Тема. Найрозумніший клас!
Мета: cформувати у учнів соціальну компетентність засобами ігрового спілкування, активізувати і збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пам’ять, мислення, увагу,спостережливість, комунікативно-мовленнєві вміння, уміння зв’язно висловлюватись; виховувати цікавість, інтерес до математики, наполегливість, допитливість, доброзичливе ставлення до людей.
Обладнання: розрізані слова (кожна буква окремо), загадки у вигляді відео, тема заняття на папері, зображення на папері назв гри, цукерки для винагороди.
Форма проведення: інтелектуальна вікторина.
Хід заняття
І. Вступна частина.
1.Привітання.
Здрастуй, здрастуй, новий друже!
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі – одна сім’я.
Будем друзі – ти і я!
2. Перевірка готовності.
-Сядьте дітки всі тихенько, ручки покладіть гарненько.
3. Оголошення теми і мети.
-Я рада вітати вас, шановні учасники на нашій інтелектуальній грі «Розумники й розумниці». Це гра веселих, кмітливих і розумних.
ІІ. Основна частина.
1. Розповідь вчителя.
-Сьогодні ми зібралися на незвичайну гру розуму, кмітливості та винахідливості, і взаємодопомогу. І я хочу , щоб ви продемонстрували всі ці здібності. Ми проведемо змагання щоб дізнатись, хто з вас найрозумніший, найкмітливіший, та найуважніший. А хто буде активним в кінці отримає солодкий приз!
2. Гра « Так чи ні».
-Діти, а зараз ми з вами пограємо в гру, Так чи Ні. Я буду задавати вам питання, якщо це правда ви говорите Так, якщо навпаки, говорите Ні.
-Що ж почнемо.
1. Лисиця - хижа тварина? (так)
2. Кульбаба дика рослина? (так)
3. Тиждень це сім днів? (так)
4. Автобус довший за потяг? (ні)
5. Річка глибше за море? (ні)
6. Вода буває твердою? (так)
7. Миші – корисні тварини? (ні)
8. У добі 22 години? (ні)
9. Приятелями Вінні-Пуха були троє поросят?( ні)
10. Серед героїв казки «Ріпка» був віслюк? (ні)
11. Кава – це напій? (так)
12. Підручник – це книга, що навчає? (так)
3. «Знайди слово».
-Молодці, ви дуже розумні, а зараз давайте пограємо в гру, щоб дізнатись які ви уважні.
-У кожного на парті лежать декілька букв, на рахунок три, ви починаєте збирати слово, хто закінчив і відгадав слово, піднімає руку, не викрикувати!Один, два, три. Почали!
(Ворона, квіти, весна, сонце ,собака, вікно, ягода, книга, парта, хмара, трава, їжак, карта, лампа, ріпка, птах.)
-Молодці, що ж давайте послухаємо що у вас вийшло.
4. Загадки «Фрукти і овочі»
-А зараз я пропоную відгадати загадки, про фрукти і овочі, тому слухайте уважно.
Загадки в супроводі відео.
5. Розминка - «Кумедні питання».
-Ви сьогодні дуже активні, мені це подобається.
-Що ж, давайте проведемо маленьку математичну розминку, будьте дуже уважними, хто знає відповідь підіймає руку!
1. Скільки вух у трьох мишей?
2. Скільки лап у двох ведмежат?
3. У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер?
4. У бабусі Даші внучка Маша, кіт Пушок і собака Дружок. Скільки всього онуків у бабусі?
5. Скільки кінців у двох палиць?
6. Трійка коней пробігла два кілометри. Скільки пробіг кожен кінь?
7.Ты та я, та ми з тобою. Скільки нас?
6. Гра «Узагальнення».
- Молодці. Вам сподобалось грати? (так)
- Тоді давайте гратись далі.
- Діти, ви дуже розумні, тож я пропоную пограти вам в гру «Узагальнення».
- Я буду говорити вам певний набір слів, а ви одним або двома словами повинні узагальнити що це.
- Наприклад, яблуко, апельсин, груша - що це? Це - фрукти. Ви зрозуміли? Що ж почнемо.
1. Літо, осінь, зима, весна — ... (пори року).
2. Андрій, Тарас, Сергій(чоловічі імена)
3. Прозора, чиста, смачна, джерельна. (Вода)
4. Корова, півень, порося які це тварини?(домашні тварини)
5. Вовк, лисиця, ведмідь( дикі звірі)
6. Грудень, вересень, травень?(місяці)
7. Смородина, полуниця, малина. (ягоди)
8. Тетяна, Вікторія, Лілія (жіночі імена)
7. Конкурс «Задачі – жарти».
5е
7. Гра «Задачі-жарти».
-Молодці, що ж давайте пограємо в гру задачі-жарти, будьте дуже уважними, хто знає відповідь підіймає руку!
- Одне яйце варять 4 хвилини. За скільки хвилин зварять 10 яєць?
- Тато старший за сина на 25 років. На скільки років він буде старший за сина через 8 років?
-По річці пливе 5 човнів, 1 човен підплив до берега. Скільки човнів на воді?
-Після бійки у Петрика виявилось 7 синців, а в його друзів – на 12 більше. Скільки всього синців виявилось у Петрика і його друзів?
-Віз запряжений трійкою коней, проїхав за 1 годину 27 кілометрів. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?
-Брат з’їв 6 цукерок. А сестра на 3 цукерки більше. Скільки цукерок з’їла бабуся?
ІІІ. Заключна частина.
1. Підсумкова бесіда.
-За хвилину наше заняття закінчиться. Завершуючи його, я хочу вам побажати гарного настрою, і яскравих посмішок.
-На кінець я хочу запитати вас, що вам сподобалось?
-Що нового ви дізнались?
2. Нагородження
-Ви сьогодні гарно попрацювали, і за активну участь я хочу нагородити вас солодкими призами.
3. Прощання.
-Мені вже пора йти. До побачення. До нових зустрічей.