Виховна година "Сім кольорів щастя"

Про матеріал
Виховна година "Сім кольорів щастя" дає можливість розширювати уявлення дітей про те, що кожна людина – творець свого щастя. Допомогти учням зрозуміти, що означає бути людиною. Виховувати почуття любові до рідного краю, своєї сім’ї, школи. Формувати бережливе ставлення до природи. Виховувати старанність, наполегливість.
Перегляд файлу

Виховна година

Тема:    «Сім кольорів щастя»

Мета:  Розширювати уявлення дітей про те, що кожна людина – творець свого щастя. Допомогти учням зрозуміти, що означає бути людиною. Виховувати почуття любові до рідного краю, своєї сім’ї, школи.  Формувати бережливе ставлення до природи. Виховувати старанність, наполегливість.

Обладнання: презентація «Сім кольорів щастя», книга «Молитви і заповіді Матері Терези», роздатковий матеріал для створення квітки щастя.

Хід заняття

  1. Привітання.
  • Поглянули один на одного, усміхнулись і розпочинаємо нашу виховну годину.
  • Якими ви хотіли бачити своїх однокласників, друзів, батьків, вчителів? (учні дають відповіді, які одним словом можна назвати щасливими).

Отже, сьогодні ми поговоримо про дуже важливу річ в житті людини – про щастя, про те, що означає бути щасливим і що треба для цього робити.

Мабуть немає серед нас людини, яка б не мріяла бути щасливою. А чи всі знають як цього досягти?

Тож спробуємо з’ясувати що таке щастя, а також дізнаємося, що потрібно для того, щоб бути щасливим.

  •  Послухайте

Жило-було на світі Щастя. Воно було маленьке і безтурботне, і жило воно де хотіло, і ніхто не знав, де його здибати та як пізнати. 
 Але чули люди, що воно таки є десь на світі, і що тим, до кого воно приходило, жилося добре, - тому багато хто шукав його, не знаючи, як упізнати його, бо усі, хто бачився з ним, описували його по-різному. 
 Одні казали, що воно зелене, інші — що рожеве, треті казали, що воно жовте, а четверті — що узагалі рябе-різноколірне. 
 Одні казали, що воно веселе, а інші — що мовчазне... 
 Отже, описи Щастя розходилися, і усі шукали його, а як упізнати — не знали...

 І от, жила собі на світі Дитина. І казала вона, що дружить за Щастям, і усе вказувало на те, що дійсно, Щастя живе з цим Дитям, бо личко Дитини світилося. 

Кожен з вас сьогодні визначить 7 кольорів щастя  і створить  з семи пелюсток кольорову квітку щастя. ( у кожного на парті 15 паперових  пелюстків різного кольору).

 Ви можете заперечити мені, що, мовляв, щастя не має кольору. Ні, Щастя – кольорове, воно – веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене! Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно – щастя!

          20 березня міжнародний день щастя. Це прийняла Генеральна Асамблея ООН. Дата  святкування була обрана не випадково. 20 березня – день весняного сонцестояння, коли день дорівнює ночі і сонце світить однакову кількість часу практично на всій території земної кулі. Таким чином, цей день символізує рівне право на щастя кожного мешканця Землі.

 Щастя це щось сокровенне та найцінніше, а не матеріальне благополуччя, як вважають більшість людей. Хтось може бути найбагатшою людиною в світі, але вважати себе настільки нещасною лише від того, що поки вона намагалася підвищити свій соціальний та матеріальний статус в суспільстві, не встигла відчути що таке справжнє щастя, коли тебе чекає твоя сімя, насолоджуючись сімейними вечорами.

Чому саме 7 кольорів запитаєте ви?  -    Кажуть, що число сім – магічне. У світі багато чого позначено числом сім: сім днів у тижні, сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість і веселка має дивовижних сім кольорів А ще є сім чудес світу. А ще від щастя людина буває на сьомому небі. Саме тому воно і є магічним.

 

А що ж треба для щастя?

Вірш


А для щастя треба зовсім небагато:

Сонце, зорі, небо і весела хата.

А у хаті рідні, друзі, мама й тато

Щоб любов і радість там жила крилата.

Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.

І зростали дітки в злагоді і мирі.

І щоб був достаток, все було, як треба.

 

Ой, для щастя, мабуть, трохи більше треба?

Ще краса безмежна, ріки і долини,

І любов, як море, треба для людини.

І знання, і творчість, радість безупинна.

Кожен раз щось інше.

Ти ж на те й Людина?!

 

Що треба для щастя? – Це вічне питання,

І відповідь , мабуть нелегко знайти,

Для щастя потрібні взаємне кохання,

людина з якою весь світ обійти.

