Виховна година. "Подорож в країну Ввічливості"

Про матеріал
Мета. Вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими. Розширити словниковий запас дітей словами ввічливості, узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях. Виховувати морально-етичні норми життя.
Перегляд файлу

«Подорож в країну Ввічливості»

Виховна година для учнів 1-4 класів

 

Мета. Вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими. Розширити словниковий запас дітей словами ввічливості, узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях. Виховувати морально-етичні норми життя.

 Обладнання. Музичний супровід, словник чемної людини, конверти із завданнями.

Хід заняття

ВЕДУЧА

- Діти, сьогодні вас чекає подорож у країну Ввічливості і Доброти. Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість  — це шанобливість, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємності іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу іншій людині.

   Ми отримали листа від професора Будьласки. Він залишив нам карту країни Ввічливості і Доброти, а також лист. Чи бажаєте ви помандрувати до цієї країни? Як же туди дістатися? Про це ми дізнаємось з листа професора:

 „ Любі діти! Шлях у мою країну буде нелегким. Його треба подолати підтримуючи один одного. Сподіваюсь ви зможете одержати ключ від країни Ввічливості. На кожній зупинці ви будете отримувати частини ключа (якщо правильно виконаєте завдання), які зможете в кінці скласти у ключ від країни Ввічливості і Доброти".

Отже, друзі, відправляємося у подорож!

І  ЗУПИНКА   «Вітайся з усіма – це твоє здоров’я».

- Вітання бувають різні. Люди вітають один одного за допомогою слів, жестів. Говорячи „ доброго ранку", „ здрастуйте", людина бажає добра іншим людям. Але багато залежить від того як ви привітаєтесь.

    Один хлопчик скаржився , що з цим здоровканням у нього самі неприємності.

-Я,- каже-, вже скоро нервовим стану від цього. Я на вулиці тільки й кручу головою, щоб когось із знайомих не пропустити. Як побачу - „ здрасьтє" кричу, а мені ще дорікають : який ти Сашко не культурний".

-А як взагалі можна привітатись? (Доброго ранку, доброго дня ,здрастуйте). І щоб в голосі нашому чулась доброта.

- Чи можна при зустрічі говорити „привіт"?

Можна, але лише своїм друзям.

- А як вітаються на відстані?

Потрібно поклонитись чи махнути рукою.

-А хто повинен привітатись першим при зустрічі з дорослими ?

-Існує давній звичай знімати шапку, коли входимо до приміщення. Що він означає?

Діти: Він означає, що прийшли ми з миром.

Ведуча : А що означає звичай знімати рукавиці, коли вітаємось?

Діти: Це означає , що в руці у нас немає зброї, що ми прийшли з миром і добром.

Ведуча: Дуже важливо дарувати людям посмішку при привітанні. Молодці діти! Мандруємо далі.

Звучить пісня „ Улыбка "  В. Шаїнського.

II Зупинка «Містечко вихованих людей».

-О! Та тут побував хуліган. Він перевернув усі їхні правила і життя зіпсувалось, усе тепер переплуталось. Діти, давайте допоможемо виправити помилки:

Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.

Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.

Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.

Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора.

Виховані діти завжди лазять по деревах.

Дівчатка витирають руки об сукню. /Діти виправляють помилки/.

-А хто може з вас чув таке слово  милосердя"? Що воно означає? Милосердна людина – чуйна людина. Запам'ятайте, щоб люди вас поважали, слухали, потрібно дотримуватись золотого правила :

Відноситись до людей треба так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас.

Потрібно поважати людей, любити все живе, що вас оточує, берегти природу.

 Звучить пісня В. Шаїнського „ Не дразните собак".

ІІІ Зупинка  «Несподівана зустріч ».

-Отже, мандруємо далі. Будьте обережні, адже трапляються випадки, коли під час мандрівки можна зустріти несподівано розбійників, хуліганів. (Зявляється Шапокляк).

ШАПОКЛЯК:

-О, куди це ви зібрались?

(ведуча пояснює їй).                                                          

- Та що ви ? Навіщо це вам? Залишайтесь зі мною.

(Діти відмовляються).            

- Ну добре, тоді я вам дам деякі поради, які вам знадобляться:

Ніколи не мийте руки, шию , вуха, обличчя. Вони знову стануть брудними. 

 Стригтися теж необов'язково, бо як постарієш, голова облисіє.

Вранці не обов’язково зав’язувати шнурки на черевиках, бо вони протягом дня порозв’язуються.

- Діти, вам сподобались такі поради? Хіба можна ними користуватись?

ШАПОКЛЯК:

-Що, не хочете таких порад? Ну тоді слухайте ось такі:

-якщо товариш запросив тебе на день народження, подарунок залиши удома, він тобі знадобиться;

-ні з ким в гостях не розмовляй, тільки вибирай що смачніше;

-дівчаткам треба завжди ставити підніжку, лупцювати, показувати язика;

-якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем і голосно смійся.

ВЕДУЧА:

-Це справді хуліганські поради, нам з тобою не по дорозі. Діти, нам треба довести, що ми їй не друзі.

Давайте я зачитаю правила, які використовує вихована людина.

*не поспішай першим сісти за стіл ;

*не розмовляй під час їжі;

*не перебивай того, хто говорить ;

*не показуй пальцями на інших ;

*не забудь зняти шапку , коли заходиш до приміщення;

*поступайся місцем людям похилого віку;

*не забудь вибачитись, якщо ти когось штовхнув.

ШАПОКЛЯК:

- Добре, добре я зрозуміла, що ви хороші діти. Мені соромно, не буду вас більше затримувати.

ІV Зупинка «Семафор ввічливості».

- Діти, наступна   зупинка –  «Семафор ввічливості». Зараз залежить від вас: чи будемо ми рухатись далі. Червоний колір—забороняю, зелений—дозволяю.                                                                                                                     - Я зачитаю речення, а ви повинні показати, де правильно поступають діти, а де - ні. Якщо правильно—піднімаєте зелену картку (З.), якщо ні—червону(Ч.).

*Дайте мені хлібину,- звертається хлопчик у магазині до продавця. (Ч.)

*Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне, - каже дівчинка у автобусі. (З.)

*Покличте до телефону Марину. (Ч.)

*Я трохи порвала цю книгу, підклейте її самі,- каже дівчинка до бібліотекаря. (Ч.)

*Люба бабусю! Я з задоволенням тобі допоможу. (З.)

ВЕДУЧА:

- Молодці! Ви добре справились із завданням. Семафор показує зелене світло і ми вирушаємо далі.

V Зупинка «Королеви Чистоти».

 

КОРОЛЕВА:

- Добрий день. Я королева Чистоти. Я люблю в усьому порядок, охайність.  Цікаво, чи всі ви приучені до порядку, чи знаєте, як тримати свої речі чистими, як себе потрібно поводити ?

- Давайте пограємо в гру «Так чи ні»:

перед їжею помити руки;

вранці я не вмиваюсь;

мої черевики чистить мама;

вранці швидко прибираю своє ліжко;

завжди обгортаю підручники;

постійно відриваю ґудзики;

забуваю причесатися;

я завжди човгаю ногами;

постійно чищу зуби.

КОРОЛЕВА:

- Я дуже рада, що такі гарні, охайні діти стануть жителями Країни Ввічливості і Доброти. Бажаю успіхів у вашій подорожі!

VІ Зупинка «Скринька народної мудрості».

(Потрібно скласти прислів’я зі слів на картках у конвертах.)

Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

Не радій чужому горю.

Бджола мала, а й та працює.

Слова щирого вітання дорожчі за частування.

Що хата має, тим і приймає.

VII Зупинка «Словник чемної людини».

- Діти, давайте пригадаємо, які ввічливі слова сьогодні прозвучали, які ви знаєте. Всі ці слова ми запишемо у словничок, який буде зберігатись у нас у класі. Діти, вийшов гарний словник. Сподіваюсь, ви будете завжди користуватись ним.

- Молодці, діти, ви здолали перешкоди, пройшли складний шлях, не піддалися на вмовляння Шапокляк, витримали екзамен Королеви Чистоти і тепер ви жителі цієї країни. Це значить що ви всі отримуєте звання ввічливих, вихованих, добрих, охайних. Сподіваюсь, що в майбутньому ви залишитесь такими. Щасти вам !

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку