
  • Якщо вдома нікого немає, негайно телефонуйте за номером 101, а потім кличте на допомогу сусідів.
  • Ніколи не гасіть електроприлади водою.

Ситуація 3

До Васі завітав друг. Вони цілий день провели біля комп’ютера, граючи в ігри. Оце гарно провели час!

Дарма, що очі стомилися і спина болить від сидіння, зате у скільки ігор вони пограли!

— Хлопці провели день з користю? Чому?

— Які поради ви б їм дали?

 Правило 3. Біля комп’ютера або телевізора — 30 хв на день

 Ситуація 4

На канікулах Вася прокинувся, одразу на кухні ввімкнув радіо, у вітальні — телевізор, а сам сів грати на планшеті, щоб не так сумно було. Мама з татом на роботі. Коли отримають зарплату, то розрахуються за електроенергію. Натомість Васі не сумно!

— Що хлопчик зробив не так?

— Що йому порадити?

 Правило 4. Економне (ощадливе) користування технікою

ІІІ Заключна частина

1. Підведення підсумків

- Які правила користування побутовими приладами ви знаєте?

- Чи можна довго займатися за комп’ютером? Чому?

- Як ви вважаєте, що потрібно зробити після припинення роботи з електроприладом?

- Чи потрібно бережливо ставитися до техніки? Чому?

 

 

 

 

ІІІ. ПРОГУЛЯНКА НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ АБО ЕКСКУРСІЯ (СПОРТИВНІ ЗАНЯТТЯ НА МАЙДАНЧИКУ, РУХЛИВІ ІГРИ)

Гра «Спритна акула» 

Вихователь розділяє учасників гри на групи, даючи їм назви риб. «Акула» розташовується в центрі кола ігрового поля, «риби» - у своїх колах на кромці ігрового поля. Вихователь голосно вимовляє одну або кілька назв риб, які починають бігати навколо «акули». За сигналом вихователя «акула» намагається зловити «риб», плаваючих навколо. «Риби», до яких торкнулася «акула», перетворюються в «акул» і допомагають ловити інших гравців. Гра продовжується до тих пір, поки всі «риби» не стануть «акулами». Перемагають гравці, які найбільше спіймали «риб». 

Гра «В домівці»

Для цієї гри потрібні Жителі та Домівки. Домівки складаються з двох учасників піднімаючи руки до верху. А жителі в цей час бродять гуляють, коли ведучий говорить ніч, вибігає ЛОВЕЦь та ловить тих людей хто без хатки. Хто не встиг знайти хатку, то стає на місце ловця.

Гра «Кошки та мишки»
Гра «Крокодил»
Гра «Їстівне-неїстівне»
Гра «Гарячий м’яч»
Гра «Козаки та розбійники»

ВИГОТОВЛЕННЯ З ПАПЕРУ ЛІТАКА. 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
tolubenko inna
Додано
23 січня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку