СНІД! Не залишимось байдужими!
СНІДу – ні!
Життя, здоров’я – так!
Мета: надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, об’єктивну інформацію про Віл і СНІД, сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих.
Обладнання: плакати учнів, червоні стрічки, слайд-шоу.
Ведуча 1:
Доброго дня, шановні присутні! Доброго вам здоров’я! Так, саме здоров’я, бо його не купиш в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, а цінувати починаєш лише тоді, коли втрачаєш. Наш захід присвячений Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом.
Ведуча 2:
ВІЛ та СНІД… Сьогодні нам часто зустрічаються ці слова на плакатах, у газетах та журналах, їх чуємо по телевізору, радіо і просто від дорослих. Але, на жаль, більшість із нас не усвідомлює, яку загрозу він несе людям. Найчастіше ми думаємо – « мене це не стосується», « зі мною цього не трапиться», та ніхто не знає, де чекає нас біда. СНІД – одна з найголовніших проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті і увійшло у ХХІ ст.. У всьому світі проводяться наукові роботи зі створення вакцини та ліків проти – інфекції, але на сьогодні СНІД не лікується. Єдиним методом боротьби із хворобою залишається попередження передачі вірусу.
головна мета нашого виховного заходу – це довести, що ми, молоде покоління, повинні вести здоровий спосіб життя, щоб не стати жертвою ВІЛ- інфекції та Сніду, що ми- проти Сніду.
Запобігання поширенню ВІЛ – інфекції, Сніду серед молоді- це головна задача сьогодення. Поглянте на дошку і ви побачите, як розшифровуються слова « ВІЛ» та « СНІД».
В – вірус
І – імунодефіциту
Л – людини
С – синдром
Н – набутого
І – імунного
Д – дефіциту
Ведуча 1:
1 грудня відзначається Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми поговоримо про цю страшну хворобу, шляхи зараження та способи профілактики. Та головне питання, яке кожен з вас повинен поставити перед собою – це «Хто ти, СНІДе: ворог чи учитель?»
По – черзі виходять 6 учнів, у руках вони тримають свічки, які символізують періоди життя людей.
Учень 1:
Коли дитина народжується, її свічка тільки починає горіти. Тремтливий вогник поступово розгорається , але він може згаснути будь – якої миті від легенького вітру, як дитина від хвороби. Тому батьки і прикривають це полум’я долонею, щоб їхня дитина мала шанси на довге життя.
Учень 2:
Виростаючи, дитина стає підлітком. Вогонь ще тріпотить, не маючи змоги заспокоїтися, наче характер підлітка, але він уже не такий нестабільний.
Учень 3:
Пізніше людина переходить в юність. Четверта частина свічки згоріла, вогонь заспокоївся, але його колір постійно змінюється, так само, як думки та емоції змінюються в головах юних людей.
Учень 4:
Після юності настає молодість. Людина закінчує університет, влаштовується на роботу. Тому її свічечка дає стабільну кількість світла і тепла.
Учень 5:
Згоріло вже дві треті свічки. Людина починає підбивати підсумки. Вона думає про те, що вона зробила за цей час, як горів її вогонь життя.
Учень 6:
На своєму останньому етапі свічка горить найяскравіше. Це тому, що людина стає мудрою. Вона ділиться своїм теплом за оточуючими, передаючи їм свій досвід, а коли віск закінчується – гасне.
Ведучий 1:
СНІД – це біда не однієї людини.
Ведуча 2:
Не однієї нації, не однієї країни.
Ведучий 1:
СНІД представляє загрозу для всіх.
Ведуча 2:
Сьогодні у вирії подій, що відбуваються у світі, людина забуває про проблему СНІДу, сподіваючись, що вона її не торкнеться.
Ведучий 1:
Але з кожним роком все більше і більше людей стає ВІЛ- інфікованими, в тому числі і дітей.
Ведуча 2:
Сотні тисяч нікому не відомих, а завтра це може бути будь хто з нас.
Ведучий 1:
СНІД забирає життя незалежно від раси, віри, національності, статі, багатства.
Ведуча 2:
СНІД і далі забирає життя молодих, талановитих.
Ведучий 1:
Діти…Помирають маленькі діти!
Ведуча 2:
Чому вони повинні піти з життя раніше, ніж їм належало?
Ведучий 1:
Засобу вилікувати СНІД не існує. Вірус виявився складним. Він постійно змінюється, потрапляючи від однієї людини до іншої, змінюється навіть у процесі лікування.
СЦЕНКА № 2
Звучить музика «Ну где же вы, девчонки?». На сцені троє дівчат, вони розмовляють.
1 дівчина. Дівчата, а ви чули, що СНІД може передаватися поцілунком?
2 дівчина. З глузду з’їхала? Вчені довели, що тільки після статевих відносин з хворою людиною можна заразитися. Ну, і ще там через брудні шприци.
3 дівчина. Стривайте, тут якась неув’язка. Вірус має потрапити у кровоносну систему людини. Так?
2 дівчина. Ой, тільки не починай зараз уроку біології! В школі того навчання вистачає!
1 дівчина. Ні-ні, вона щось знає... (До третьої). Кажи, що за неув’язка?
3 дівчина. Чому знайомі нас лякають, що вірус може передаватися через укуси комарів і через поцілунки? І чому офіційні особи намагаються запевнити нас, що ніякої небезпеки немає?
2 дівчина. Мало що в народі вигадують Яких лише пліток не ходить світом! І що, ми їм усім маємо вірити?
3 дівчина. Диму без вогню не буває. Нас просто заспокоюють.
1 дівчина. Цікаво, для чого їм це?
3 дівчина. Щоб не було паніки.
1 дівчина. Вигадуй більше.
3 дівчина. Я не вигадую. Вірус мікроскопічний. Якщо комар нап’ється зараженої крові, то у його хоботку сотні тисяч тих вірусів.
2 дівчина. Ну, добре. А як з поцілунком бути? Це що, теж правда?
3 дівчина. Боюся, що так. На слизову оболонку, будь-яку, мають вихід мільйони лімфо судин. А лімфо система з кровоносною становлять практично єдине ціле.
1 дівчина. Слухай, ти мене налякала.
2 дівчина. Лякатися не варто. Просто цілуватися треба з перевіреними людьми.
3 дівчина. Тобі б лише зубоскалити.
1 дівчина. Та ну вас!
"
Ведуча 1:
Міжнародним символом боротьби зі СНІДом є червона стрічка, яка поєднала людей багатьох країн.
Ведуча 2:
Сьогодні у всьому світі червона стрічка символізує:
Протест проти істерії і невігластва, дискримінації та суспільної ізоляції людей, що живуть з ВІЛ.
(Звучить музика А.Zolti- “Miserere”. По черзі виходять три дівчини, читаючи листи від хворих СНІДом).
1-й лист.
Чому ви відвертаєтесь від нас? За що? Через те, що ми хворіємо цією страшною хворобою? Тому що ми приречені на загибель? А чи знаєте ви, як воно – проживати останні дні, бачити скрізь нашорошені погляди і чужі спини? Але ж це може статися з кожним із вас, і що тоді? Чи хотіли б ви, щоб від вас відвернулися усі ваші знайомі? Не покидайте нас будь ласка!
Рамон (Греція)
2-й лист.
Ми такі ж, як і ви. Ми не наркомани, не безхатченки. Просто у нашій крові вірус. Не відвертайтеся від нас! Не лишайте наодинці з порожнечею. Якщо ми приречені померти, то нехай ми помремо не самотні. Допоможіть нам.
Венера (Англія)
3-й лист.
Чому така дискримінація? Мій друг хворий на СНІД, і коли всі його знайомі дізнались про це, то перед ним зачинилися усі двері. Він помирає один, у самотності й горі. Не кидайте його, люди, прошу.
Ніка (Україна).
Ведуча 2:
Послухайте легенду.
Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий
Мандарин (знатний вельможа). Увесь день його складався із примірок вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум… Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країною пішов поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, найрозумніший за всіх на світі. Дуже розлютився на те Мандарин: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішим на світі?». Але вигляду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве? І якщо ченець скаже , що живе - я розчавлю метелика, а якщо мертве – випущу його!
І ось настав день зустрічі. У залі зібралося багато людей, усім кортіло послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі.
Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися і до зали ввійшов невеликий, худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання.
Мандарин сказав: « Скажи но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?».
Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лише від вас залежить, чи буде ваше життя довгим і щасливим.
Ведучий 1:
Кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, і зробити все можливе, щоб уберегти себе і своїх близьких та рідних від цієї страшної інфекції, бо СНІД може увійти практично в кожен дім, кожну сім'ю.
Ведучий 2:
А обачливість – це основа нашої поведінки!
Ведучий 2.
Основні шляхи зараження ВІЛ-інфекцією:
- під час переливання донорської крові, зараженої вірусом імунодефіциту;
- при використанні нестерильного медичного інструментарію (шприців, системи для переливання крові та ін.);
- від ВІЛ-інфекції або хворої на СНІД матері дитині до, під час або після пологів
ПЕРЕГЛЯД ФІЛЬМУ: ЖИТТЯ НА ПОВНУ СИЛУ частина 1
« Як уберегтись від ВІЛ?»
Робота в групах( на дошці зробити 3 пункти, а діти кріплять підказки під потрібним пунктом)
Ризик високий (спільно користуватись шприцами або голками для ін*єкцій,гратися у « кровне братство» ,проколювати вуха, брови в домашніх умовах)
Ризик низький ( потискати руку ВІЛ – позитивному другу, зупиняти кров без латексних рукавичок, їздити в переповненому транспорті
Ризику немає (Ходити до школи, спілкуватися з ВІЛ –позитивним учнем,обідати у шкільній їдальні, користуватися фонтанчиком для води, плавати в озері , басейні
Стрічки як символ з'явилися вперше під час Війни в Затоці. Зелені стрічки, схожі на перевернену букву «V», стали символом переживань, пов'язаних з вбивствами дітей в Атланті. Художник вирішив, що стрічка могла бути метафорою і для СНІДУ теж.
На дошці прикріплений голуб миру із червоною стрічкою. Наступне наше завдання скласти індивідуальні «послання у світ». На стікерах написати своє ставлення до ВІЛ – інфекції, та висловити застороги своїм одноліткам. Прошу (вибірково) зачитати послання та прикріпити їх на голубові миру.
Ніхто не застрахований від зараження. Але люди кажуть: "Береженого – Бог береже”. Тому здоровий спосіб життя, дотримання гігієнічних і морально-етичних норм поведінки є першою і основною гарантією від зараження СНІДом.
Отож, ця проблема — це проблема кожного!
Який вихід? Здоровий спосіб життя! А хто відповідає за спосіб вашого життя? За ваше майбутнє?
Висновки, які ви зробите особисто для себе, — це ваше майбутнє: успішне, довге, блискуче, чи коротке та непримітне...
Ми не повинні бути байдужими до власного життя та життя інших людей. Яким же повинно бути наше майбутнє? Чи є в ньому місце для СНІДу? (Діти роблять висновок.)