Виховна година у 1 класі (глухі учні): Подорож до зимового лісу.
Провела: вчитель 1 класу Ховдій Н.М.
Тема: Подорож до зимового лісу.
Мета: Розширювати і закріплювати знання дітей про диких тварин, що живуть у даній місцевості, про їх зимівлю в лісі. Розширювати словниковий запас , повторити раніше вивчені віршики, лічилки. Виховувати добре ставлення до всього живого, бережно ставитися до природи. Виховувати в дітей взаємодопомогу.
Обладнання: макет «Зимовий ліс», до складу якого входить: дерева, тварини, повітряні кульки і невелика корзина; ліхтарик; малюнок «Вгадай яка тварина заметена снігом»; маска вовка і зайця; лист в конверті; три «сніжки».
Хід занятия: Доброго дня, діти!
(Мозковий штурм)
Яка пора року настала?
Зима.
Що ж відбувається зимою в природі?
Річка замерзає, земля вкривається снігом.
Скажіть, а хто живе в лісі?
Як одним словом можна назвати лисицю, вовка, ведмедя?
Тварини.
Сьогодні я пропоную вам поговорити про лісових тварин. А знаєте як називається житло тварин: у ведмедя – барліг, у вовка – лігво, у лисиці, зайця – нора, у білки – дупло.
Хто з тварин міняє взимку шубку? Заєць, білка.
У нас у класі теж є свій чарівний ліс, давайте подивимось. Ой, куди ж ділись всі звірі нашого лісу. Ви не бачили куди вони поділись? Ніхто їх не ображав?
/ тут влітає лист на повітряних кульках /
Діти, подивіться, що це до нас прилетіло, якийсь лист.
Зміст листа: Дорогі діти, допоможіть!
Нема життя у лісі від витівок Завірюхи.
Тільки ви, друзі, можете подолати злі чари.
Будьте тільки обережні, щоб у пастки не потрапити.
Треба чарівний ліхтарик взяти.
Допоможем нашим друзям? Вони нас дуже чекають і надіются на нас. Відправляємось у дорогу.… Стійте, ми можем змерзнути в одних платтях і сорочках. Що ж нам робити? Правильно, треба одягтись тепліше. Ми ідем у чарівний ліс, і одягтись нам треба по – чарівному.
/йде імітація процесу одягання з називанням одягу/(фізхвилинка)
Ось тепер я бачу, що всі ми готові відправлятись у дорогу. Візьмем чарівний ліхтарик,
він буде показувати нам шлях. Ліхтар світить, і наштовхуємся на «сніжну» кулю. Подивіться на нашому шляху «сніжні» кулі, мабуть, це витівки Завірюхи.
/ всередині куль знаходим завдання - загадки/
Діти, тут сказано, що нема нам шляху, поки не відгадаєм загадки Завірюхи. Слухайте, уважно:
1. Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
2. Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок.
(Білка)
3. Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)
4. Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
5. Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти.
(Вовк)
Молодці, діти, справились, і ліхтарик засвітився знову. Йдем і знову на шляху «сніжна» куля.
Подивіться уважно і тут завдання:
Хто в заметі під сосною, сидить в полоні у Завірюхи злої?
/ показую малюнок «Відгадай яка тварина заметена снігом»/
Молодці, Діти. Але в заметі звірі нас не чують, треба їх позвати на звіриній мові: вовк виє – у-у-у; лисиця тявкає – тяв, тяв. А зайчик у нас усіх боїться, ми тихенько побарабаним, так щоб не налякать його і він вийде. А ведмедика ми звать будем? Як ви думаєте? Ні, ми ведмедика не будем будить, зимою він спить. / витягаєм звірів із заметів/
Вони нам дякують і хочуть трошки з нами погратись, перед тим , як попасти у свій чарівний ліс. Звірі навчать нас нової гри «Вовк і зайці» /лічилкою вибираєм вовка/.
Тікав заєць через міст.
Довгі вуха, куций хвіст,
А ти далі не тікай,
рахувати починай,
раз, два,три - вийди ти.
Нам пора повертатись, а потрапити в наш клас допоможе вірш. Я його буду читать, а ви робіть так, як говориться у вірші:
У нас гарна осанка, ми гарні хлопчики й дівчатка.
Ми ходим на носках, а потім на п’ятках.
Підем м’ягко, як лисята,
І як ведмідь косолапий.
І як хижий сірий вовк .
Ось звернувсь в клубок їжак,
Потім встав і потягнувся, до сонечка посміхнувся.
/ діти імітують рухи звірят/
Поставте звірів у чарівний ліс так, щоб всім було зручно : ведмідь спить, зайку далі від вовка і лисиці. Хай звірі живуть у нашому лісі і радіють.
Аналіз: Ось ми , діти і в класі . Злякалась нас Завірюха і сховалась у лісі. Ми врятували звірів і повернули їх у чарівний ліс.
/коротка бесіда про охорону звірів і природи/.