Тема. Зимонька, зима!
Мета. Розширити уявлення дітей про красу природи взимку; розвивати позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього, розвивати читацькі уміння і навички, творчу уяву; вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв’язно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, любов до природи, бажання допомагати пернатим друзям.
Обладнання: плакати, малюнки, ноутбук.
Форма. Бесіда
Література: http://docme.ru/HXk
Хід заняття
Доброго дня, діти!
Діти, сьогодні наша розмова буде про …., а про що саме вам підкаже загадка:
Я антонім слова „літо”,
В мене біла тепла свита,
я мороз люблю сама:
Адже звуть мене ... (зима)
2)Вступна бесіда
Так, ось і забіліла дивна, холодна і чарівна зима! Вкрила землю снігами, дерева інеєм прибрала, льодом скувала річки. На землю прийшла казка! Дуже гарно в таку пору!
А хто скаже: які назви мають зимові місяці? (Відповіді дітей)
Так, молодці!
3)Відгадування загадок про місяці зими.
А тепер відгадайте загадки і скажіть про який місяць йде мова:
Як у подорож рушає,
прихопити поспішає
стужу й холод у кишені
та сніжинок повні жмені. (Грудень)
***
Новий рік розпочинає,
зі святами привітає.
Щедрувати діток водить,
на ялинці хороводить. (Січень)
***
Із морозом бешкетує,
сніговіями лютує,
бо, напевно, добре знає,
що зима уже минає. (Лютий)
4)Бесіда про зиму
Зиму ще називають веселою . В народі говорять: "Зима прийшла і празничків привела”. І дійсно: взимку майже щодня – свято.
А які зимові свята ви знаєте? (відповіді дітей).
А яке свято найулюбленіше? Чому?
Так, молодці! А ще зима — це не тільки сніги та морози, але ще й велика радість дітям. Адже тільки взимку можна покататися на ковзанах, на лижах, на санчатах. Діти радіють, неначе сніг спеціально створений для дитячої радості.
5) Творча гра « Вдале слово »
Летять, кружляють, як пушинки, легкі… ( білесенькі сніжинки ).
6)загадки про зиму.
1)А зараз ми розгадаємо загадки про зиму
Біла морква зимою росте.
Відповідь (Бурулька)
2) Восени не в’яне,
а взимку не вмирає.
Відповідь (Ялинка)
3) Влітку відпочивають,
Взимку дітей катають.
Відповідь (Санчата)
4) Ми - спортсмени, нас обох
Бачиш ти завжди удвох.
Ми по снігу швидко линем
Ще й стрибаємо з трампліну.
Відповідь (Лижі)
5) Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.
Відповідь (Сніговик)
6)З неба падають сніжинки,
Люди всі несуть ялинки.
Рік старий кудись утік –
Так приходить...
Відповідь (Новий Рік)
(по горизонталі)
1. Покружляла зірочка
В повітрі трошки,
Села і розтанула
На моїй долоньці.
(сніжинка)
2. Не сніг і не лід,
А сріблом дерева прибере.
(іній).
3. Сніг колючий по землі
Жене вітер ...
(лютому)
4. Пластівці білі летять,
Тихо падають, кружляють.
Стало біло скрізь.
Чим замело доріжки?
(сніг)
5. Ех, м'яка подушка,
Та не взяти під вушко!
(замет)
6. Починає календар.
Місяць з іменем ...
(Січень).
7. Запорошила доріжки,
Прикрасила віконця,
Радість дітям подарувала
І на санках прокотила.
(Зима)
8. «Кінець і початок зими!» -
Ось так загадку поставили мені.
Морози і заметілі, і сніг на дворі,
До нас у гості приходить зима...
(Грудні)
(по вертикалі)
Що за безглуздий людина
Пробрався в 21 століття?
Морквяний ніс, в руці мітла,
Боїться сонця і тепла.
(Сніговик)
7) підсумкова бесіда
Отже, про що ми сьогодні говорили?
То скільки є місяців зими?
Молодці, діти! Надіюсь я вам подарила зимовий настрій)
Ось і наше заняття закінчене. До побачення!