Виховна година
на тему:
«За здоровий спосіб життя.»
Мета : ознайомлення учнів з основними поняттями здорового способу життя; розвивати вміння берегти здоров’я, слідкувати за собою, дотримуватись правил безпечної поведінки; виховання почуття відповідальності за власне здоров’я та розуміння важливості здорового способу життя.
«Лише у сильному, здоровому тілі дух зберігає рівновагу, і характер розвивається у всій своїй могутності» (Герберт Спенсер)
Дорогі діти! Сьогодні виховна година буде присвячена такій важливій, значимій для всіх темі, як здоров'я, адже здоров'я – одна з основних умов щастя людини. Зберегти здоров'я на довгі роки допоможе дотримання правил здорового способу життя, і про них я хочу вам розповісти. Під час сьогоднішньої бесіди ви дізнаєтеся про те, що благотворно і негативно впливає на здоров'я людини, а я відповім на ваші питання про правила ведення здорового способу життя.
Більшість людей мало знають про своє тіло, особливості його будови і функції і про здоров'я – головну цінність людини. Через це людина здійснює безліч помилок, деколи фатальних, яких легко можна уникнути, якщо знати себе. Людина володіє величезними можливостями для адаптації до зовнішнього середовища, в той же час вона дуже вразлива, схильна до чисельних небезпек і захворювань.Сучасна медицина нестримно розвивається, але її увага направлена в основному на лікування вже хворої людини до її максимально можливого одужання, а питання профілактики, тобто запобігання захворюванням – це завдання кожного з нас .
Притча про здоров'я (розповідають учні)
Посперечалися одного разу Здоров’я і Щастя про те, хто з них важливіше.
Щастя каже:
— Я важливіше!
— Чому?
— Без мене людям погано. Вони завжди шукають мене. Про мене всі тільки й говорять. Кожен хоче бути щасливим.
— Кожен також хоче бути здоровим.
— Про здоров’я мало хто говорить, а ось про щастя все підряд.
— Ти вважаєш, що здоров’я не потрібно людям?
— Щастя важливіше! Без нього людина не може. Дивись, он іде хлопчик. Давай у нього запитаємо, що для нього найголовніше – щастя чи здоров’я?
Вони звернулися до хлопчика.
— Хлопчик, що для тебе важливіше – щастя чи здоров’я?
— Звичайно ж, щастя! – Не замислюючись, відповів хлопчик.
— Ти щасливий? – О! Так, я щасливий!
— От бачиш! – Заплескало в долоні Щастя і підстрибнуло з радості. – Я ж кажу, що щастя головніше.
— А скажи, хлопчик, ти здоровий? – Задало наступне питання Здоров’я.
— Так, я здоровий!
— Щастить тобі! – Втрутилася в розмову жінка, яка проходила повз. – Мені б твоє здоров’я, тоді і я була б щаслива…
Кожному від народження дається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.
Питання до класу :Як ви вважаєте які шкідливі звички негативно позначаються на здоров'ї?
Відповіді дітей ( Куріння, наркотики, алкоголь.)
Питання класу: Яка поведінка відповідає здоровому способу життя?
Відповіді дітей (Заняття спортом, відсутність шкідливих звичок, не перемерзати, правильно одягатися.)
Таким чином, напрошується вивід: щоб мати хороше здоров'я, необхідно задуматися про свій спосіб життя. Негативно впливають чинники, обумовлені науково-технічним прогресом і міським способом життя, привели до стрімкого зменшення фізичної активності, і це друга причина погіршення здоров'я населення. Немає необхідності: підніматися по сходах – є ліфт; вставати з крісла, щоб перемкнути канали телевізора або зробити звук магнітофона тихіше, – є пульт;можна не працювати на городі для вирощування овочів – простіше сходити за ними в магазин; йти на річку, щоб прополоскати випрані речі, – є вимагають хоч якихось м'язових зусиль, адже підтримка організму і м'язів в тонусі вимагає обов'язкової рухової активності.
Інакше виникає ризик придбання різних захворювань опорно-рухового апарату і серця, виразки шлунку, ожиріння, порушення обміну речовин, а це вже передвісник цукрового діабету. Недолік руху приводить до послаблення дихання. В області живота і ногах застоюється кров. У організмі накопичуються продукти гниття, з'являються часті головні болі і в цілому старіння організму настає швидше.
1) Рецепт здоров'я – гартування.
Гартування – це система процедур, які підвищують опірність організму несприятливим діям зовнішнього середовища, сприяють виробленню умовно рефлекторних реакцій терморегуляції з метою її вдосконалення. Гартування – це свого роду тренування захисних сил організму, їх підготовка до своєчасної мобілізації.
Питання класу: Як ви думаєте, що є основним засобом гартування? (Вода.)
Звичайно, вода. З її допомогою можна здійснювати обтирання, обливання, купання, приймати контрастний душ. Ходіння в теплий час босоніж по траві – це теж вид гартування. У поєднанні з фізичними вправами ефективність гартуючих процедур підвищується.
2)Рецепт здоров'я – повноцінний сон.
Повноцінний сон – не лише необхідна умова здорового існування, але і показник здоров'я. "Ідеальним" сном слід вважати такий, при якому процес засипання протікає швидко, а його тривалість і глибина достатні для забезпечення хорошого самопочуття і бадьорості після пробудження.
Проте вчені б'ють тривогу – з кожним роком число людей, які ночами не можуть заснути, зростає! Тому я хочу дати вам декілька порад для того, щоб ви швидко засинали і добре відпочили за ніч.
Питання до класу : Скажіть , а скільки в середньому триває ваш сон?
Як ви вважаєте ,цього достатньо для вашого організму?
Отже, щоб бути здоровим необхідно:
1. А зараз давайте виконаємо вправу «Асоціації»
Учасники, сидячи із своїм сусідом, підбирають слово на літеру до слова Здоров'я (учасники працюють у парі, підходять до дошки і прикріплюють стікер)
2.Вправа «Асоціативний кущ»
Учні по черзі пишуть свою думку на дошці.
3.Вправа «Закінчи прислів'я»
Необхідно знайти та з’єднати частини прислів’я.
4. Вправа. Робота в групі
(учні на ватмані записують поради до теми тренінгу «Здоров'я – запорука успіху»)
1. Ваші поради щодо збереження здоров'я.
2 . Ваші поради як навчити дітей берегти здоров'я.
5. «П'ять добрих слів»
(учні отримують вирізані з паперу долоньки, пишуть одне добре слово і передають далі, вправа закінчується, коли на долоні буде 5 слів).
Після нашої розмови мені хотілося б, щоб кожен з вас розумів, що здоров'я – це найбільше багатство, яким володіє людина, і пам'ятав, що від вашого способу життя залежить в тому числі здоров'я і благополуччя ваших близьких і майбутнього покоління. І пам’ятайте вислів видатного філософа: «Добути і зберегти своє здоров’я може тільки сама людина»
(М.М.Амосов)
Бережіть себе! Бажаю вам міцного здоров'я!