Виховна година для учнів 3-4 класів
«Що очікують батьки від дітей»
Підготувала вчитель початкових класів
КЗ Кам’янський ліцей №1
Кам’янської ради Черкаської області
Гарнага Олена Олексіївна
Тема: Що очікують батьки від дітей.
(Сподівання і потреби)
Мета: формувати довірчі стосунки в cім'ї. Повідомити учнів, що у батьків відносно них є певні сподівання і як варто керувати своєю поведінкою, щоб виправдати ці сподівання; вчити виявляти увагу до рідних.
Очікування: розуміння батьківських сподівань, що допоможе сформувати довіpу.
Обладнання: плакат з правилами довіри, картки зі списками сподівань і потреб, підбір прислів'їв до теми уроку, сподівання батьків (у конвертах).
Хід заняття:
1. Привітання
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє віконце.
В світ прийшли ми: я і ти-
Для любові й доброти.
2. Повторення правил довіри
На дошці плакати з правилами. Діти зачитують їх.
I. Відкритим і чесним —
маєш бути завжди.
Впевненно йди до своєї мети.
II. Повагу до інших ти виявляй,
I друга надійного не ображай.
III. Разом в команді учись працювати,
Слухати інших і весело гратись.
Командою можна зробити багато,
Спільна робота-це уже свято.
IV. Ти - людина унікальна,
Щоденно про це пам'ятай
Тільки з хорошого боку,
Ти себе проявляй.
V. Не ображай інших-
Думай про їх почуття.
Будь надійним і щирим,
Тоді радісним буде життя.
3. Вправа «Мозковий штурм»
- Що означають поняття «сподівання» і «потреби»? (результати зобразити на дошці, вибрати правильне визначення)
Учні записують правильне визначення у свої зошити.
- Які потреби є у вас, діти? Чи всі вони важливі?
- Які ваші сподівання на майбутнє?
4. Гра «Оплески»
Учитель зачитує картки зі списком сподівань та потреб, діти повинні вибрати з них реалістичні.
- Які ще сподівання та потреби можна записати до цього списку?
5. Бесіда:
-Що є найважливішим для людини?
- Кого ви любите найбільше?
-Чи можна вважати тата і маму друзями?
- Для кого батьки є друзями?
6. Biрш Б.Лепкого «Батько й мати»
Самостійно прочитайте вірш. Подумайте і скажіть яким виросте хлопчик?
Як мені вас не любити,
рідний батько, нене!
Та ви ж мене згодували
і дбали про мене.
Дай же ,боже, щоб я виріс,
В школі гарно вчився,
Щоб я батькові і неньці
добре відплатився.
- Що мав на увазі хлопчик, говорячи «добре відплатився»? (роздуми учнів)
Вчитель:
Так, любі діти, батько і мати-найрідніші й найближчі для нас люди. Від них ми одержуємо життя, вони вчать нас людських правил, збагачують наш розум, вкладають в наші душі краплинки доброти. Для того, щоб життя в родині було щасливим, люди повинні бути уважними і ввічливими один до одного. Батьки піклуючись про вас, у майбутньому мають щодо вас деякі сподівання. Вони хочуть забезпечити собі надійну старість, щоб ви були працьовитими, щоб стали їм опорою, помічниками, стали справжніми людьми, щоб затрати їхньої праці дали бажані результати.
Учитель роздає учням конверти, і вони читають результати «опитування сподівань батьків» ( проводиться заздалегідь)
Відповіді на питання:
7. Скарбничка мудрості:
8. Оповідання В. Сухомлинського «Комірчина для дідуся»
- Вчитель читає оповідання. Обговорення.
- Кому з вас, діти ,сподобався Юрко?
- Чому навчив його батько? Чи правильно це?
- Як ви будете відноситися до своїх батьків, коли виростете.
9. Гра «Біле - чорне»
Учитель: Якщо я називаю добрий вчинок, ви піднімаєте білу картку, якщо злий, поганий - чорну.
10.Обіцянки учнів на майбутній тиждень
11. Підсумок уроку
Вчитель: Намагайтеся бути чемними, любіть батьків, турбуйтеся про них, не завдавайте їм прикрощів, якщо ви виправдаєте їхні сподівання, то вони будуть вам довіряти, ви проявите себе, як люди, що заслуговують на довіру.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Акопян Л. Програма взаємодії з родиною // – К., 2009. – №11. – С. 4-16.
2.Алєксєєнко Т.Ф. Концептуалізація соціально-педагогічних основ сучасного сімейного виховання: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.05 – соціальна педагогіка; 13.00.07 – теорія і методика виховання.
3.Балл Г.О. Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Кн. для вчителя / За ред. Г.О.Балла, О.В. Киричука, Р.М. Шамелашвілі. – К.: ІЗМН, 2019р. – 136 с.