Виховна година «Спеціальні служби порятунку»

Про матеріал
Мета: • навчальна: познайомити учнів з поняттями «небезпека», «надзвичайна ситуація», «рятувальник», «цивільна оборона»; пояснити учням їх дії під час надзвичайних ситуацій та як викликати рятувальні служби; • розвивальна: розвивати логічне мислення, образну уяву; • виховна: виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість. • корекційна: коригувати увагу, пам'ять.
Перегляд файлу

Краматорська спеціальна загальноосвітня школа-iнтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

Бесіда

 

 

«Спеціальні служби порятунку»

 

 

Підготувала:

вихователь І кваліфікаційної категорії Кушнір А.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорськ

Мета:

  •                 навчальна: познайомити учнів з поняттями «небезпека», «надзвичайна ситуація», «рятувальник», «цивільна оборона»; пояснити учням їх дії під час надзвичайних ситуацій та як викликати рятувальні служби;
  •                 розвивальна: розвивати логічне мислення, образну уяву;
  •                 виховна: виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.
  •                 корекційна: коригувати увагу, пам'ять.

Обладнання: ілюстрації, відеофільм «Рятувальник», телевізор, роздаткові картки, олівці


Хід години

Вихователь

Світ, що нас оточує, цікавий і чудовий, але на жаль, він приховує чимало небезпек. Що ж таке набезпека?

Небезпека – це явища, процеси, об’єкти, які здатні за певних умов завдавати шкоди здоров’ю людини як відразу, так і в майбутньому, тобто викликати небажані наслідки.

Є в світі різна небезпека:

Пожежі, повені і селі.

Цунамі, шквали мчать здалека

І катастрофи невеселі.

Є землетруси і вулкани,

Ще й оповзні у горах різні.

І смерчі, й бурі, й урагани –

Всі явища природні грізні

Роботи є у нас багато,

Ще більше знань потрібно мати.

Природу рідну захищати,

Тоді Земля нам буде - мати!

Надзвичайна ситуація — це порушення нормальних умов життя і діяльності людей, спричинене аварією, стихійним лихом тощо, яке може призвести до загибелі людей та значних матеріальних втрат.

Аварія — це небезпечна подія техногенного характеру, що створює загрозу для життя і здоров'я людини, призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, завдає шкоди довкіллю.

Цивільна оборонаце складова частина загальнодержавних соціальних та оборонних заходів, які проводять у мирний та воєнний час для захисту населення  та  народного господарства від наслідків аварій, катастроф, стихійних  явищ та сучасних заходів ураження

Для допомоги населенню, яке потрапило у небезпеку, існують особливі формування людей, оснащені технікою. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба тощо.

- Пригадайте рятувальні машини, з якими ми  часто зустрічаємося в житті. (Швидка допомога, служба газу, поліція, пожежна машина ) - виставити малюнки цих машин на дошку.

 - За якими номерами ми можемо їх викликати по телефону? (101 – пожежна машина, 102 – поліція, 103 – швидка допомога, 104 – газова служба ) – прикріпити картки з номерами під машинами.

Робота на картках

(Надписати номери аварійних служб і розмалювати машини)

Вихователь.

-Діти, а хто нам допоможе, якщо трапиться якась надзвичайна ситуація? (відповіді дітей)

Правильно, рятувальник.

-Діти, а чи знаєте ви, що це за людина? (відповіді дітей)

Так давайте ближче познайомимося з ним.

Рятувальник – той, хто спеціально займається рятуванням або за певних умов виявляє намір це зробити. 

Вихователь.

Діти, коли вам загрожує якась небезпека, то що потрібно зробити? (відповіді дітей).

Так, вірно, покликати на допомогу, тому давайте з вами зробимо таку вправу.

Дидактична вправа «Куди ми зателефонували?»

Показую дітям картку із номером "102", "101", "103", "104", а діти відповідають, в яку службу ми зателефонували.

Діти, ми з вами зателефонували до певної служби. А що ми повинні повідомити? Давайте для цього зіграємо в гру: "Викликаємо служби"

Рольова гра "Викликаємо служби"

Розігрування телефонних розмов, пов’язаних із викликом аварійних служб.

Наприклад:

 - Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось

- Я, Макеєв Микита. У нас сталася пожежа. За адресою: в.Херсонська, будинок 186, кв. 75, на другому поверсі, код дверей – 147.

- Виклик прийнятий. Ти удома сам?

- Так.

- Якщо можеш вийти, вийди в під’їзд. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.

- Дякую.

Дидактична гра «Набери номер»

Мета: Вправляти дітей у використанні засвоєних знань та способів дій в ігрових ситуаціях. Поглиблювати і розширювати знання дітей про професії людей, які надають нам першу допомогу (лікар, пожежник). Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати обережність.

Хід гри:

Дітям пропонується оцінити ситуацію і у відповідності з нею викликати за телефоном необхідну службу.

А зараз, прослухайте вірш вірш і назвіть номери телефонів рятувальних служб.

Служби порятунку

Щоб життя уберегти                 Забиття, поріз, заноза,

від реальної біди,                      травма, будь-яка загроза

полум'я помітив, дим -              для здоров'я дітвори -

подзвони на 101                         набираємо 103

 

Громадян охороняти                 Газ палає й вибухає,

і порушників шукати -               Кожен хай запам'ятає:

це міліції права,                        газом чути із квартири

що за номером 102                    подзвони на 104

Підсумок

Бесіда

1. Що таке надзвичайна ситуація?

2.  Назвіть служби порятунку.

3. На які номери ви будете телефонувати, якщо вам буде загрожувати якась небезпека.

4. Хто нам допомогає в біді?

Вихователь

Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде,

Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,

 А тепер у добрий час, любі друзі, діти!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андреєва Катерина Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 2 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
4894
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку