Виховна година. Тема: «Права знай – обов’язки виконуй!»

Про матеріал
Мета: Формувати в учнів уявлення про Конвенцію прав дитини, з’ясувати основні права дітей, вчити оцінювати вчинки дійових осіб; формувати правову свідомість. Розвивати логічне мислення, мову дітей. Виховувати пошану до законів України, уміння дотримуватись правових обов’язків та користуватися своїми правами, виховувати почуття доброти, милосердя.
Перегляд файлу

Виховна година

Тема:«Права знай – обов’язки виконуй!»

Мета: Формувати в учнів уявлення про Конвенцію прав дитини, з’ясувати основні права дітей, вчити оцінювати вчинки дійових осіб; формувати правову свідомість. Розвивати логічне мислення, мову дітей. Виховувати пошану до законів України, уміння дотримуватись правових обов’язків та користуватися своїми правами, виховувати почуття доброти, милосердя.

Тип заняття: Бесіда

 Методи і види роботи:Виконання різних завдань

Перебіг уроку

1. Організаційна частина.

1.1.Привітання.

Д.- Доброго дня всім! Раді вас бачити. Сьогодні ми з вами проведемо захід на тему «Права знай – обов’язки виконуй!», яка є завжди актуальною. А перед початком заняття давайте посміхнемося один одному та побажаємо цікаво й корисно провести час.

2. Основна частина.

Н.- З перш ніж розпочати, ми з вами зробимо невеличку сценку. В нас є три персонажі заєць, лисиця та ведмідь ( скажіть будь ласка хто хочему бути зайчиком ? а хто лисицею ? а хто в нас буде ведмедиком ? )

-Супер! Ролі ми розподілили пропонуємо розпочати, увага на слайді будуть ваші персонажі, вам потрібно буде прочиати їх репліки.

О.-Діти скажіть будь ласка, чи були якісь нові для вас слова незрозумілі ? (конвенція)

-Конвенція ООН про права є міжнародним документом, прийнятим Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй в 1989 році. Вона містить визначення та гарантії прав дітей, і є основним міжнародним документом, що регулює права дітей.

С.- Кожна дитина має невід'ємне право, хто знає на які саме права, діти мають ?

(Дитина має право на ім'я і набуття громадянства тощо…)

-Давайте зараз з вами пограємо у гру «Так або ні» ми зараз будемо зачитувати право дитини, а вам потрібно буде сказати так, якщо таке право є або ні, якщо такого права не має.

Усі діти мають право на любов і турботу  (+)

- Усі діти рівні у своїх правах  (+)

- Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси  (-)

- Усі діти мають право на повноцінне харчування  (+)

- Усі діти мають право відмовлятися від обіду  (-)

- Усі діти мають право на освіту  (+)

- Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля  (+)

- Кожна дитина має право одержувати сніданок в ліжко  (-)

- Жодна дитина не повинна мити посуд  (-)

- Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу  (+)

- Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату  (-)

- Кожна дитина має право на життя  (+)

- Кожна дитина має право мати вдома собаку або кота  (+)

Д.Завдання в Learnin

О.Гра «Судді»

Я отримала на нашу адресу телеграмму. Дозвольте зачитати Вам її текст.

Звертаємося за допомогою! Захистіть наші права! Літературні герої.

-Скажіть будь ласка хто ж такі судді? А хто такі судді? (Суддя  - юридична особа з вищою юридичною освітою, яка вибирає міру покарання людей за порушення законів, прав людини).

-Зараз об’єднаємось в дві групи, і у кожної групи буде своє завдання знайомиться з певною ситуацією, в якій треба розібратися, але перед цим ми повторимо правила роботи в групі:

Говорити коротко.

Говорити по черзі.

Бути доброзичливими.

Зберігати таємницю.

Кожна думка має автора.

Бути толерантим.

І група

1.Чи правильно вчинили поліцейські, коли схопили Буратіно, не давши промовити жодного слова? Яке право вони порушили? (Право на висловлювання власної думки. Дитина не повинна бути жертвою насилля)

2.Яке право порушила Лисичка у казці «Котик і Півник»?        (Викрадення.Хуліганство).

3.Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на дозвілля, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)

4.Опікун Гаррі Поттера не пускає його навчатися до школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено? (Право дитини на освіту)

ІІ група

1.Яке право порушив Іван Царевич у казці «Царівна - Жаба»? (Право на власність).

2.Яке право в казці «Червона Шапочка» порушив вовк? (Право на  життя).

3.За горами високими, за долами широ­кими та за морями глибокими живе маленька  принцеса — Білосніжка. Є у неї мачуха, дуже кра­сива, але зла і ревнива. Забажала вона смерті своїй пасербиці. Переодяглася старою бабою, подалася до лісу і подарувала їй отруєне яблуко. Яке право порушила Мачуха? (Мачуха порушила головне право — на життя).

4. Опікун Гаррі Поттера не пускає його навчатися до школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено? (Право дитини на освіту)

Підсумок уроку

Н.Для чого нам потрібно знати свої обов’язки та права ?

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку