Виховна година "Святий Миколаю,прийди до нас з раю"

Про матеріал
Матеріал виховної години знайомить дітей зі святом Миколая,його історією та традиціями.Конспект містить різні види діяльності, що підтримує інтерес дітей та заохочує їх до практичної діяльності.
Перегляд файлу

 

Виховна  година:

«Святий Миколаю,прийди до нас з раю»

Мета: розкрити образ великої людини – Святого Миколая, який увійшов у народну свідомість як заступник, чудотворець, помічник, ознайомити зі святом Святого Миколая; сприяти розвитку мотивації до добрих вчинків, виховувати віру в силу добра;ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро ближніх; виховувати духовність, доброту,  почуття милосердя, ввічливість, любов до виховувати людяність, доброзичливість.

Обладнання: презентація за темою виховної години.

Хід виховної години

1. Вступне слово.

Діти                        1. Ми зібралися у школі

                                 В нашім гарнім добрім колі

                                 В нашій радісній родині

                                 Бо велике свято нині.

2. У грудні, в гарну тиху ніч

    Зорі, як мільйони свіч,

    Що світять вниз, на рідний край,

    Де ходить Святий Миколай.

3.Морозна нічка візерунки

На вікнах старанно пряде.

Йде Миколай, несе дарунки,

І в кожну хату він зайде.

4.Прийде він тихенько в хату,

Усмішкою всіх привітає,

І найкращі подарунки

Під подушку він сховає.

5.Він ходить від хати до хати,

Питається в мами й тата,

Чи є в них чемна дитина —

Дівчатко мале чи хлопчина.

І для кожного має в торбинці

Найкращі у світі гостинці.

Учитель: Щороку приходить він у кожну родину з миром і дарунками. Для дітей стає чарівною казкою, коли невідомо як  з’являється  вночі і кладе під подушку, або у черевичок такі бажані гостинці. 

Учитель:  А хто ж такий Святий Миколай? (діти дають відповіді)

Перегляд анімації про життя святого Миколая.

Учитель: Так це Святий, але я хочу розповісти вам про його земне життя.

   Десь 1700 років тому на півдні Італії у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні

 

одежі, ні їжі. Та через деякий час він залишився  сиротою,  спочатку померла мама , а  за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти.

  Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»

- Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.

- Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

 Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді.

От родина старого Олександра. Мати хвора, в Петра немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі хмиз, щоб було чим затопити в печі.

Увечері Миколка тихо, щоб слуги не бачили, подався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук, відшукав у своїй скриньці пару нових шкарпеток, нові постолики. Все це склав у велику торбину і сховав під своїм ліжком. Коли в домі  всі поснули, він тихенько вислизнув із ліжка, пробрався до Олександрової хатини, поклав там торбину й чкурнув додому.

Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати? 

  З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола.
Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я,  його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.

   Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг.

 За це Господь дав йому силу творити добро ще більше.

Святий Миколай знає про дітей усе. Упродовж року він стежить за їхніми вчинками. Якщо діти гарно вчаться, слухають батьків, не ображають менших, чемні зі старшими, Миколай дарує їм найкращі подарунки. Коли ж діти неслухняні, він дарує різку їм, щоб знали, як поводитися. Але Святий Миколай усе-таки вибачає дітям провини. Він дає їм змогу виправитися і навчає, як це зробити. святий завжди на боці менших, скривджених, беззахисних. Він не тільки обдаровує гостинцями, допомагає в біді, але й навчає , як бути добрим, чемним і розумним.

ІІ. Оголошення теми
– Отож, сьогодні тема нашої виховної години:  «Святий Миколаю,прийди до нас з Раю»”.

Напередодні Свята Миколая ми поговоримо з вами про доброту – дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.

«Добре» , засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і затишно.

 

«Добре», кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми зробили щось хороше і корисне іншим людям.

        В основі всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися до інших, робити добрі справи. Людина, яка робить добро, є такою щасливою, як і та, кому вона його зробила. Тому добро завжди пов’язане з такими чеснотами, як чуйність, милосердя, доброчинність, щирість, справедливість. На добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром бо найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.

ІІІ. Робота над матеріалом класної години.

  • Чому нам слід робити добрі вчинки?
  • Як ви думаєте, чи достатньо для радості у житті тільки ігор і розваг?
  • А які добрі вчинки можете робити ви? (діти дають відповіді)
  • А чи допомагаєте ви дорослим?

3. Ознайомлення з правилами добра.

Учитель: А ще діти, щоб самому бути щасливим, треба бережно, сердечно і чуйно торкатися серця інших людей. Послухайте «Правила добра».

«Правила добра»
Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
  Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
   А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.

    А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,

4. Ігри.

А) А тепер я пропоную вам трохи пограти. Гра «З якої це казки?»
• Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар... (Айболить)
— Про кого йде мова?
— Яку добру справу виконував лікар Айболить?
• Сидить півник на печі,
 

 

Їсть смачненькі калачі,
 

Тут лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і Півник»)
— Хто і яке добре діло виконав у цій казці?
• Вигнав дід козу із хати,
Тай пішла вона блукати,
В зайця хату відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув —
Зайцю хатку повернув.
(«Коза-дереза»)
— Хто допоміг зайчику повернути свою хатину?
— Яким він був?
Г) Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …»
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
• Допомагати мамі мити посуд.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.

Учитель:   Людина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем. Серед цих душевних рухів дитинства особливо глибокий слід залишають почуття жалю, милосердя, співчуття…
«Голубка»
По стежці у парку голубка скакала,
Поранене крильце додолу звисало.
Побачили діти, голубку взяли,
Скоріше додому її принесли.

Взялися пташину вони лікувати,
Поїти водичкою і годувати.
Загоїлась ранка на хворім крилі,
І винесли пташку гуляти малі.

І раптом котяра, звідкіль не візьмись,
До птахи метнувся із дерева вниз.
 

 

Та діти спинили лихого кота,
Вони ухопили його за хвоста.

Голубка злетіла, мов ран не було,
Махаючи дітям вдячно крилом. (Які почуття викликав у вас цей вірш)
Сьогодні ми теж зробимо добру справу-подарунок Святому Миколаю.

Прикрасимо  ялинку гарними кульками.(кульки-розфарбовки)
ІV. Підсумок, рефлексія .
Учитель : Сьогодні Святий Миколай  не  встиг  сам до нас  завітати, адже в нього багато справ. Він просив мене передати вам подарунки, бо знає , що ви слухняні, працьовиті і добрі діти.  Сьогодні з небес він побачив , що не помилився і ви справді заслуговуєте на ці подарунки ( вручаються медальки)

Посміхніться один одному. Ми всі разом можемо дарувати людям добро.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

- Що нового ви дізналися сьогодні про Святого Миколая ?

- Чи можемо ми брати з нього приклад? У чому?

- Як ми повинні брати приклад зі Святого Миколая?

(Бути добрими, милосердними, чуйними, вчитися прощати та допомагати усім, кому потрібна наша допомога )

Вікторина на сайті Mamabook

Виконання пісні про Миколая.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку