Виховна година
на тему: «Народознавчий турнір»
проведена в 1-А класі
вчителем Шепетівської ЗОШ№6
Свіргун О. Ю.
Тема: Народознавчий турнір
Мета: розвивати пізнавальний інтерес до історії та традицій свого народу, своєї країни; розширити знання про символи України, її побут;
виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину.
Обладнання: надписи на дошку, конверти для карток, картки, таблиці на дошку, 2 грамоти, подяка класу-гостям, фонограма до пісні «Зацвіла в долині», плакат про Україну в народному стилі.
Хід виховної години
(Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща… (у світі).
Моя Україна-це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні… (джерельця).
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки …(глибокі).
Міста старовинні і замки прекрасні.
Великі будови і дуже…(сучасні).
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна-це пісня …(весела).
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, …(чудова).
ЇЇ обереги-верба і калина.
Найкраща у світі-моя…(Україна).
Бо там найрідніша, Вітчизна і мати,
То як же нам, дітям, її…(не кохати).
Моя Україна- козацькая слава,
Така волелюбна і мирна…(держава).
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати,…(відкрила).
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі …(єдина).
Проведемо народознавчий турнір
-З яких слів складається слово «народознавчий»?(на дошці)
Народ Знати
Турнір – це змагання, сьогодні він відбудеться між нашими командами. Як називається наш народ? (Українці) Ми побачимо, як ви знаєте традиції, звичаї, символи нашого народу. Під час турніру ви розширите свої знання, дізнаєтесь щось нове. Сподіваюсь, що ви будете любити свою рідну землю, свій край, пишатися нею і ще більше цікавитись та дізнаватись про Україну.
Представлення жюрі.
Представлення команд «Знайомство» (по 1 балу)
Дати відповідь на запитання:
1 відповідь – 1 бал
Гра «Хто швидше»
Завдання для гостей класу (3 групи)
-Хто швидше збере на картках розрізане прислів’я і виразно його прочитає.
1. Козак-чесна, смілива людина,
найдорожче йому-Батьківщина.
2.Козак-слабкому захисник,
цінити побратимство звик.
за народну щасну долю.
Гра «Подумай-відгадай»
Завдання для гостей класу.
Кожній команді роздаються картки із зображеннями, які належать одній з 4 груп: українська хата, українське подвір’я, українські символи,
українські страви (дані заголовки та картинки до них розміщені на дошці).Завдання-назвати зображення і прикріпити до однієї з 4 груп.
Завдання для гостей класу-аналогічні картки .
Задумані поняття тісно пов’язані з Україною. Я називаю 3 факти, що вказує на це. Команда, яка назве слово після першого разу, отримує 3 бали, після другого-2 бали, після третього-1 бал.
І.1.Це чудовий витвір мистецтва, символ весняного пробудження природи.
2. Їх разом із паскою освячують у церкві.
3. Це розмальоване символічними знаками яйце. (Писанка).
ІІ.1. Хата без нього, як родина без дітей.
2. Хліб та сіль на ньому-ознака гостинності українського народу.
3. Їх вишивають, а потім прикрашають ними хату або витираються. (Рушник).
ІІІ. 1. Найкраща оздоба української дівчини.
2.Їх пускають на воду під час свята Івана Купали.
З. Це квіти, сплетені в коло, якими прикрашають голову. (Вінок).
ІV. 1. Один з талантів українців.
2.Майже жодне свято не обходиться без неї.
3.Під музику вимовляються слова. (Пісня)
ІІІ. Заключна частина.
1.Пісня для всіх «Зацвіла в долині».
2.Підведення підсумків журі. Нагородження команд та гостей класу.
-Чим сподобалась виховна година?
-Що нового взнали?
-Бажаю вам любити Україну та дізнаватися про неї ще більше нового та цікавого!
Використані джерела: мережа Інтернет ,
журнал «Розкажи онукові»