ЗАТВЕРДЖЕНО
14.09.2022 р.
Директор Одеської ЗОШ № І-ІІІ ст.
____________
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання : 14.09. 2022 – 30.05.2023 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)
дата народження
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень: Одеська загальноосвітня школа № Одеської міської ради Одеської області
рік навчання 1-ий
клас навчання 1 – Б
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає назви чисел в межах десяти, кольори; частково букви Вміє виконувати завдання з письма та читання за допомогою дорослих.
|
Інтелектуальні труднощі: поступове зниження рівня працездатності, неспро-можність проявити вольові зусилля для подолання труднощів, контролювати себе та ставити перед собою конкретні вимоги; долати негативні емоційні реакції Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: порушена вимо-ва звуків, звуковимова не чітка, словниковий запас не достатній, фонетичні процеси сформовані не достатньо, не досконалість загальної та дрібної моторики Фізичні труднощі: виявляє вольові зусилля у руховій діяльності Навчальні інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації). Знижена працездатність. Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя. Без допомоги дорослого не завжди розуміє суть завдання, гри.
|
Працювати над: збагаченням словникового запасу; корекцією психоемоційного стану; формуванням навичок утримувати увагу на завданні; розширенням кругозору і знань про навколишній світ. Розвивати: навчальну мотивацію; зв’язне мовлення; дрібну моторику; просторове орієнтування; комунікативні навички. Формувати: стійкі позитивні і правильні соціальні навички; навичку читання; навичку письма; обчислювальні навички; активний та пасивний словники; здатність аналізувати, узагальнювати, вилучати зайве, групувати й класифікувати за певними ознаками; доводити власну думку, переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію, застосовувати аналогію. Вчити: списувати з друкованого тексту; склад чисел; правильно вживати граматичні форми української мови; вживати слова та конструкції відповідно мовній ситуації; розуміти прочитаний текст. Працювати над: вимовою звуків та слів; над сприйманням усного мовлення через багаторазове повторення; накопиченням музичного словника, розподілом уваги і пам’яті. |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
доступність |
ні |
|
освітлення |
ні |
|
рівень шуму |
ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
так |
Куточок усамітнення у класі/ресурсна кімната |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
так |
|
збільшення часу на виконання завдань |
так |
Збільшення часу на списування, читання, розв'язування задач, покрокові інструкції до завдань, багаторазове повторення. |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
Використання карток-інструкції й карток з наочним матеріалом. |
руховий режим |
так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
так |
Створення ситуації успіху, вербальні заохочення |
використання засобів для концентрації уваги |
так |
Пісочний годинника. Чіткі й короткі інструкції. Зміна виду діяльності. |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки, картки-інструкції |
ні |
Додаткове унаочнення навчального мате-ріалу, використання наочних інструкцій |
Засоби альтернативної комунікації |
так |
|
інше |
|
|
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
так |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями: медичними працівниками (психіатр)
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Математика |
модифікація |
|
Українська мова |
модифікація |
|
Я досліджую світ |
модифікація |
|
Англійська мова |
модифікація |
|
Образотворче мистецтво |
модифікація |
|
Музичне мистецтво |
модифікація |
|
Фізична культура |
модифікація |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція та розвиток психофізичних функцій |
практичний психолог |
Сенсорна кімната |
Вівторок, 14.00 Четвер, 15.00 |
Корекція розвитку |
практичний психолог |
Кабінет психолога, ресурсна кімната |
Понеділок, 13.30 Четвер, 14.00
|
Корекція мовлення |
вчитель - логопед |
Логопедичний кабінет |
Середа, 14.00 П’ятниця, 14.30 |
6. Навчання:
за індивідуальним розкладом;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________
інші законні представники______________________________
уповноважена батьками особа ______________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так: розвивальні ігри, моделі предметів навколишнього світу, моделі об'ємні, набори зображень для вивчення кольорів та форм.
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
____________________________________________________________
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: __________________________________________
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) ________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Підвищити рівень логічного запам'ятовування. |
У Дар’ї підвищиться рівень оволодіння новими знаннями та вміннями, буде краще логічне запам’ятовування. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Розвивати тактильні відчуття, відчуття власного тіла. Продовжити розвивати дрібну та загальну моторики. Розвивати координацію, орієнтування в просторі. |
Учениця буде розрізняти на дотик різні предмети. Підвищиться рівень розвитку дрібної та загальної моторики. |
|
Розвиток Розвиток мовленнєвої сфери |
Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Розвивати зв’язне мовлення. Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Розвивати фонематичний слух.
|
Розшириться словниковий запас. Покращиться функцій мовленнєвої діяльності |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Формування здорового способу життя. Розвиток рівноваги, гнучкості, точності в рухах, працездатності. Розвиток усіх фізичних якостей. Удосконалення дихальних вправ. |
Підвищиться рівень зазначених фізичних показників та навичок. Будуть зміцненні основні групи м’язів. Буде правильне дихання під час виконання вправ. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку. Формувати навички саморегуляції. Вчитись керувати емоціями. Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини. |
Підвищиться самооцінка та впевненість у собі. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування, застосовувати мовні і немовні засоби комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях |
Підвищиться рівень навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими. Зменшиться труднощі у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми |
|
Подолання навчальних труднощів |
Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового. Стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. |
Підвищиться рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності |
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Працівник КУ «ОІРЦ № » |
|
|
Голова КС дітей з особливими освітніми потребами, заступник директора з навчально — виховної роботи |
|
|
Секретар КС дітей з особливими освітніми потребами, вчитель — логопед |
|
|
Класний керівник 1-Б класу |
|
|
Асистент вчителя 1-Б класу |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Медична сестра |
|
|
Мати дитини з особливими освітніми потребами |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ________ 14.09.2022 р.