У гімназії навчається 168(включно з 10-11) учнів. Учні 1-4 класів не оцінуються, проте при аналізі результатів навчання адміністрацією було вирішено проаналізувати досягнення учнів початкової школи за рівнями навчання. Відповідно до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 № 1480, заклад загальної середньої освіти може розробляти і фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учня в освітній програмі і конкретизувати їх у частині Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, що стосується системи оцінювання результатів навчання учня/учениці. Результати навчальних досягнень за І семестр 2021-2022 н.р. показані в таблицях.
Клас. Кіл-сть учнів. Якість. Успіш-ність Високий рівень знань. Низький рівень знань. Одна оцінка достатнього, середнього або низького рівня. Не атестовані 12373,9%91,3%34,8% (8 учнів)8,7% (2 учні)56,5% (13 учнів)-21241,6%83,2%-41,6% (5 учнів)83,6% (10 учнів)-32552%80%20% (5 учнів)20% (5 учнів)60% (15 учнів)-41662,5%87,5%6,3% 1 учень – Гриньків Б.12,5 % - 2 учні(Марфін Д.,Терпеливець. Н.)12,5% - 2 учні (Сирота Н.,Ташева С.)-
Клас. Кіл-сть учнів. Якість. Успіш-ність Високий рівень знань. Низький рівень знань. Одна оцінка достатнього, середнього або низького рівня. Не атестовані 51666,7%93,3%6,7 % (1 учень має всі оцінки високого рівня – Губай А.6,7% - 1 учень (Котеля М.)60 % 9 учнів мають по 1-2 оцінки достатнього та середнього рівня.- 61811,1%55,5%- 44,4% (8 учнів мають низького рівня – Швець А.,Хлопчик Л.,Серікбаєва В.,Сахатир А., Сауткіна О.,Половенко В.,Нікітін В.55,5% (10 учнів – мають оцінки середнього і достатнього рівнів: Ташева І. – 6б.з англ.мови, Гусакова А. – 3б. з математики-71631,25%56,25%-43,75%(7 учнів - Біла Є.,Боднарюк А.,Гоменюк Є.,Гоцаценко М.,Котеля М., Кошурба Д.,боднарюк М.)56,25%(9 учнів – Цубенко М. – географія, Балахніна Є – 7-алгебра,8-геометрія, Когут В. – алгебра та геометрія – 8, Каткова С. – алгебра,геометрія - 8 -8156,7%60%%-40% (6 учнів – Кучерук А.,Нікітін М.,Ткаченко М., Сахатир А. мають оцінки початкового рівня)53,3% (8 учнів мають оцінки середнього, низького та достатнього рівнів – Бойко Н. , Бурлака К., Дубина А.,Побережний В.-91020%50%-30% 3 учні – Дончила С., Мартинов Д. мають оцінки низького рівня50% (5учнів мають оцінки середнього та достатнього рівнів-Варіч М. - географія, Молдованенко А.-англ.мова, Чумаченко О. – технології, Заярський Є. – алгебра,геометрія-
101020%90%10% - 1 учень (Губай В.)10% (1 учень – Лакеєв І. має оцінки низького рівня з англ.мови,всесв. історії, геометрії)20% - (2 учні – Лобань Д., - оцінки низького рівня з геометрії та фізики, Головчинська К. – оцінки низького рівні з алгебри та геометрії)-1180%75%--25% - 4 учні (Чекалєв М. – англ. мова – 6б.,Бардіян Л. – геометрія – 6б., Томченко В. – геометрія – 3б., Жумір Д. – укр..мова – 3б., геометрія – 3б.)-
Рівні навчальних досягнень. К – сть учнів на кінець 2020-21н. р. К – сть учнів на кінець І семестру 2021-2022н.р. Високий15(з 2-4, без – 6 учнів)3(без 1-3 кл-відмінники)Достатній4051 Середній5965 Початковий3249 Неатестовані-- Якість Успішність. Місце %Клас. Місце %Клас173,9%1191,3%1262,5%4287,5%4352%3383,2%2441,6%2480%3 Високий рівень знань показали 3 учні:4 клас – Гриньків Б.5 клас – Губай А.10 клас – Губай В. За рівнями навчальних досягнень на кінець І семестру 2021-2022 н.р. наступні показники: Згідно показників кількість учнів високого рівня зменшилась, а достатнього та середнього рівнів збільшилась порівняно з результатом навчальних досягнень станом на кінець 2020-2021 н.р. Рейтинг якості та успішності учнів на кінець І семестру 2021-22 н.р.серед учнів 1-4 класів
Якість Успішність. Місце %Клас. Місце %Клас166,7%5193,3%5231,25%7290%10320%9375%11420%10460%8511,1%6556,25%766,7%8655,5%670%11750%9 Якість Успішність. Підвищилась Знизилась. Підвищилась Знизилась2 клас - З 55% до 41,6%2 клас – з 91% до 83,2%3 клас - З 57% до 52%3 клас – з 79% до 80%4 клас – з 75 % до 62,5%4 клас- з 80% до 87,5% 5 кл з 73,2% до 66,7%5 кл. – не змінилась6 кл. - не змінилась6 кл. – не змінилась7 кл -. з 23,5% до 31,25%7 кл. з 76,5% до 56,25% 8 кл -. З 31,25% до 6,7% 8 кл. з 68,75% до 60 %9 кл. - з 16,6% до 20%9 кл. - з 49,6% до 50%10 клас – з 26,6% до 20%10 кл. - з 86,8% до 90%11 кл. – з 12,5 % до 0%11 кл. не змінилась. Рейтинг якості та успішності учнів на кінець І семестру 2021-22 н.р.серед учнів 5-11 класів. Якщо порівняти результати на кінець І семестру 2021-2022 н.р. з результатами станом на кінець 2020-2021 н.р. серед учнів 2 -11 класів, то можна отримати наступні результати:
На виконання Закону України «Про загальну середню освіту», Наказу МОН України від 16.02.2011р. №141 «Про проведення підсумкових контрольних робіт», відповідних наказів управління освіти та відділу освіти та з метою якісної підготовки проєкту Державного стандарту базової загальної середньої освіти у школі згідно річного плану з 15.12 по 29. 12. 21року було проведено моніторинги з української мови, математики, англійської мови, зарубіжної літератури та географії у 5-11 класах. Контрольні роботи проводились за окремим графіком. Учні мали змогу виконати завдання протягом 45 хвилин. Завдання розроблялись індивідуально кожним вчителем відповідно до навчальної програми. У ході виконання завдань моніторингу знань на кінець І семестру 2021-2022 н.р. учні показали такі результати: Українська мова. Показали низький рівень Клас. ПІП вчителя. Успішність. Якість. Моніторинг І семестр МоніторингІ семестр. МоніторингІ семестр2 Срібна Л.І.81,8%83,2%54,5%41,6%-2 учні (16,6%)3Іщенко О. О.85%83%62%62%3 учні (14,3%)4 учні (16,6%)4 Бузіла Ю. М.85,7%87,5%71,4%62,5%2 учні (14,3%)2 учні(12,5%)5 Гериш Л. Р.93%100%80%93%1 учень (7%)-6 Ткач Т. В.94,1%100%64,7%82,3%1 учень (5,8%)-7 Александрюк О. В.100%100%81,2%81,2%--8 Александрюк О. В.100%100%71,4%66,6%--9 Александрюк О. В.66,6%100%22,2%60%3 учні (33,3%)-10 Гериш Л. Р.90%100%50%90%1 учень (10%)-11 Ткач Т. В.10087,5%25%50%1 учень(12,5%)
Математика. Клас. ПІПУспішність Якість. Показали низький рівень знань. Моніторинг. Річна. Моніторинг. Річна. Моніторинг. Річна2 Срібна Л.І.91,6%91,6%66,6%50%1 учень (8,3%)1 учень (8,3%)3Іщенко О. О.87%58%60%58%3 учні (13%)4 учні (16,6%)4 Бузіла Ю. М.80%87,5%46,7%62,5%3 учні (20 %)2 учні (12,5%)5 Сурова К. П.91,6%100%58,3%93,3%1учень (8,3%)-6 Сурова К. П.23,4%55,6%11,7%16,7%13 учнів(76,6%)8 учнів (44,4%)7 Сурова К. П.100%56,25%50%50%8 учнів (50%)7 учнів (43,75%)8 Сурова К. П.100%100%57,1%66,6%6 учнів(42,9%)5 учнів (33,3%)9 Горошко Н. Ф.62,5%80%25%30%3 учні (37,5%)2 учні (20%)10 Горошко Н. Ф. 100%100%33,4%40%--11 Горошко Н. Ф. 87,5%100%25%25%1 учень (12,5%)-
Я досліджую світ. Клас. ПІПУспішність Якість. Показали низький рівень знань. Моніторинг. Річна. Моніторинг. Річна. Моніторинг. Річна2 Срібна Л.І.100%83,2%63,6%41,6%-2 учні (16,6%)3Іщенко О. О.91%91%75%75%2 учні (8,4%)2 учні (8,4%)4 Бузіла Ю. М.86,7%87,5%80%68,7%2 учні (13,3%)2 учні (12,5%)
Оцінювання навчальних досягнень учнів учителями гімназії здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН №329 від 13.04.2011року. Рівні навчальних досягнень гімназистів з базових дисциплін за І семестр 2021/2022 н.р., подано у зведеній таблиці, результати якої показані на діаграмі. Високий рівень навчальних досягнень показали гімназисти з української мови та літератури, Захисту України, фізичної культури,основ здоров’я, технологій, художньої культури, образотворчого мистецтва та музики. Найнижчий якісний показник за результатами моніторингу з алгебри та геометрії.
Моніторинг рівнів навчальних досягнень учнів за І семестр 2021-2022 н.р. Предмет. Всього учнів. Початковий рівень. Середній рівень. Достатній рівень. Високий рівень. Ступінь навченості учнів. Якість знань %К-ть%К-ть%К-ть%К-ть%1 Українська мова9233,3%2830,4%4447,8%1718,5%35,3%66,3%2 Українська література9222,2%1819,6%4953,3%2325%37%78,3%3 Зарубіжна література9288,7%2628,3%4144,6%1718,5%36,5%63,1%4 Математика 33721,2%824,2%1030,3%721,2%23,6%51,5%5 Англійська мова921213%4346,7%3133,7%77,6%41%41,3%6 Алгебра591423,7%2033,9%1525,3%35,1%49%30,4%7 Геометрія591220,3%3559,3%1118,6%35,1%46%23,7%8 Фізика6046,6%1931,7%2846,7%915%38%61,7%9Інформатика9322,2%88,6%4750,5%3537,6%48,2%86,1%10Історія України74--2128,4%4054%1317,6%41%71,6%11 Всесвітня історія7756,5%2431,2%3950,6%911,7%31%62,3%12 Громадянська освіта10----770%330%60%100%13 Правознавство10--550%110%440%42%50%14 Географія771215,6%3140,3%3140,3%33,4%36%43,7%15 Хімія5911,7%1627,1%3559,3%711,9%44%71,2%16 Біологія77--2431,2%4051,9%1316,9%38%67,8%17 Природознавство15--16,7%853,3%640%49%83,3%18 Технології9233,3%1010,9%3133,7%4852,2%40%85,9%19 Основи здоров’я74--34%2939,2%4256,8%45%96%20 Російська мова49510,2%816,3%2346,9%1326,5%40%73,4%21 Фізична культура92(без «зар»)--222,3%99,8%3133,7%80%43,5%22 Захист України18----1161%739%52%100%23 Музичне мистецтво49--714,3%2346,9%1938,8%39%85,7%
На діаграмах, поданих нижче, відображені результати навчальних досягнень учнів за І семестр 2021-2022 навчального року відповідно за блоками предметів. У поданих діаграмах визначено ступінь навченості учнів. За основу обчислення ступеня навченості ми беремо визначення академіка Б. П. Симонова. Якщо взяти до уваги, що оцінки високого рівня відповідають 100% навченості, оцінки достатнього рівня – 64%, оцінки середнього рівня – 36%, початкового рівня – 16%. Тоді ступінь навченості визначається за формулою: , де СНУ – ступінь навченості учнів; – кількість учнів, які мають досягнення високого рівня; – кількість учнів, які мають досягнення достатнього рівня; - середнього рівня; – початкового рівня; – загальна кількість учнів. Отримані дані свідчать про ступінь навченості певного рівня: 0 – 44% - низький; 45 – 49% - середній; 50 – 74% - достатній; 75 – 100% - високий. За результатами діаграм ступінь навченості з усіх предметів є достатнім. Отже, рівень навченості гімназистів Роксоланівської гімназії можна побачити у діаграмах:
Заходи щодо запобігання неуспішності учня1. Всебічне підвищення ефективності кожного уроку.2. Формування пізнавального інтересу до навчання та позитивних мотивів.3.Індивідуальний підхід до учня.4. Спеціальна система домашніх завдань.5. Посилення роботи з батьками.6. Залучення учнівського активу до боротьби за підвищення відповідальності учня за навчання. Пам'ятка для осіб, які працюють з невстигаючими учнями1. П.І. Б. учня.2. Клас.3. Зяких предметів не встигає.4. Поведінка учня.5. Причини, що призвели до неуспішності.6. Які засоби (дидактичні, виховні, навчальні, позакласні, додаткові заняття) використовують у роботі з учнем. 7. Кого залучено до роботи з подолання неуспішності учня. 8. Скільки часу вже триває ця робота. 9. Які зміни простежуються, чи є результати роботи.
Ставлення,що формується1-йетап2-йетап3-йетап4-йетап. Ставлення до змістунавчального матеріалу. Найлегший цікавий матеріал незалежновід його важливості, значущостіЦікавий матеріал, щостосується суті досліджуваного. Важливий, аленепривабливий матеріал. Ставлення до процесу навчання(засвоєння знань)Діє вчитель, ученьтільки сприймаєГоловним залишається вчитель, ученьбере участь в окремих ланках процесу. Головним стаєучень, учитель береучасть в окремих ланках процесу. Учень діє самостійно. Ставлення до себе,своїх сил. Заохочення успіхів унавчанні, що не потребує зусиль. Заохочення успіху вроботі, що потребує певних зусиль. Заохочення успіху вроботі, що потребуєзначних зусиль. Ставлення до вчителя(колективу)Актуалізованаоб'єктивність,нейтраліст. Привітність, уважність, особиста привабливість, допомога, співчуття. Доброзичливе ставлення, допомога учню. Система роботи з формування позитивного ставлення невстигаючих школярів до навчання
Етапи уроку. Акцентив навчанні1. У процесіконтролю запідготовленістюучнів. Спеціально контролювати засвоєння питань, що зазвичай викликають в учнів найбільше утруднень. Ретельно аналізувати і систематизувати помилки, яких припускаються учні в усних відповідях, письмових роботах; з'ясувати типові для класу й зосереджувати увагу на їх виправленні. Контролювати засвоєння матеріалу учнями,які пропустили попередні уроки. По закінченні поділу теми або розділу узагальнюватипідсумки засвоєння школярами основних понять, законів, правил, умінь і навичок, виявити причини відставання.2. Під часвикладанянового матеріалу. Обов'язково перевіряти під час уроку ступінь розуміння учнями основних елементівматеріалу. Стимулювати запитання з боку учнів у разі утруднень під час засвоєннянавчального матеріалу. Застосовувати засоби підтримки інтересу до засвоєння знань. Забезпечувати великий вибір методів навчання, що дають змогу всім учням активнозасвоювати матеріал. Під чассамостійноїроботи учнів на уроціДобирати до самостійної роботи завдання з найважливіших, складних і важких розділівнавчального матеріалу, прагнучи меншою кількістю вправ, але поданих системно, досягти більшого ефекту. Включати до самостійної роботи вправи на виправлення помилок, допущених у відповідях і в письмових роботах. Інструктувати про порядок виконання роботи. Стимулювати постановку запитань до вчителя в разі утруднень у самостійній роботі. Допомагати учням у роботі, всіляко розвивати їхню самостійність. Вчити планувати роботу, виконуючи її в належному темпі, та здійснювати контроль зароботою.4. Під часорганізаціїсамостійноїроботи поза класом. Забезпечити у виконанні домашньої роботи повторення вивченого, концентруючи увагу на найважливіших елементах програми, які зазвичай викликають найбільше утруднення. Систематично давати домашнє завдання на роботу над типовими помилками. Чітко інструктувати учнів про порядок виконання домашніх робіт,перевіряти ступінь розуміння цих інструкцій школярами, які не встигають. Погодити обсяг домашніх завдань з іншими вчителями класу, окрім перевантаження, особливоучнів, які погано встигають. Профілактика неуспішності
Етапи уроку. Види допомоги в навчанні1. У процесіконтролю запідготовленістю учнів. Створення доброзичливої атмосфери під час опитування. Зниження темпу опитування, дозвіл довше готуватися біля дошки. Пропонування учням орієнтовного плану відповіді. Дозвіл користуватися наочним приладдям, що допомагає з'ясувати суть явища. Стимулювання оцінкою, підбадьоренням, похвалою2. Під часвикладу нового матеріалу. Вживання заходів підтримки інтересу до тих, хто погано встигає, за допомогою запитань,що з'ясовують ступінь розуміння ними навчального матеріалу. Залучення їх як помічників у підготовці приладів, дослідів тощо. Залучення до висловлення пропозиції в разі проблемного навчання, до висновків таузагальнень або пояснень суті проблеми, висловленої сильним учнем.3. Під чассамостійноїроботи на уроціПоділ завдань на дози, етапи, виокремлення зі складних завдань низки простих, посилання на аналогічне завдання, виконане раніше. Нагадування прийому та способу виконання завдання. Вказівка на необхідність актуалізувати те чи інше правило. Посилання на правила та властивості, необхідні для розв'язання задач і виконання вправ.Інструктування щодо раціональних шляхів виконання завдань, вимог до їхньогооформлення. Стимулювання самостійних дій учнів, які погано встигають. Ретельніший контроль за їхньою діяльністю, вказування на помилки, перевірка, виправлення.4. Під часорганізаціїсамостійноїроботи. Вибір для груп учнів, що погано встигають, найраціональнішої системи вправ, а немеханічне збільшення їх кількості. Докладніше пояснення послідовності виконання завдання. Попередження про можливі утруднення, використання карток-консультацій, карток зорієнтовним планом дій. Надання допомоги невстигаючому учню на уроці