 

 Що треба для щастя? – Не гроші, не слава,

не золото, срібло чи чистий кришталь,

Бо щастя найбільше - усміхнена мама 
І татове слово, незламне як сталь.

 

Що треба для щастя? - Лиш вірного друга, 
Який не покине тебе у біді, 
Який порадіє з тобою, а в тугу 
Утре твої сльози на мокрій щоці.

 

Що треба для щастя? - Не модні планшети, 
Новий телефон, гарний одяг, взуття, 
Не пізні гулянки, шикарні бенкети, 
А щира людина і дружня сім'я.

 

Що треба для щастя? - Мабуть, зовсім трішки, 
Лиш бачити сонце, радіти зорі, 
Лиш кожного ранку піднятися з ліжка, 
І мирного неба над нами вгорі.

Перший колір щастяце життя, яке подарувала нам мама, це бажання відчувати мамину ласку, тепло щоднини і щохвилини.

Найвища в світі цінність – жити,

йти вдаль по вранішній росі,

Сміятись, плакати, любити,

І дивуватися красі.

Яке це щастя в світі жити?

І відчувати смак життя,

Сміятись, мріяти, радіти,

Й летіти в світле майбуття.

Яке це щастя в світі жити!


      Життя дароване нам лише раз.  Тому кожен з нас мріє прожити його  достойно, правдиво, творячи добро, виконуючи милосердні вчинки.  Приклад такого життя дає нам Блаженна мати Тереза— католицька черниця, засновниця доброчинних місій, лауреат Нобелівської премії миру.

  Впродовж понад сорока років допомагала злиденним, хворим і сиротам . Зростаючи під керівництвом матері Терези, доброчинні місії розповсюдили свою діяльність на інші країни. На порозі 70-х років мати Тереза здобула міжнародну відомість і визнання як заступниця злиденних і безпомічних.

 «Життя – найвища цінність»
1. Життя – це можливість, скористайся нею!                                                                                                              

2.Життя – це краса – милуйся  нею!

3.Життя – це мрія. Здійсни її!

4. Життя – це вмістилище лиха. Здолай усе!

5 Життя – це любов. Насолодися нею сповна!

6.Життя – це виклик. Прийми його!

7. Життя – це обов’язок твій насущний.. Виконай його!!!

8.. Життя – це багатство. Не розтринькай його!!!

9. Життя – це удача! Шукай цю мить!

10. Життя – це боротьба. Стань борцем!

Всі разом: Життя таке чудове – не загуби його. Це твоє життя! Бережи його!

Другий колір щастяце найрідніші і найближчі кожному з нас люди – наша сімя.

  • Що потрібно для щастя кожному з нас?

Тихе надвечір’я, сонячний ранок, рідний дім, мамина незрадлива усмішка, розважливе батьківське слово, теплі бабусині руки, надійне дідусеве плече.

Вчитель.    Сімя, родина – яке прекрасне слово, воно посідає особливе місце в житті кожної людини. Народна мудрість каже: «З родини піде життя людини». Тут ми робимо свої перші кроки, звідси ми йдемо у широкий світ. У сімї ми вчимося любити, шанувати, адже недарма кажуть: «Без сімї немає щастя на Землі!». Сімя, наче сонечко, випромінює тепло і світло. А члени родини – це його промінчики .


Розкажу вам, друзі, я
Що таке моя сімя.

Разом дружно проживаємо

І пісні про це співаємо.

 

Люба матінко моя –

Як пишаюсь нею я.

В неї руки золоті,

Серцем кожного зігріє.

 

Тато сильний і завзятий.

Він – господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до нього хист він має.

 

Дід і бабуся у пошані –

Вони праці ветерани.

Всіх онуків міцно люблять

І як пташенят голублять.

 

Є у мене ще й брати –

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я»

Знайте, це і є сімя.


Третій  колір щастяце жити у прекрасній країні, ім’я якій – Україна.

  Я щаслива, бо живу в прекрасній країні – ім’я якій –Україна. Бо тут я народилася, вперше пішла стежкою, що простяглася до рідного порогу у широкий світ. Бо у рідному краї кожна квіточка дарує мені усмішку, кожна пташка співає тільки для мене. Яке щастя жити на рідній землі!

Вчитель.       Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче сказати про неї найкраще. Сьогодні наша Батьківщина і наш народ переживає не найкращі часи.

- Чому саме? Що ви знаєте, про події, які відбуваються на сході нашої країни?

- Але ми віримо в її світле майбутнє. А це  залежить від кожного з нас. Батьківщина як мати – одна. Вона опікується кожним із нас.

- А що ми можемо зробити для нашої держави?

   Ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати. Ви, діти, повинні рости розумними, працьовитими, справжніми патріотами своєї Батьківщини, щоб перетворити рідну державу на країну вашої мрії.

Що ви хотіли б побажати своїй Батьківщині, можливо те, чого в Україні ще немає, але працею людей, розумом учених, майстерністю ваших рук, талантом природи може виникнути, з’явитися через деякий час.


 


Учень. Не розчаровуйсь в Україні                  


Немає єдності у нас.

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Не розчаровуйсь в Україні.

А зрозумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині –

У себе спершу запитай.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вона свята, а грішні – ми.

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні.

Ідеї волі певним будь.

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини

В садках достатку і добра


.


Четвертий  колір щастя – Краса, Світло, Добро.

Краса робить людину кращою. А де краса, там поруч світло і добро. Краса і добро єдині. Добро в людини завжди красиве і потрібне для життя.

Вчитель. У душі кожної людини завжди живуть дві несумісні речі — добро і зло. Хто з них переможе, такою і буде людина. Дуже важливо, щоб душі більшості з нас були чистими, щедрими, щоб зло не мало змоги оселитися там і перемогти. Інакше наша планета перетвориться на розсадник злої сили, здатної загубити увесь всесвіт. Я вам пропоную послухати притчу «Два вовка». 

Учень. Два вовки (Притча невідомого походження)

Колись давно старий відкрив своєму онукові одну життєву істину:

- У кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк представляє зло: заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, амбіції, брехню. Інший вовк представляє добро: мир, любов, надію, істину, доброту і вірність.

Онук, зворушений до глибини душі словами діда, задумався, а потім запитав:

- А який вовк в кінці перемагає?

Старий усміхнувся і відповів:  - Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

Вчитель.  Діти, скажіть, будь ласка, як ви зрозуміли цю притчу?

Учень. Я зрозуміла притчу так: вовки – це добро і зло, і тільки від нас залежить, про якого з цих вовків ми будемо піклуватися, про доброго, який нас буде охороняти, чи про злого, який знищить все наше життя.

Учень.  А я зрозумів її так: в душі у людини з самого малечку є добро і зло. І лише нам  вибирати, стати доброю людиною, чи злою.

Вчитель. Людська порядність, доброта немає меж. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує: тварин, рослин. Людина повинна вміти співчувати, допомагати ближньому, по-дружньому ставитися до всіх. Адже, милосердя і доброта – два крила, на яких тримається людство.

- Про які добрі вчинки, які ви зробили сьогодні, хочете розповісти?

П’ятий  колір щастя – це Природа, бачити велич нашої природи, милуватися нею.

Мене дивують звуки природи. Вони так багато можуть розказати. Прислухайтесь до пташиного співу, чи мелодійної української пісні, до кожного голосу. До дзюркотіння струмочка, сплеску хвилі на річці і ви зрозумієте, яке це щастя чути світ! Прислухайся, це співає твоя Україна. (Під мелодію «Звуки  природи»)


 


Ти чуєш  як земля співає?

Які чарівні звуки линуть ввись.

Трава шовкова шелестить, співає

Дзвенить струмок, гуде пухнастий джміль.

 

Он жайворонок з піснею злітає.

І різні звуки линуть звідусіль.

Гроза розкотисто у небі зазвучала.

І вітер грізно в гіллі застогнав.

 

А потім враз веселонька заграла,

І тихий вечір мрійно зашептав.

А ніч свої оркестри розбудила,

І знов нова мелодія звучить.

Летить у Всесвіт тихо пісня мила

Вона про те, яке це щастя жить!

 

Я так люблю усе навколо мене –

Чудові квіти, річку і гаї,

Ліси й степи, і полечко зелене,

І пісню, що співають солов’ї.

 

Я знаю, що земля співає

Про те, що все приходить для життя.

Усіх вона, як мама пригортає

Для всіх в нас відкриває майбуття!


 

Вчитель. Прислухайтесь до гомону землі. Ліс і степ, луг і річка, море і небо співають свою неповторну пісню життя. Усе це закликає нас бути добрим і мудрим, щедрим на любов і доброту. Учись любити, берегти цю невимовну красиву землю, яка зростила для вас, для вашого добра та здоров’я. Вивчайте довкілля, придивляйтеся, прислухайтеся, любіть його, і ви зрозумієте, про що співає земля.

Шостий  колір щастя – це знання, які є для нас скарбом.

Школа – це світла дитяча країна, у якій ми навчаємося, ростимо, мудрішаємо і міцніємо. Школа, як мама. Вона так само піклується про нас, дає основу усіх знань, які необхідні людині у житті.

Вчитель. Знання –  великий  скарб, який може здобути кожна людина. А ключик до цих скарбів захований у вмінні самостійно вчитися, постійно працювати, наполегливо йти до мети. Саме школа дає можливість кожній дитині оволодіти цим неоціненним скарбом.


То для чого людині потрібно вчитися?


Від роду і до роду в Україні

Шанують працю і міцні знання.

Шанують мову, пісню солов’їну,

Шанують правди й волі пізнання.

Хоч вчитись нелегко буває,

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

Що знання – то найлегша ноша.


 

Розумні люди – міць держави!

Тож набираймось, діти, знань,

Щоб Україна мала славу

Країни здійснених бажань!

Бажайте Знань, як журавлі польоту!

Черпайте їх з Науки джерела.

Охайно всю виконуйте роботу,

А Школа й Вчитель ваші два крила.

Дай знання нам, школо – скарб

великий в руки,

Щоб сміливо йшли ми в майбуття.

Щоб ніколи не було розлуки

Із знаннями протягом життя!

 

Знання-це сила, і не тільки;
знання-це те, чого тобі
все бракуватиме, й повіки
захочеш ти знайти її.


Українці завжди цінували людей розумних, освічених. Про це наш народ склав багато прислів’їв, приказок, висловів.

1. З усіх скарбів знання найцінніше, тому що воно не може бути ні вкраденим, ні загубленим, ані знищеним.
2.Здобудеш освіту – побачиш більше світу.
3.  Не соромно не знати, соромно не вчитись.
4. Пташка красна своїм пір’ям, а людина – знанням.
5. Добре того навчати, хто хоче все знати.
6.  Грамоті учиться — завжди пригодиться.
7. Книга вчить, як на світі жить.

8. Чого навчився, того за плечима не носити.

9. Грамотний — видющий і на все тямущий.

10 Мудрим ніхто не вродився, а навчився

А ось і  сьомий колір щастя – це наші мрії!

 Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може. Навіть недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно відбулося! І раптом -  мрія стає реальністю, вона здійснюється – оце щастя! Тоді у людини, ніби крила виростають, їй хочеться літати, творити, сміятися, співати! Вона – щаслива. Людина ж завжди прагне до того, чого в неї нема, чого їй бракує. І от, коли все, про що вона мріяла, здійснюється – приходить щастя.

Кожен учень демонструє свою квітку. (у кого темні кольори, той пояснює чому саме такий колір вибрав)

Практичне завдання

Учні поділені на групи і кожній групі створити модель щасливого учня, вчителя, батьків, одинокої людини.

  • Що по-вашому означає бути щасливим?
  • Щастя  приносить нам радість, надію, наповнює наші серця любов’ю, наділяє високими почуттями. Це щоденне наше щастя, без якого дуже важко жилося б у світі.

Життя неповторне. Тому необхідно цінувати кожен день, кожну мить. Кожну хвилинку.

Щастя – прокинутись ранком від постукування у вікно промінчиків яскравого сонечка.

Щастя – дихати чистим повітрям після теплого літнього дощу.

Щастя – чути щебетання птахів під вікном.

Щастя – відчути легенький холодок сніжинки, що доторкнулася до тебе.

Щастя – бачити кожну зірочку на небі в ясну ніч.

Щастя – кожний поцілунок коханої людини, кожен його доторк, кожне його слово.

Щастя – це кожний момент нашого життя.

Щастя – насолоджуватись тим, що у нас є, а не жаліти про те, чого у нас нема…

А що з цього приводу нам каже тлумачний словник.

Ща́стя — стан цілковитого задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості. Те, що викликає відчуття найвищого задоволення життям, дає радість людині. Стан чи якість бути щасливим; насолоджувальний досвід чи емоція, що породжується від володіння добром чи задоволення бажань; втіха, приємність; благословенність.

Зараз ми розуміємо щастя переважно як внутрішній стан душі, радість, велике задоволення.

Незвичайні пам'ятники завжди приводять в захоплення туристів. Наприклад, в Петербурзі встановлені пам'ятники Носу з повісті Гоголя, чижикові-пижику, бравому солдатові Швейку, безневинно вбитій собачці Муму і доброму Гаврюші. У Тамбові - вовкові, який невідомо кому товариш. У Іжевську - сучасному російському пельменю, у Полтаві – українській галушці.

Як ви гадаєте чи можна поставитик пам'ятник щастю? Який би він мав вигляд? Відповіді учнів.

А у місті Томську встановлений унікальний пам'ятник щастю, який, до речі, ще й говорить.

Ось який він має вигляд:

Картинки по запросу памятник счастью ангарск

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Васькіна Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Островский Емельян
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
8135
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку