Тренінг може бути реалізований для учнів 7 - 9 класів. Тема тренінгу актуальна для молоді сьогодення. Розробка тренінгу спрямована на розвиток життєвих навичок: керування стресами, самоконтролю, емпатії, розв язання проблем.
Виховна година – тренінг для учнів 7 – 9 класів.
Тема. Досліджуємо ризики і небезпеки. Життєві цінності.
Мета.
- розкрити значення і цінність життя людини;
- формувати вміння бачити в життєвих невдачах тимчасові труднощі і бажання долати їх.
- формувати знання про небезпеки комп'ютерних мереж.
Результати навчання
В кінці заняття учні:
Називають основні види інтернет - небезпек;
пояснюють роль цінностей для здоров'я і благополуччя людини;
оцінюють важливість життєвих цінностей;
демонструють вміння свідомо формувати шкалу цінностей.
Устаткування і матеріали
Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання 5 хв.
Робота в групах 7 хв.
Рухавка 2 хв.
Вправа «Життєві цінності» 10 хв.
Робота в групах 15 хв
Підсумкове завдання 4 хв.
Завершення тренінгу 2 хв
Стартові завдання
Привітайте учнів.
Актуалізація теми.
Слово вчителя:
Спостерігаючи, як трава прориває панцир асфальту і пробивається до сонця, мимоволі дивуєшся силі життя, яке таїться в ній. Це прагнення жити в будь-якій ситуації, властиве всьому живому.
Живим істотам властиво припиняти своє життя мимоволі, на відміну від людини.
Людина єдиний з усіх живих істот, який для продовження життя вимагає не тільки задоволення своїх потреб: в їжі, теплі, сні і продовження роду. Людині, як істоті не тільки тілесному, а й духовному, необхідні свідомість життя і існування ідеалів, до яких він прагне.
І якщо трапляється крах цих ідеалів, то пропадає сенс, заради якого людина живе. Коли людина не знаходить в собі сил вийти з цієї кризи або перетерпіти його, розв'язка буває страшною - життя, позбавлене сенсу, може викликати у людини бажання припинити своє фізичне існування.
Назвати тему і завдання тренінгу.
Вправа «Очікування».
Учні пишуть на стікерах, чого вони чекають від вивчення нової теми, і кріплять їх до плакату навколо контуру людини.
Учні зачитують по черзі з карток, правила того, що потрібно робити, якщо підлітку погано.
Робота з картками «Види ризиків».
Визначити ризики, які загрожують фізичному, психологічному та соціальному благополуччю. Які ризики можна назвати виправданими?
Робота в групах
1. Об'єднатися в 4 групи: «Кібербулінг». «Небезпечний контент». «Кібершахрайство». «Кіберрозбещення»
Завдання групам. Прочитайте інформацію з карток і зробіть повідомлення про основні види Інтернет – небезпек
Підсумувати
Запропонувати учням за правилом піднятої руки назвати, до кого можна звернутися, якщо їм погано, або вони потрапили в небезпечну ситуацію. Записати на дошці всі ідеї.
Зразкові варіанти відповідей:
- Батьки;
- Старший брат або сестра;
- Друг (друзі) зі старших класів,
- Друг (друзі) поза школою;
- Класний керівник;
- Директор школи;
- Батьки кривдника;
- Поліція;
- Шкільний психолог;
Рухавка
Вправа «Життєві цінності»
1. Слово вчителя: «Цінності - це те, що є важливим для людини, за допомогою чого він звіряє і оцінює що-небудь у своєму житті, визначає власні пріоритети».
2. Мозговим штурмом визначте 10-20 найважливіших для учасників цінностей.
3. Прочитати і обговорити притчу «Найважливіші речі».
Питання для обговорення:
• Які життєві цінності схожі на великі камені, які - на маленькі, а які - не пісок?
• У якому порядку ви наповнюєте «глечик» на даному етапі свого життя?
• Як можна більше дбати про великі камні?
Інформація «Життєві цінності і здоров'я»
Робота в групах (додаткове завдання)
Запропонувати групам оформити презентацію, плакат «Як підліток може зробити своє життя прекрасним»
Підсумкове завдання
Підведіть підсумки уроку.
Завершення тренінгу
1. Перегляд відео Паоло Коельо - «Цінуйте життя»
2. Учні по черзі читають маніфест Матері Терези на картках і кріплять на дошку