Тема. Що означає бути вихованою людиною.
Мета. Поглибити і поширити знання учнів про ввічливість; показати необхідність виконання правил культурної поведінки й спілкування. Розвивати бажання у дітей до вихованості свого «Я». виховувати в учнів почуття інтелігентності.
Обладнання: плакати з цитатами, відеоматеріал, кросворд.
Література. «початкова школа» «Розкажіть онуку» …………………..
Форма : бесіда
Хід заняття
1.Повідомлення мети і теми заняття.
-Сьогодні ми з вами поговоримо про вихованість людини. Про привила поведінки, етикету, про те, як бути інтелігентною людиною.
2. Вступна бесіда
- Діти, а що ви знаєте про вихованість? Яка людина є вихованою?
3. Бесіда про правила привітань
- Давайте перевіримо чи знаєте ви основні правила таких привітань:
1) Хто вітається першим :
Чоловік чи жінка?
Молодший чи старший?
Керівник чи підлеглий?
Учень чи вчитель?
- ще одне правило: не слід чекати, доки з вами привітається людина.
Пам*ятайте! Першим вітається вихованіший
Але є деякі виключення з цих правил: хто заходить у кімнату, перший вітається з присутніми, а той хто виходить, - перший прощається з людьми які залишилися у приміщені.
4.Аналіз виховних ситуацій.
1) які ви ще знаєте способи привітань?(чоловіки завжди перші вітаються з жінками, а жінка перша із чоловіком чи жінкою старшого віку, або похилого)
2) запитання до хлопців: Які ви можете дати поради людині, яка йде в гості?
3) запитання до дівчат: щоб ви зробили, якби вас попросила старенька бабуся провести через дорогу, але ви спішите до школи на урок?
4) хлопчик крикнув перехожому «яка година?» які помилки зробив хлопчик у звертанні?
5) два хлопчика зіштовхнулися у дверях і ніяк не можуть розійтись. Хто з них повинен звільнити дорогу, якщо одному 8, а іншому 11 років (тому що 11, тому, що він старший і має показати приклад молодшому, щоб той що має 8 років навчився також так. А ще у таких ситуаціях пропускати має той, що заходить, бо спочатку виходять з приміщення і потім заходять)
5. Розгадування кросворду.
1) Тямуща людина, яка може знайти вихід з буть якої ситуації (кмітлива)
2) Яким називають того, хто має гостре почуття відповідальність за когось чи щось?(відповідальний)
3) Ретельна, старанна людина, охайна на вигляд(акуратна)
4) Розумний, освідчений чоловік переважно похилого віку , який дає слушні, мудрі поради?(мудрець)
5) Людина, яка вміє розподіляти свій час і вміло виконує свою роботу, контролює свої дії та вчинки?(організована)
6) Той, хто надзвичайно уважний та люб*язний до інших, шанобливо ввічливий до людей?(чемний)
МОЛОДЦІ!
Хороші манери не лише потрібно знати, але і застосовувати у житті.
6. перегляд відео та його аналіз.
- а зараз ви побачите коротке відео і скажете мені про що там йшлося? Хто з цих людей вчинив виховано?
7. підсумкова бесіда
1) отже, що ви нове дізналися із цього заняття?
2) про що розповідалось сьогодні?
3) а чи ви вважаєте себе вихованим?
4) яких потрібно дотримуватися правил, щоб бути вихованою дитиною?
Молодці!
Ви сьогодні дуже активно працювали, молодці діти! Мені сподобалось ваша вихованість.
До побачення!