Виховна година "Небезпечні та безпечні ситуації"

Про матеріал
Мета: • виховна: показати, які небезпеки підстерігають дітей в повсякденному житті; • розвивальна: обговорити з ними небезпечні і безпечні ситуації; • навчальна: навчити швидко орієнтуватися в ситуаціях і приймати раціональні рішення; • корекційна: розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової,мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів, навчальних здібностей.
Перегляд файлу

Краматорська спеціальна загальноосвітня школа-iнтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

Круглий стіл

 

 

«Небезпечні та

безпечні ситуації»

 

 

Підготувала:

вихователь І кваліфікаційної категорії Кушнір А.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорськ

Мета:

  •                 виховна: показати, які небезпеки підстерігають дітей в повсякденному житті;
  •                 розвивальна: обговорити з ними небезпечні і безпечні ситуації;
  •                 навчальна: навчити швидко орієнтуватися в ситуаціях і приймати раціональні рішення;
  •                 корекційна: розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової,мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів, навчальних здібностей.

Обладнання: прислів'я; кросворд; формула безпеки (для кожного учня і на дошці); картки з описом ситуацій в конвертах.


Хід години

Актуалізація знань

Вихователь. Ми живемо в суспільстві, і дуже багато чого в нашому поведінці обумовлено правилами. Є правила поведінки на вулиці і в школі, транспорті, правила етикету. Треба їх виконувати? (Звичайно, треба.)

- Що відбувається, якщо порушуються правила? Наведіть приклади. (Діти відповідають і наводять приклади.)

- Правильно, в першу чергу страждає наша безпека. Правила охороняють наше життя і здоров'я. А можна придумати правило або рада до кожної конкретної ситуації? (Мабуть, немає.)

Дуже часто дорослі - батьки, вчителі - вирішують за дітей, виконувати або не виконувати правила. Тим самим вони беруть на себе відповідальність за вашу безпеку. Якщо рішення приймаєте ви, то самі несете відповідальність за його наслідки. Давайте послухаємо кілька віршів.

(Діти читають заздалегідь підготовлені вірші.)

1. Йшов по березі півень,

Послизнувся - в річку бух!

Буде знати півень, що надалі

Треба під ноги дивитися.

Вихователь. Чому півень опинився в такій ситуації?

Учні. Півень не дивився під ноги.

2. Єгорушка - Єгор

Поліз через паркан,

Зачепився За цвях,

Висить, голосить:

- Зніміть з паркану

Бідного Єгора.

Вихователь. Чому Єгор опинився в такій ситуації?

Учні. Єгор не подумав про те, як буде злазити з паркану.

3. Ми вчора ходили в похід,

Там з калюжі напилися.

В животі у нашій Лілі

Три жаби завелися.

Вихователь. Чому Ліля опинилася в такій ситуації?

Учень. Ліля не знає, що з калюжі пити не можна.

4. Петя битися любить дуже,

З ним грати ніхто не хоче.

На друзів не сердься, брат,

Сам ти в цьому винен.

Вихователь.  Чому Петя опинилася в такій ситуації?

Учні. Петя б'ється.

Вихователь. А чи можна було уникнути цих ситуацій? Як? (Діти відповідають.)

Ось і виходить: якщо спочатку подумати, а потім діяти, багатьох неприємностей можна уникнути.

Бесіда по темі

Вихователь. Сьогодні я вас хочу познайомити з формулою безпеки. Ось вона:

1. Зупинися!

2. Подумай! (Знайди позитивні і негативні сторони.)

3. Вибери.

4. Похвали себе.

(Кожному учневі роздають картки з формулою.)

Давайте розберемо одну ситуацію, користуючись цією формулою.

(Розігрується ситуація: друзі вам запропонували без дорослих піти на річку. Відбувається обговорення за формулою.)

Робота в групах

(Дітям пропонується обговорити наступні ситуації (по рядах).

1. До тебе підійшов незнайомець і запропонував прокотитися на машині.

2. Друзі звуть пограти на пустирі, а мама суворо забороняла тобі це робити.

3.Ты дуже поспішаєш. А тобі потрібно перейти дорогу. Але поблизу немає пішохідного переходу.

Фізкультхвилинка

Вихователь проводить гру «Світлофор»: якщо показує червону картку - діти стоять на місці, якщо жовту - плескають в долоні, якщо зелену - крокують на місці.

Закріплення

Вихователь. Формула безпеки працює, якщо правильно нею користуватися. Крім формули, є ще один вірний спосіб - слухатися дорослих. Послухайте розповідь школяра «До чого призводить непослух».

Розповідь «До чого призводить непослух»

Одного разу я, брат і наша мама пішли гуляти на дитячий майданчик. Мама сиділа на лавці. Ми з'їжджали з гірки, піднімалися по сходах, каталися на гойдалках, каруселі. На майданчику були і два кораблика: один великий, інший-маленький.

Коли ми вже збиралися додому, раптом Віті захотілося залізти на великий кораблик і кидати з нього каміння. Мама говорила йому: «Злізьте!» Але він не слухався. Так тривало деякий час, і мама стояла біля кораблика, стежила за Вітею, щоб він не впав. В якийсь момент її покликала жінка, яка гуляла зі своїм малюком. Мама повернулася, щоб відповісти, а Вітя кинув камінь в черговий раз. Раптом він втратив рівновагу, зачепився за щось ногами й полетів на землю вниз головою. Вітя сильно плакав. Мама взяла його на руки, ми відразу пішли додому і викликали швидку допомогу. Коли вона приїхала, Вітя вже заспокоївся і не плакав, тільки скаржився, що болить спина. Вітю з мамою відвезли в лікарню, і там з'ясувалося, що у нього перелом трьох хребців.

У лікарні мама і Вітя пробули майже два місяці. Вітя не міг ходити, перший час він лежав на спині. Потім йому дозволили перевертатися на живіт, почати рухатися на четвереньках. Дуже нескоро моєму братові дозволили встати на ноги, але він розучився ходити, і тому йому знову довелося вчитися ходити.

З того дня минуло вже сім місяців, але Вітя досі розплачується за свою неслухняність. Йому й тепер ще не можна бігати, стрибати, кататися з гірки та багато іншого. А цього могло і не статися, якби він відразу послухав маму!

Вчитель. Ось такий сумний розповідь про випадок, який стався насправді. Зробимо висновок: щоб уникнути небезпечних ситуацій, слід слухати поради дорослих і діяти за формулою безпеки.

- Поясніть зміст прислів'їв: «Побоювання - половина порятунку», «Бережися бід, поки їх немає». (Діти відповідають.)

Підведення підсумків

Вихователь. Закінчимо урок читанням абетки безпеки. (У кожного учня на столі лежать листочки з текстом абетки. Діти ланцюжком читають.)

Абетка безпеки

А - автомобіль - це небезпечно.

Б - будь напоготові.

- Завжди пам'ятай свою адресу і номер телефону.

В - голосно кричи, якщо потрібна допомога.

Д - поділися усіма страхами і підозрами з батьками.

Ж - скаржся батькам, якщо хто-то робить тобі боляче.

3 - дзвони додому, якщо збираєшся затриматися.

І - грай тільки в безпечних місцях.

К - красти недобре!

Л - лазять по деревах і парканах тільки дурні.

М - мама повинна знати все!

Н - нікуди не йди з незнайомими людьми.

Про - відкривай двері тільки добре знайомим людям.

П - пустирі та будівництва - не місце для гри.

Р - розпитуй про все, що здається тобі дивним.

З - дотримуйся законів.

Т - темрява - друг злочинців, а не молоді.

У - укус тварини небезпечний.

Ф - формула безпеки - твій надійний друг.

X - хлопавки, петарди небезпечні.

Ц - ланцюжок на двері - твій друг.

Ч - часто водойми підступні.

Ш - шосе: будь уважний.

Е - електроприлади не залишай без нагляду.

Ю - юний друже, пам'ятай правила!

Я - я вірю в тебе.

Розгадайте кросворд.

(Всім дітям роздають листочки.)

F:\19(143).jpg

По горизонталі:

3. Лікувальний засіб, який при неправильному використанні є причиною отруєння. (Ліки.)

4. Що біжить по дротах? (Електрика.)

6. Жива істота, яка може вкусити. (Тварина.)

По вертикалі:

1. Те, що на проїжджій частині таїть у собі небезпеку для пішохода. (Транспорт.)

2. Причина потопу. (Вода.)

5. Причина пожежі. (Вогонь.)

Правила особистої безпеки на вулиці

1. Не вступайте в розмову з незнайомими і випадковими людьми на вулиці.

2. Не грайте на дорозі, повертаючись зі школи додому.

3. Не вступайте в розмову з нетверезим людиною.

4. Будьте уважні при вході в житло. Не заходьте в під'їзд і ліфт з незнайомим чоловіком.

5. Не грайте з настанням темряви, а також в темних місцях, на пустирях, смітниках, поруч із залізницею, у порожніх і в зруйнованих будинках.

6. Ніколи не сідайте в машину до незнайомця.

7. Не слухайте на вулиці аудіоплеєр: в навушниках неможливо розпізнати звуки, які застерігали про небезпеку (наприклад, кроки за спиною, шум у кущах та ін).

8. Ніколи не погоджуйтеся на пропозицію незнайомих людей зайти в гості, послухати музику, подивитися відео, пограти на комп'ютері.

9. Про всіх підозрілих випадках і про все, що було на вулиці, повідомляйте батькам.

Правила особистої безпеки вдома

1. Всі гострі, колючі і ріжучі предмети обов'язково покладіть на місце. Порядок в будинку не тільки для краси, але і для безпеки.

2. Ні в якому разі самостійно не використовуйте ліки. Ви можете отруїтися.

3. Не відкривайте упаковки з побутовою хімією. І тим більше не пробуйте! Це небезпечно для життя!

4. Якщо ви відчули запах газу, виконуйте наступні правила:

• повідомте дорослим;

• відкрийте вікна, кватирки, двері і провітріть квартиру;

• закрийте крани на плиті;

• не вмикайте і не вимикайте (якщо включений) світло і не запалюйте сірники;

• зателефонуйте 104.

5. Ніколи не грайте на балконі в рухливі ігри і не перегибайтесь через перила балкона.

6. Ніколи не відчиняйте двері незнайомим людям, якщо перебуваєте вдома самі.

1

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 2 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
1623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку