Виховна година "Стоп булінг"

Про матеріал
Виховна година "Стоп булінг" має на меті запобігати різним формам насилля; навчити виявляти основні ознаки булінгу в учнівсьому середовищі та протистояти різним формам; визначити ставлення до проявів булінгу й оцінити ризик появи (або реальні прояви) булінгу в колективі; сформувати стійке усвідомлення бажання протистояти різним проявам насилля.
Перегляд файлу

СТОП  БУЛІНГ

(для учнів 10- 11 класу)

Мета та завдання: запобігати різним формам насилля; навчити виявляти основні ознаки булінгу в учнівсьому середовищі та протистояти різним формам; визначити ставлення учнів до проявів булінгу й оцінити ризик появи (або реальні прояви) булінгу в колективі; сформувати стійке усвідомлення бажання протистояти різним проявам насилля.

Обладнання: картки для записів, ручки, плакати

Технічні засоби: мультимедійний проектор, колонки

 

 

Хід години спілкування

# виховання

 Виховання повинно спиратися
на дві основи - моральність і розсудливість:
перша підтримує чесноту,
друга захищає від чужих вад.

Якщо опорою виявиться лише моральність,
ви виховуєте одних тільки простаків або мучеників;
якщо тільки розсудливість –
одних тільки розважливих егоїстів».

       Николя де Шамфор

І. Організаційний етап

ІІ.  Привітання. Оголошення теми.

ІІІ. Основна частина

Вчитель: «Булінг» – це агресивна поведінка, що зазвичай повторюється. Має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище для іншої особи. Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.

Саме таке звучить теоретичне значення слова «булінг». Сьогодні ми з вами спрбуємо розібратися:

  •            Чи конфлікт є те ж саме, що і булінг?
  •            Чи хлопці і дівчата проявляють булінг однаков?
  •            Наскільки серйозною проблемою є булінг?

Умовною підставою для глузувань можуть стати гаркавість, «заяча губа» (хейлосхізіс), занадто високий або занадто низький зріст, колір шкіри, гіпертріхоз (підвищена волохатість), порушення зору, вага тіла тощо. Таланти і здібності дитини, матеріальний добробут сім’ї теж можуть стати підґрунтям для булінґу. Трапляються випадки, коли «булять» скромну, сором’язливу дитину, якій складно знайти порозуміння серед однолітків. У школах, де запроваджено обов’язкове носіння шкільної форми, можуть цькувати вимушених чи випадкових порушників дрес-коду.

Існує багато міфів довкола проблеми булінгу, і деякі з цих міфів часто призводять до серйозних помилок у ставленні до булінгу.

Розповідь учнів (Джерело: klepkainfo.com)

Міф 1: Булінг є нормальною частиною дитинства, і варто просто ігнорувати його.

Факт: Булінг не є "нормальним" або прийнятним у будь-якій формі, і ігнорування може не завжди призвести до його припинення. Якщо є така можливість, потерпілий має довіритись дорослій людині, можливо, це хтось із батьків, вчитель, шкільний психолог, які почнуть протидіяти булінгу. Просто терпіти – означає втратити самоповагу і залишити ситуацію безнаказанною.

Міф 2: Повідомлення про булінг погіршить ситуацію.

Факт: Можна переживати, що повідомлення про булінг може призвести до ескалації конфлікту, або що дитині, яка зазнала насильства, просто не повірять. Важливо довіритись тим людям, які готові і мають досвід протидії булінгу.

Міф 3: Варто не боятись і дати здачу тому, хто залякує, це його зупинить.

Факт: Фізичне протистояння є слабшою позицією і провокує продовження конфлікту. Соціальна реакція діє краще, коли з’являються активні учасники – дорослі, які готові протидіяти і припинити булінг.

Міф 4: Діти виростають і припиняють чинити насильство.

Факт: Найчастіше діти, які залякують, можуть вирости і стати дорослими, які знущаються або використовують агресивну поведінку, щоб отримати те, що вони хочуть. Ця модель поведінки у підлітковому віці закріплюється як успішна.

Виняток стновлять випадки, коли в ситуацію булінгу втрутились відповідні органи влади, школа чи батьки і поставили під сумнів успішність даної стратегії.

Міф 5: Булери такими і народилися, у них така генетика.

Факт: Діти, схильні чинити насильство, часто переймають цю поведінку з навколишнього середовища або деколи відтворюють поведінку насильства щодо них самих. Генетика не відіграє провідної ролі у даному процесі.

Міф 6: Булери шукають влади, тому що відчувають себе безсилими.

Факт: Булери використовують агресію щоб отримати те, що вони хочуть, і часто це працює. Багато дітей на ранньому етапі експериментують з агресивною тактикою, але модифікують поведінку відповідно до впливу середовища, у якому вони виростають.

Міф 7: Діти, які стають булерами, самі зазнали зловживання

Факт: Довготермінові дослідження дуже маленьких дітей, які зазнали зловживання в дошкільному віці, показують, що вони стають скоріше жертвами, а не насильниками, які слабо контролюють свої емоції.

Міф 8: Булінг є проблемою, яку повинна вирішувати школа.

Факт: Це суспільна проблема. Школа - це просто місце, де найчастіше відбувається булінг, тому що саме там збираються діти. Дорослі встановлюють тон, який формує поведінку дітей.

Міф 9: Булінг відбувається лише у школах.

Факт: Це не так, адже булінг може відбуватися у будь-якому іншому місці. Це може бути поза школою, в коледжі, в університеті чи навіть на роботі.

Міф 10: Ознаки булінгу легко помітити.

Факт: Не завжди легко виявити ознаки булінгу, оскільки вони можуть не бути фізичними та очевидними. Емоційний, словесний та інтернет-булінг може часто залишати шрами, яких люди не побачать.

Вправа 1

Вчитель: Давайте разом подумаємо, які відчуття відчуває людина яка стала жертвою.

Діти всі називають різні відчуття

Пропоную заповнити вам таблицю що знаходиться к вас на столі. Дайте декілька варіантів.

Робота в парах

Булінг – це…….

Моє розуміння

Мої думки

Мої відчуття

Мої дії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Зачитайте найбільш влучне визначення на вашу думку. Вставивши ваше значення в речення.

 «Булінг в моєму розумінні  — це... , коли я думаю... , когда я відчуваю....  і при цьому мої дії має бути наступні…..».

Вправа 2

Вчитель: Булінг є неприпустимим у жодній формі, і - як тільки суспільство про нього дізнається – він має бути негайно припинений. Пропоную переглянути відео та дати відповіді на запитання.

Хто є булером?

Хто жертва?

Чому відбувається булінг?

Як діяти в такій ситуації?.....

Діти переглядають відео та аналізують, обговорюють, дають відповіді на питання.

Варіант відео: https://www.youtube.com/watch?v=SrPBNOlPmKg

   Pianoбой - Все Що Тебе Не Вбиває

Узагальнення думок учнів вчителем.

V. Підсумок години спілкування

Анонімне опитування

Запитання

Так

Ні

Не знаю

1. Як ти вважаєш, чи потрібно реагувати на насильство (якщо воно скоєне на твою адресу)?

 

 

 

2. Чи є насилля з боку школярів у твоєму класі?

 

 

 

3. Учні, схильні до різноманітних проявів агресивної поведінки, та булінгу є у твоєму класі?

 

 

 

4. На вашу думку, психологічне насильство при третируванні переважає над фізичним?

 

 

 

5. Чи завжди суб’єкти, що скоюють насильство є покараними?

 

 

 

6. Особисто ти ставишся до проявів агресії негативно?

 

 

 

7.Таке негативне явище, як булінг, можна проігнорувати?

 

 

 

8. Булінг, на твою думку, один із найбільш негативних проявів не схвалюваної з боку суспільства поведінки.

 

 

 

9. Негативні звички (куріння,алкоголь,нарко-тики) – є основним джерелом виникнення булінгу?

 

 

 

10. Як ви думаєте,чи можна уникнути насильства у школі?

 

 

 

11. Ти можеш протистояти тиску з боку булерів?

 

 

 

12. Ти знаєш, до кого звернутись по допомогу у випадку булінгу?

 

 

 

13. Ти зможеш підтримати жертву третирувань та цькувань?

 

 

 

 

ІV. Завдання (робота в групі).

Намалюйте плакат на тему «STOP булінг»


 

Додатки

Зупинимо булінг разом!

 

БУЛІНГ | Офіційна сторінка Кам'янка-Бузької районної державної ...

 

Протидія та запобігання булінгу | сайт Федорівської ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Фоменко Ганна Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Наріжняк Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 травня 2020
Переглядів
2409
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку