Перший урок у 1 класі
Тема : «Перший раз – у перший клас!»
Мета: Створити умови для ознайомлення учнів зі школою, шкільним життям.
Сприяти згуртуванню класного колективу, формуванню мотивації до навчання, вихованню та розвитку ціннісного ставлення особистості до держави, суспільства та окремої людини.
Обладнання: малюнок Сови, малюнки шкільного приладдя, коробка - капсула часу, подарунки від учительки, фломастери, кольорові олівці. білий папір, скотч.
Хід уроку
І Організація класу
Ранок. Сонце в небі піднімається. Наші діти з усіма вітаються. Добрий день, малята, любі хлопчики й дівчатка.
У мене є багато діток,
Краще всіх вони на світі!
Ну, а я - сім’ї хранитель.
Здогадались? Я - … учитель.
ІІ. Знайомство.
ІІІ. Створення позитивного настрою.
Мої любі діти.
Ви сьогодні вже учні у нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
Й називатися 1-Б клас.
Повторюйте за мною.
У нас немає ,,ти’’,
У нас немає ,,я’’,
Ми - єдиний клас,
Ми – одна сім’я.
Відгадування загадок
- Сьогодні перед вами відкрила двері Країна Знань . Ви будете по ній подорожувати багато років.
А зараз відгадайте загадку.
Хто загадку відгадає, зразу руку підіймає.
Лісом в темряві літає, «Ху-гу, ху-гу», — промовляє.
Велетенська голова. Здогадались? Це …(Сова)
Так, це тітонька Сова .
Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Тітонька Сова буде постійно подорожувати з нами цією країною .
- У школі ви будете користуватися багатьма речами. А якими, ви дізнаєтесь , відгадавши загадки Сови.
1. Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.
2. Ручці він говорить: "Прошу!"
Це — шкільний учнівський...(зошит)
3. Малювати у альбомі всім допоможуть…олівці!
4. Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо… у пенал.
5. В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!
6. Є чарівник у школі в нас,
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає ... (дзвінок).
7. Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
8. Спокою вона не знає, дітям креслить помагає
Різні лінії, фігури... (Лінійка)
9. Вчить читати й рахувати,
і писати, і співати
В всіх дітей довкола
люба наша …. (школа)
- Розумнички. Ви гарно відгадали загадки тітоньки Сови.
Гра «Чарівний глечик»
Хід гри: з глечика розсипалися букви. Збери їх, називаючи кожну букву.
Школа, клас, урок, книга.
Гра «Моя школа»
Чи знаєте ви:
Фізкультхвилинка
Якщо «Так» - плескайте в долоні, а якщо «ні» - тупочіть.
Гра «Оплески»
Виконання учнями пісні Наталії Май ,,Перший раз в перший клас’’ (руханка)
«Капсула» часу”
На звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнена, що коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.
Гра «Чого хоче кошенятко навчитися у школі»
Для гри використовуємо ніжки. Якщо правильно – стрибаємо, а як ні, то присідаємо)
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися кусатися.
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися писати.
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи,щоб навчитися читати.
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися дряпатися.
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися рахувати.
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися битися.
Я маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися дружити.
Відгадайте загадку: В мене є чудовий дім!
Все, що треба є у нім.
І живуть в будинку тому
Книжки, зошити, альбоми. Портфель
КАЗКА-РАЗОМ
Жив – був портфелик. Він був схожий на маленький грибочок. Тому в ньому оселилися навчальні речі. Усі вони були новенькими, красивими і дуже пишалися собою. Кожен із них вважав себе найпотрібнішим.
Гра «Збери портфель»
Кожного дня, йдучи до школи, учень повинен зібрати портфель: покласти всі необхідні шкільні речі.
Знайомство з підручниками.
У школі є багато книжок. Зверніть увагу на виставку. Тут можна побачити казки, енциклопедії, словники. Вони є в нашому класі та в шкільній бібліотеці.
А ось ці книжки будуть кожного дня знаходитись у вас під рукою, тому і назвали їх підручниками. Як ви зрозуміли, по них ми будемо навчатися, користуватимемося ними майже щодня. Їх необхідно берегти!
ІІІ. Підсумок уроку
1. Рефлексія. Мій настрій.
- Кому сподобався перший день у гімназії?
- У якому класі ми навчаємося?
- Як звати вашого вчителя?
- Визначте свій настрій.
2. Робота із «Щоденником вражень»
- Кожен з вас має на парті незвичайний зошит. Це ваш «Щоденник вражень». У ньому ми будемо спочатку малювати, а пізніше писати свої думки. Сьогодні я пропоную вам зробити в ньому свої перші малюнки.
Пропоную вам такі теми:
3. Подарунок.
Ось і закінчується наш урок. Але ми ще не відзначили День народження.
- А як ви думаєте у кого сьогодні день народження?
Сьогодні день народження нашого класу. Його ми будемо відзначати 1 вересня кожного року.
Адже саме сьогодні цього дня, ви звичайні хлопчики і дівчатка. Знайомі і зовсім незнайомі, об’єдналися в одну велику шкільну родину – колектив 1-Б класу.
Я хочу , щоб наш клас був найдружніший, найвеселіший, найрозумніший. З днем народження., 1-Б класе!
А без чого не проходить свято день народження? (Без подарунків і святкового пирога)
Вручення подарунків від першої вчительки
1