Зразок індивідуальної програми розвитку дитини з ООП

Про матеріал
Розробка містить індивідуальну програму розвитку для учнів з особливими освітніми потребами 1-го класу
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖЕНО

14.09.2022 р.

Директор Одеської ЗОШ №     І-ІІІ ст.

____________

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

 

1. Період виконання :  14.09. 2022 – 30.05.2023 н.р.

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

дата народження 

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень: Одеська загальноосвітня школа №   Одеської міської ради Одеської області

рік навчання  1-ий

клас навчання  1 – Б

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Знає  назви чисел в межах десяти,  кольори; частково букви

Вміє виконувати завдання з письма та читання за допомогою дорослих.

 

 

Інтелектуальні труднощі: поступове зниження рівня працездатності, неспро-можність проявити вольові зусилля для подолання труднощів,    контролювати себе та ставити перед собою конкретні вимоги; долати негативні емоційні реакції

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: порушена вимо-ва звуків, звуковимова не чітка, словниковий запас не достатній, фонетичні процеси сформовані не достатньо, не досконалість загальної та дрібної моторики

Фізичні труднощі: виявляє вольові зусилля у руховій діяльності

Навчальні інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації).

Знижена працездатність.

Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.

Без допомоги дорослого не завжди розуміє суть завдання, гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працювати над:

збагаченням словникового запасу;

корекцією психоемоційного стану;

формуванням навичок утримувати увагу на завданні;

розширенням кругозору і знань про навколишній світ.

Розвивати:

навчальну мотивацію;

зв’язне мовлення;

дрібну моторику;

просторове орієнтування;

комунікативні навички.

Формувати:

стійкі позитивні і правильні соціальні навички;

навичку читання;

навичку письма;

обчислювальні навички;

активний та пасивний словники; здатність аналізувати, узагальнювати, вилучати зайве, групувати й класифікувати за певними ознаками; доводити власну думку, переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію, застосовувати аналогію.

Вчити:

списувати з друкованого тексту;

склад чисел;

правильно вживати граматичні форми української мови; вживати слова та конструкції відповідно мовній ситуації;

розуміти прочитаний текст.

Працювати над:

вимовою звуків та слів;

над сприйманням усного мовлення  через багаторазове повторення;

накопиченням музичного словника, розподілом уваги і пам’яті.

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

перший рівень підтримки;

другий рівень підтримки;

третій рівень підтримки;

четвертий рівень підтримки;

п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

ні

 

освітлення

ні

 

рівень шуму

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Куточок усамітнення у класі/ресурсна кімната

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

так

 

збільшення часу на виконання завдань

так

Збільшення часу на списування, читання, розв'язування задач,  покрокові інструкції до завдань, багаторазове повторення.

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

Використання карток-інструкції й карток з наочним матеріалом.

руховий режим

так

Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

так

Створення ситуації успіху, вербальні заохочення

використання засобів для концентрації уваги

так

Пісочний годинника.

Чіткі й короткі інструкції.

Зміна виду діяльності.

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

ні

Додаткове унаочнення навчального мате-ріалу,  використання наочних інструкцій

Засоби альтернативної комунікації

так

 

інше

 

 

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

так

 

зниження вимог для виконання завдань

так

 

інше

 

 

 

3) потреба у використанні:

жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях:

так

ні

5) потреба в консультації з:

фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

фахівцями спеціальних закладів освіти;

іншими фахівцями: медичними працівниками (психіатр)

6) наявність індивідуального навчального плану:

так

ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

модифікація

 

Українська мова

модифікація

 

Я досліджую світ

модифікація

 

Англійська мова

модифікація

 

Образотворче мистецтво

модифікація

 

Музичне мистецтво

модифікація

 

Фізична культура

модифікація

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція та розвиток психофізичних функцій

практичний психолог

Сенсорна кімната

Вівторок, 14.00

Четвер, 15.00

Корекція розвитку

практичний психолог

Кабінет психолога, ресурсна кімната

Понеділок, 13.30

Четвер, 14.00

 

Корекція

мовлення

вчитель - логопед

Логопедичний кабінет

Середа, 14.00

П’ятниця, 14.30

 

6. Навчання:

за індивідуальним розкладом;

за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _____________________________________________

 інші законні представники______________________________

 уповноважена батьками особа ______________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

так: розвивальні ігри, моделі предметів навколишнього світу, моделі об'ємні, набори зображень для вивчення кольорів та форм.

ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

____________________________________________________________

9. Потреба в розумному пристосуванні:

так, зазначити яка: __________________________________________

ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

інше (зазначити що) ________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

так

ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння новими знаннями та вміннями.
Підвищити рівень логічного та абстрактного мислення.

Підвищити рівень логічного запам'ятовування.

У Дар’ї підвищиться рівень оволодіння новими знаннями та вміннями, буде краще логічне запам’ятовування.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Розвивати тактильні відчуття, відчуття власного тіла.

Продовжити розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію, орієнтування в просторі.

Учениця буде розрізняти на дотик різні предмети.

Підвищиться  рівень розвитку дрібної та загальної моторики.

 

Розвиток Розвиток мовленнєвої сфери

Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури.

Розвивати зв’язне мовлення.

Розвивати увагу, пам’ять, мислення.

Розвивати фонематичний слух.

 

Розшириться словниковий запас. Покращиться функцій мовленнєвої діяльності

 

Розвиток фізичних здібностей

Формування здорового способу життя. Розвиток рівноваги, гнучкості, точності в рухах, працездатності.

Розвиток усіх фізичних якостей.

Удосконалення дихальних вправ.

Підвищиться  рівень зазначених фізичних показників та навичок.

Будуть зміцненні основні групи м’язів.

Буде правильне дихання під час виконання вправ.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку.

Формувати навички саморегуляції. Вчитись керувати емоціями.

Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини.

Підвищиться самооцінка та впевненість у собі.
Оволодіє  методами саморегуляції, буде вміти використовувати в життєвих ситуаціях.
Підвищиться   рівень ефективного спілкування з оточуючими.

 

Розвиток соціальної сфери

Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування, застосовувати мовні і немовні засоби комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях

Підвищиться   рівень навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими. Зменшиться  труднощі у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми

 

Подолання навчальних труднощів

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового. Стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.

Підвищиться   рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності

 


13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

Працівник КУ «ОІРЦ № »

 

 

Голова КС дітей з особливими освітніми потребами, заступник директора з навчально — виховної роботи

 

 

Секретар КС дітей з особливими освітніми потребами, вчитель — логопед

 

 

Класний керівник 1-Б класу

 

 

Асистент вчителя 1-Б класу

 

 

Практичний психолог

 

 

Практичний психолог

 

 

Медична сестра

 

 

Мати дитини з особливими освітніми потребами

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ________                                              14.09.2022 р.

 

docx
Додано
30 листопада 2022
Переглядів
6056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку