Виховна година у вигляді тренінгу «Статеве виховання підлітків або відкрито поговоримо про секс»

Про матеріал
Мета : формувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, сприяти пошуку учнями позитивного морального ідеалу; ознайомити дітей з наслідками ранніх статевих зв'язків; формувати негативне ставлення до статевої розбещеності, доступності, позитивне ставлення до моральної чистоти; розкрити особисту і соціальну суть любові як найвищого людського почуття, показати вплив любові на духовне збагачення людини, спонукати дітей до дотримання статевої гігієни.
Перегляд файлу

Виховна година у вигляді тренінгу «Статеве виховання підлітків або відкрито поговоримо про секс»

Мета : формувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, сприяти пошуку учнями позитивного морального ідеалу; ознайомити дітей з наслідками ранніх статевих зв'язків; формувати негативне ставлення до статевої розбещеності, доступності, позитивне ставлення до моральної чистоти; розкрити особисту і соціальну суть любові як найвищого людського почуття, показати вплив любові на духовне збагачення людини, спонукати дітей до дотримання статевої гігієни.

Форма проведення: просвітницький тренінг

Обладнання: мультимедійне обладнання,соціальний відеоролик, відеосюжет, пісочний годинник, стікери, ручки, висловлювання філософів.

Час виконання: 45 хвилин

Цільова аудиторія: підлітки віком від 14-17 років

Хід тренінгу

Звучить пісня Олега Кензова –«Секс»

Вчитель: У 14-15 років так хочеться, щоб тебе любили! Так хочеться знайти єдину, найдорожчу і потрібну людину.Коли вона з'являється, всі думки зайняті нею, хочеться бути з нею постійно і здається, що так буде завжди. Не так давно більшість підлітків в цьому віці просто зустрічалися без фізичної близькості, зберігаючи на все життя чисті спогади про своє перше кохання. Зараз цього вже недостатньо. Деякі з нас прагнуть саме до сексуальних контактів, вважаючи, що в них проявляється справжня любов. Але, на жаль, любов закінчується дуже швидко. І про це свідчить невблаганна медична статистика: небажана вагітність, аборт, зовсім не дитячі хвороби.

На цьому тижні з вами було проведене анонімне анкетування, стосовно «Статевого дозрівання підлітка». Багато підлітків зізнається, що зовсім не знали про наслідки вільного кохання, що бачили тільки його романтичний бік. Реклама, радіо, телебачення, журнали, фільми «про це» – там все виглядає так красиво, сучасно, без проблем. А про проблеми якраз ніхто і не попереджав. А якщо і попереджав, то здавалося, що це буде з кимось, але не зі мною.

Таку безпечність молоді можна пояснити відсутністю статевої культури, сексуальною безграмотністю. Але багато дослідників бачать в цьому насамперед моральну розбещеність, вседозволеність, яка цілеспрямовано насаджується серед нашої молоді через кіно, радіо, телебачення. Як же чинити опір цьому? І чи потрібно опиратися? Про це ми сьогодні і поговоримо.

Метод «ПІСОЧНИЙ ГОДИННИК»

У вас виникає багато питань, які залишаються без відповідей. Зараз кожному з Вас роздадуть листочки, на яких Ви можете записати будь яке запитання стосовно даної тематики тренінгу. На прикінці нашого заходу ми постараємось разом на них дати відповідь.

Вчитель:  За офіційною статистикою, щороку тисячі дівчаток-підлітків стають мамами, десятки тисяч роблять аборти. Україна посідає одне з перших місць у світі за кількістю абортів.

Сумна статистика любові (соціальний відеоролик «Лист ненародженої дитини»).

За статистикою: 

  •                               щорічно у світі від абортів гине близько 70000 жінок;
  •                               кожен десятий аборт в нашій країні – у підлітковому віці;
  •                               з числа померлих після аборту кожна дев'ята гине у віці 15-19 років;
  •                               в Україні 15% подружніх пар безплідні і НЕ можуть мати дітей;
  •                               переривання вагітності у дівчаток-підлітків у 25% випадків відбувається на строках 22-27 тижнів, тобто тоді, коли дитина повністю сформована.

 

Вчитель:

  •                               Чи знайомі ви з цією статистикою? (Ми ніколи не замислювалися над тим, що існує така страшна статистика).
  •                               Яке враження справили на вас ці цифри і факти? (Для мене ці цифри шокуючі, наприклад, що щорічно у світі від абортів гине близько 70000 жінок, я НЕ знав).
  •                               Чи є серед ваших знайомих ті, що опинилися в такій ситуації? (Так, я від дорослих чув історію, в якій підлітки опинилися перед життєвим вибором).

 

Теоретична інформація:

В понятті сексуальності навіть за формальною ознакою «секс» - це тільки складова сексуальності. Поняття «сексуальність» походить від англійського терміну «sех» (стать), прямий переклад якого означає статевість.

Сексуальність -  сукупності вну­трішніх і зовнішніх ознак/проявів, що роблять одну людину привабли­вою для іншої.

Будь-яка людина втілює в собі певний відсоток чоловічих і жіночих якостей, тобто, в кожному є й чоловічий, і жіночий початки. «Чисті» якості є псевдотипами.

Вправа "Міфи і факти про сексуальну поведінку"

При прийнятті рішень щодо реалізації сексуальності людина може спиратись на недостовірну інформацію (міфи), що у свою чергу може негативно впливати на її сексуальну поведінку, здоров’я. При прийнятті рішень важливо, щоб інформація якою ви володієте, була достовірною.

Приклади висловлювань:

  1.                           Більшість підлітків мають статеві зносини ще до закінчення школи (МІФ)

Багато підлітків не мають статеві відносин до закінчення школи, вони утримуються від статевого життя.

  1.                           Щоб бути популярним серед своїх друзів, дівчині не обов’язково вести статеве життя (ФАКТ)
  1.                           Дівчата хочуть сексу так само, як і юнаки, але для збереження репутації мусять говорити "Ні" (МІФ)

Формування статевого потягу проходить по різному у юнаків і дівчат. У дівчат є потреба у реалізації платонічного та еротичного лібідо. До потреби реалізації сексуального лібідо дівчата підходять набагато пізніше, ніж юнаки.

  1.                           Хлопець може бути справжнім чоловіком, навіть якщо він цнотливий (ФАКТ).
  1.                           Чоловік має право примусити дівчину до статевих стосунків, якщо він знаходиться в стані сильного сексуального збудження ( МІФ)

Згідно чинного законодавства України, секс з примусу вважається зґвалтуванням, і цей злочин передбачає карне покарання.

  1.                           Утримання – єдиний 100 %-ий метод контрацепції (ФАКТ)
  1.                           З першого разу дівчата ніколи не вагітніють (МІФ)
  1.                           Статевий акт без презерватива є ознакою довіри партнерів одне одному (МІФ).
  1.                           Незважаючи на те, що дівчина вже вступала в статевий контакт, вона може відмовитись від цього в майбутньому (ФАКТ).
  1.                       Дівчина може завагітніти до початку першої менструації (ФАКТ)

Так. До першої менструації у дівчини яєчники виробляють перше яйце під час овуляції. Вона може завагітніти під час статевого акту, якщо він відбувся незадовго до першої овуляції, до її першого менструального циклу.

Виступ учня про інфекційні захворювання

Сьогодні є багато хвороб, які називають «хворобами поведінки». Це захворювання статевих органів чоловіків і жінок, венеричні хвороби, СНІД. Заразитися можна різними шляхами: через поцілунки, губну помаду, посуд, брудні руки, кров, статевим шляхом.

Перегляд відео «Венеричні хвороби»

Людина, яка вибрала шлях цнотливості, не матиме проблем зі СНІДом та іншими захворюваннями, які можуть призвести до небажаної вагітності або безпліддя взагалі.

Гра «Як протистояти спокусі»

Роздати 9 хлопцям картки із варіантом спокуси, а 9 дівчатам – картки із відповіддю на спокусу; попросити, щоб кожна пара творчо та емоційно обіграла ситуацію спокуси та відповіді на неї.

1. Якщо ти мене кохаєш,

ти мені дозволиш.

1.Якщо ти мене кохаєш, ти не будеш прохати, щоб я принесла в жертву те, що я бережу.

2.Я вірний лише тобі!

2.Дивно, та я не бачу обручки.

3.Невже ти не хочеш сказати,

що кохаєш мене?

3. Не потрібно займатись сексом, щоб доказати кохання.

4.Я думав, що ти серйозно ставишся до мене.

