Виховна година "У світі казки"

Про матеріал
Виховна година "У світі казки" може кокористовуватися для учнів початкової школи
Перегляд файлу

Тема. Казка в гості запросила.

Мета: збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.

Обладнання: книжкова виставка, мультимедійна презентація, казкові листи.

 

                                             Хід заняття

І. Організаційна частина.

Ми зустрілись з вами, діти,

В казку двері відчинити,

Чарівну країну казку.

В ній ти знайдеш мами ласку,

Нових друзів, чари сну,

Вічну радість і весну.

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.

ІІІ. Робота над матеріалом заняття.

1. Сторінка перша «З якої казки ці рядки ?»

  • Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають. А чи любите ви читати казки?
  • Які казки є вашими улюбленими?
  • Як вперше ви познайомились з ними? Прочитали самі чи почули від мами, бабусі?
  • А щоб перевірити як близько ви знайомі з казкою, пропоную перегорнути першу сторінку нашої казкової мандрівки і виконати завдання «З якої казки ці рядки?». Тож , зосередьтесь і слухайте уважно.
  1. « - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?

   - А це, щоб тебе краще чути!

   - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?

   - А це, щоб тебе краще бачити!

  - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?

  - А це, щоб тебе швидше з’їсти? »      («Червона шапочка»)

2) « -  Матінко, що з тобою ? Ти сердита на мене? – ласкаво спитав він.

       Жінка відсахнулась.

       -  Чого тобі треба, гидкий карлику ? – вигукнула вона.

       -  Матінко, я ж твій син, твій Якоб! »     ( «Карлик Ніс» )

3)  « Полечу – но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя». («Гидке каченя» )

4) «- Жахливо! -  вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер  у мене все тіло в синцях! Це просто жах!

Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»

                                                                             ( «Принцеса на горошині»)

 

 

5) «Покликала бабця онучку:

       онучка за бабцю,

       бабця за дідуся,

       дідусь за ріпку –

       тягнуть – потягнуть, витягти не можуть!  »  ( «Ріпка» )

 

2. Сторінка друга  «Хто швидше?» 
Кожній дитині дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки. 
 

3. Сторінка третя «Казкова пошта».

- Діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.

( Вчитель читає листи, діти відгадують  від кого вони.)

Лист 1     

В ліс по стежці я ходила,

Сірого вовка зустріла.

До бабусі завітала

І її я не впізнала.

Очі, зуби – все страшне!

Чи впізнали ви мене?                           Червона шапочка

 

Лист 2

У бору моя хатинка,

Приведе туди стежинка.

В мене кістяна нога,

Звуть мене …                                        Баба Яга.

 

Лист 3

Друзі мої – П’єро й Артемон.

Добрими бути – для нас це закон.

Навіть страшний Карабас Барабас

Зрадити дружбі не змусить всіх нас.     Буратіно

 

Лист 4

Моя казка всім відома,

 У семи живу я гномів.

Стан тонкий, тендітна ніжка.

Хто я, друзі? …                                      Білосніжка

 

Лист 5

На бал я мріяла потрапити завжди

Та шлях закритий був мені туди.

У шати одягла мене хрещена

Й подарувала туфельку для мене.

Вона блищить у сяйві кришталя.

Тож, здогадайтесь як моє ім’я.              Попелюшка

 

 

4. Сторінка четверта  «Впізнай з якої казки?» 
Вчитель показує малюнки, на яких зображені предмети з казок, а першокласники повинні відгадати з якої казки. 
- Черевичок («Попелюшка») 
- Глечик з вузькою шийкою («Лисичка і журавель»). 
- Чоботи  («Кіт у чоботях»). 
- Капелюх блакитного кольору  («Пригоди Незнайка»). 
 

5. Сторінка п’ята  «Знавці казок».
Вчитель називає слова, а діти відгадують назву казки. 
Вчитель: 
- Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. («Снігова королева»). 
- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»). 
- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»), 
- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»). 
 

6. Сторінка шоста «Впізнай казку за ілюстрацією».

- А чи знаєте ви як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють художники – ілюстратори. Здогадайтеся до яких казок ці ілюстрації.

 

7. Сторінка сьома. Аукціон знань «Моя улюблена казка».

- Я бачу, що сьогодні ви прийшли до класу не з пустими руками. Кожен приніс свою улюблену книжку. Розкажіть про неї.

( Розповіді учнів).

 

8. Сторінка восьма. Музична.

- А тепер давайте затанцюємо із казковими персонажами.

 

ІV. Підсумок заняття.

- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 січня 2019
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку