Тема. Казка в гості запросила.
Мета: збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.
Обладнання: книжкова виставка, мультимедійна презентація, казкові листи.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Ми зустрілись з вами, діти,
В казку двері відчинити,
Чарівну країну казку.
В ній ти знайдеш мами ласку,
Нових друзів, чари сну,
Вічну радість і весну.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.
- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.
ІІІ. Робота над матеріалом заняття.
1. Сторінка перша «З якої казки ці рядки ?»
- А це, щоб тебе краще чути!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?
- А це, щоб тебе краще бачити!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
- А це, щоб тебе швидше з’їсти? » («Червона шапочка»)
2) « - Матінко, що з тобою ? Ти сердита на мене? – ласкаво спитав він.
Жінка відсахнулась.
- Чого тобі треба, гидкий карлику ? – вигукнула вона.
- Матінко, я ж твій син, твій Якоб! » ( «Карлик Ніс» )
3) « Полечу – но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя». («Гидке каченя» )
4) «- Жахливо! - вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»
( «Принцеса на горошині»)
5) «Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку –
тягнуть – потягнуть, витягти не можуть! » ( «Ріпка» )
2. Сторінка друга «Хто швидше?»
Кожній дитині дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки.
3. Сторінка третя «Казкова пошта».
- Діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.
( Вчитель читає листи, діти відгадують від кого вони.)
Лист 1
В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби – все страшне!
Чи впізнали ви мене? Червона шапочка
Лист 2
У бору моя хатинка,
Приведе туди стежинка.
В мене кістяна нога,
Звуть мене … Баба Яга.
Лист 3
Друзі мої – П’єро й Артемон.
Добрими бути – для нас це закон.
Навіть страшний Карабас Барабас
Зрадити дружбі не змусить всіх нас. Буратіно
Лист 4
Моя казка всім відома,
У семи живу я гномів.
Стан тонкий, тендітна ніжка.
Хто я, друзі? … Білосніжка
Лист 5
На бал я мріяла потрапити завжди
Та шлях закритий був мені туди.
У шати одягла мене хрещена
Й подарувала туфельку для мене.
Вона блищить у сяйві кришталя.
Тож, здогадайтесь як моє ім’я. Попелюшка
4. Сторінка четверта «Впізнай з якої казки?»
Вчитель показує малюнки, на яких зображені предмети з казок, а першокласники повинні відгадати з якої казки.
- Черевичок («Попелюшка»)
- Глечик з вузькою шийкою («Лисичка і журавель»).
- Чоботи («Кіт у чоботях»).
- Капелюх блакитного кольору («Пригоди Незнайка»).
5. Сторінка п’ята «Знавці казок».
Вчитель називає слова, а діти відгадують назву казки.
Вчитель:
- Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. («Снігова королева»).
- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»).
- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»),
- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»).
6. Сторінка шоста «Впізнай казку за ілюстрацією».
- А чи знаєте ви як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють художники – ілюстратори. Здогадайтеся до яких казок ці ілюстрації.
7. Сторінка сьома. Аукціон знань «Моя улюблена казка».
- Я бачу, що сьогодні ви прийшли до класу не з пустими руками. Кожен приніс свою улюблену книжку. Розкажіть про неї.
( Розповіді учнів).
8. Сторінка восьма. Музична.
- А тепер давайте затанцюємо із казковими персонажами.
ІV. Підсумок заняття.
- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.