Про доброту і милосердя
Мета: з’ясувати зміст понять «добрий», «милосердний», викликати в дітей прагнення робити добро. Вчити оцінювати свої вчинки, вчинки своїх ровесників, розпізнавати емоційний стан інших людей. Коригувати увагу, мовлення у дітей. Розвивати вміння творити добро у повсякденному житті, творчо працювати. Виховувати чуйність, уважність, доброту, милосердя, прагнення допомагати своїм товаришам, батькам, рідним людям.
Обладнання: білі аркуші паперу, кольорові олівці, картинки, мультимедійна презентація, запис пісні про доброту.
Тип заняття: година спілкування.
Хід заняття
I. Організаційна частина
1. Нервово-психологічна підготовка
Доброго дня! – бажаю я другові,
Доброго дня! – я вітаю пташину,
Доброго дня! – я вітаю людину,
Доброго дня! – я бажаю вам всім.
- Подивіться один одному в обличчя, посміхніться, побажайте гарного настрою і успіхів на занятті.
II. Основна частина
1. Вступна бесіда
- Якщо хтось плаче, падає, забивається або хворіє, чи співчуваєте ви цій людині?
- Що ви відчуваєте, коли вам співчувають або, навпаки, не співчувають?
- Чи повинна людина співчувати тваринам?
- Чи можуть тварини співчувати людям?
- Хто у вашій сім’ї вам найбільше співчуває, коли вам погано?
2. Повідомлення теми і мети заняття
Сьогодні ми з вами поговоримо про доброту і милосердя, з’ясуємо зміст цих слів, їх значення у нашому житті.
3. Розповідь вихователя
Добро – благо, корисна справа, гарний вчинок. Протистоїть злу, поганому, руйнівному.
Доброта – чуйність; прагнення робити добро іншим.
Милосердя – співчуття; добре, співчутливе ставлення до кого-небудь.
Милосердя, доброта. Ще з давньоруських часів благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого.
Доброта, милосердя – багатоликі. Потреба в них повсякчасна. Навіть тоді, коли немає біди, навіть там, де гори спокійні та твердь зелена не хитається під ногами.
Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство.
4. Читання оповідання
Першокласниця
До школи поспішали дві дівчинки, Надійка і Катруся. Обидві першокласниці.
Тільки-но дівчатка вибігли на східці, як їм на зустріч – дідусь. Він стукав попере себе довгим сучкуватим ціпком, невпевнено ступав ногами.
«Сліпий, мабуть», - подумала Надійка.
відповіла Катруся і побігла.
Надійка постояла трохи нерішуче, потім підійшла до старого.
зупинився.
тук-тук-тук – мацав він ціпком дорогу.
Надійка чимдуж побігла до школи.
У цей час у першому «А» класі вчителька робила перекличку.
Дівчинка встала, знизала плечима.
Катруся хотіла ще щось додати, але в цю хвилину відчинилися двері і до
класу увійшла захекана Надійка. Вона тихо привіталась, винувато заклякла біля порога.
вчителька.
фІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Сірі зайчики маленькі
(Вушка є у них довгенькі)
В лісі грались, веселились,-
Працювати вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім’ялись
Й до роботи знову взялись.
5. Робота над ілюстраціями на дошці
- Діти давайте поглянемо на дану картинку. Як ви думаєте, який вчинок дітей зображено на картинці?
- Чи потрібно допомагати птахам взимку?
- Як діти допомагають птахам?
А тепер розглянемо ці картинки, які дії дітей показані на картинках?
6. «Сердечко доброти»
Такі риси, як доброта, милосердя народжуються в наших сердечках. І тому ви розфарбуєте сердечка, які лежать перед вами, а потім подаруєте один-одному своє сердечко в знак поваги, підтримки один до одного.
(Діти розфарбовують сердечка, вихователь допомагає, слідкує за поставою дітей.)
III. Заключна частина
(Діти переглядають презентацію. Вихователь коментує переглянуте).
- Послухайте, будь-ласка, уважно пісеньку.
(Діти слухають)
-Про що ви прослухали пісню?
3. Підсумок заняття
- Що відбулося б зі світом, якби в ньому не стало доброти?
- Як ви думаєте, чи важко бути добрим?
Отже, протягом багатьох років складалися правила, як людина має жити поряд з іншими людьми, щоб усім було добре. Це відбито і в народних прислів’ях «Добре діло саме себе хвалить».