4. А я думала, що ти серйозно відносишся до моїх почуттів і не будеш тиснути на мене.

5.Це зовсім безпечно –

в мене є презерватив

5.Ти хочеш, щоб я довірила своє майбутнє шматку гумки.

6.Я думав ці стосунки кудись ведуть?

6.Якщо «кудись» - це секс, тоді шукай його в іншому місті

7.Але ми повинні відсвяткувати своє кохання

7.Чудово! Приходь ввечері з квітами і ми сходимо до кафе

8.Ти – єдина, кому я хочу належати повністю

8.Чудово! Якщо я – єдина, то ти зможеш зачекати до весілля

9. Інші люди займаються сексом і з ними нічого не відбувається

9.Але я – не інші, і ти не знаєш, відбувається з ними щось, чи ні. Я не довіряю своє майбутнє іншим.

 

Ми робимо в житті багато помилок, за які потім доводиться вибачатися або гірко розплачуватися. Ви знаєте багато для того, щоб не робити ці помилки. Якщо ж хтось вже зробив їх, то можна зупинитися і розпочати все з початку. Але ви повинні пам’ятати: рубці обов’язково залишаються. Тому краще не ламати життя, щоб потім не довелося його склеювати.

Робота з карткою „Як далеко мені слід зайти?”

Роздати учням картки і попросити, щоб вони заповнили їх самостійно, написавши свою власну думку про розвиток інтимних відносин між хлопцем та дівчиною, вписавши запропоновані варіанти в таблицю.

Дружба

Побачення

Серйозний зв’язок

Заручини

Шлюб

 

 

 

 

 

 


  • Погляд
  • Періодичне тримання за руки
  • Постійне тримання за руки
  • Обійми
  • Легкий поцілунок
  • Глибокий поцілунок
  • Дотик до грудей
  • Дотик до статевих органів
  • Сексуальні ігри
  • Статевий акт

 

ВІДЕОСЮЖЕТ. Вірш Едуарда Асадова «Как много тех, с кем можно лечь в постель»...

Вчитель:  У глибоку давнину у наших предків існував звід правил про цнотливість і спадковість. Вважалося, що жінка повинна берегти свою честь, бо за нею судять про честь роду. А для чоловіка це було важливіше, ніж романтична любов. Ці традиції складалися століттями. Честь жінки кожен чоловік повинен був захищати, як святиню. А.С.Пушкін не побоявся віддати життя за честь своєї дружини, своєї родини. Мені здається, сучасні хлопці шукають саме таку дружину, яка зуміла б зберегти свою честь.

Вправа «Вчимось приймати рішення»

Ресурси: плакат «Схема при­йняття рішень», пронумеровані 4 пакети, (конверт 1, в якому знахо­дяться банан і презерватив, конверт 2, в який покладено пляшку з водою з-під крана, конверт 3 із цибулиною, конверт 4, де знаходиться одна гривня.

Ведучий звертається до учасників: «Прийняття рішення - досить складний і відповідальний крок, на який часом зважитись досить складно. Всі ми рано чи пізно стикаємося з проблемою: як бути? Чи можу я сам(а) ухвалити/прийняти правильне рішення? Чим обернеть­ся мій вибір для людей, які мене оточують, і для мене самого?».

Подеколи підлітків вчать приймати деякі рішення: які аксесуари краще вдягти до певного одягу, які купувати продукти, як їздити в транспорті, тощо. Утім майже ніколи вони не прислухаються до по­рад, як приймати рішення щодо сексуальної поведінки.

Із сексуальною активністю пов'язана велика кількість як позити­вних сторін життя (розвиток і реалізація взаємин з коханою людиною, насолода, самопізнання, новий досвід тощо), так і ряд негативних й, відповідно, небажаних наслідків (незапланована вагітність та як її наслідок - аборт, ІПСШ, в т. ч. ВІЛ-інфекція).

Пізнання своєї сексуальності - нормальний, закономірний і важ­ливий процес в житті кожної людини. Він є складовою життя і життє­вого досвіду взагалі. Але для того, щоб це пізнання та набуття нового досвіду були корисними і приємними, статеве життя варто розпочи­нати з повною впевненістю у своєму рішенні та своїй безпеці.

Для того, щоб мати можливість в майбутньому бути здоровою і щасливою людиною, потрібно не помилитися у рішеннях та діях. Спокус та спокусників навколо молоді безліч - ЗМІ, відеопродукція, поширені в суспільстві міфи, упередження і стереотипи, їх подолання - реальний шанс ставати сильнішим, мудрішим завдяки відповідальний поведінці.

Для цього не тільки корисно, а й просто життєво необхідно воло­діти інформацією, як приймати відповідальні рішення.

Ведучий розкладає в одну лінію 4 пронумеровані конве­рти і запрошує 3-х добровольців вибрати один з конвертів, не торка­ючись його, і стати позад нього. Інші учасники можуть впливати на добровольців, давати їм поради.

Потім ведучий запитує у добровольців, що вплинуло на їхній ви­бір, підкреслюючи, що вони не володіють інформацією про те, що знаходиться в кожному з конвертів.

Ведучий пропонує учасникам переглянути свої рішення. Для цього тренер дозволяє учасникам підняти всі конверти не вище 8-10 санти­метрів, тримаючи їх тільки за верхню частину, а потім покласти їх назад.

Ведучий запитує учасників, чи хотів би хтось з них по мінятися конвертами або взяти замість свого пакета, той що залишився.

Ведучий запитує (якщо є такі учасники), чому вони поміняли па­кет.

Потім ведучий пропонує взяти пакети в руки. Цього разу вони мо­жуть робити з ними, що хочуть. Не можна тільки відкривати пакет. Після того, як учасники дослідили пакет, тренер просить зробити остаточний вибір.

Далі він дозволяє учасникам взяти конверти і сісти на місце. По­тім запрошує ще одного учасника підійти і взяти конверт, який зали­шився, а після цього дає команду добровольцям відкрити свої конвер­ти, витягти їхній вміст й показати всій групі.

Запитання для обговорення:

  • Як почувалися добровольці, коли приймали рішення, і як сприйняли наслідки?
  • Як почувалися добровольці,, коли група давала поради, робила на них при виборі пакетів?
  • Чи була у них можливість відмовитись від уже обраного пакету?

Ведучий обговорює з кожним учасником вибір конверта, обов'яз­ково включивши пункти, подані нижче:

  •    конверт 1 здавався цікавим тому, що був зігнутим (там лежав банан). Люди часто роблять щось із цікавості. У конверті 1 лежав банан, яким можна перекусити, і це було позитивним наслідком. Але була потенційна можливість мати й інший ре­зультат - зніяковілість, тому що в конверті 1 також знаходив­ся презерватив. «А якби я попросив надіти презерватив на ба­нан?», - запитує тренер. Тобто наслідки рішення невідомі, це може бути зніяковілість або щось гірше;
  •    здавалося, що в конверті 2 знаходиться пляшка з мінераль­ною водою, але це було не так. Іноді ми потрапляємо в оману через «дезінформацію» - тут, не зазирнувши у конверт, ми не могли прийняти рішення, що грунтується на інформації. Як наслідок - розчарування. На основі наявної, але не повної ін­формації ми намагаємося прийняти рішення, але результат не той, який ми очікуємо.
  •    у конверті 3, ймовірніше всього, лежало яблуко. Тільки із за­гостреним почуттям нюху можна було здогадатися, що то - цибуля, а не яблуко. Іноді ми швидко приймаємо рішення, не враховуючи деякі деталі інформації, важливі для прийняття саме правильного рішення. У цьому випадку наслідок не позитивний (коли можна щось з'їсти), але й не негативний (ведучий не просить з'їсти цибулю);
  •    конверт 4 весь час був незрозумілим. Він виявився порожнім. При детальнішому його  розгляді  можна було  почути,  як щось, зроблене з паперу, там шелестіло, але знову таки, не було можливості довідатися, що то є. «Тут ви, дійсно, ризи­кували, прийнявши рішення вибрати конверт 4, - каже ведучий, - але ризик у такій ситуації - це нормально, тому що во­на безпечна. Інколи ризиковане рішення без повної інформа­ції може мати цілком несподівані наслідки»

Запитання для обговорення:

  • Які висновки ви зробили?
  • Що важливо у процесі прийняття рішення ?

Вчитель: І на останок, давайте розглянемо ті запитання, які Ви задали на самому початку нашого тренінгу. Постараємось дати на них запитання.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 листопада
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку