Виховна година. Уміння спілкуватись по телефону.

Про матеріал
Коли йдеш по вулиці і чуєш , як спілкуються діти по телефону, хочеться підійти і зробити зауваження. Тому в мене і виникла ідея нагадати учням про культуру мовлення, культуру поведінки спілкування по телефону. Матеріал можна використовувати як в стіршій школі так і середній.
Перегляд файлу

Виховна година. Уміння спілкуватись по телефону

Мета: розвивати в учнів вміння користуватися сучасними засобами

інформації та спілкування, виховувати культуру мовлення, культуру спілкування, повагу один до одного та до співбесідника.

Телефон — чудесная вещь; он связывает нас с множеством совершенно незнакомых людей.
NN

Вежливость – это умение с интересом слушать то, что вам известно, от человека, который ничего в этом не смыслит.
NN

 

Для успеха в жизни умение обращаться с людьми гораздо важнее обладания талантом. Джон Леббок (1834–1913),английский литератор

 

 

 

Хід заходу

І Організаційний момент

ІІ Основна частина

Гра-фантазія „Уяви!”

Заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Навколо темрява, холодно,    страшно.  Морок ночі огортає вас... У таких умовах протягом  шести місяців дослідник Антарктиди Роберт Бард  жив сам. У  своєму щоденнику він писав: „У мене є  запас води та їжі, є спокій, якого я так прагнув.  Але не можу обійтися без звуків,  голосів та найголовнішого – спілкування!”

Уявіть, як змінилося б життя дослідника, якби він міг користуватись телефоном, міг отримувати газети або журнали, мав телевізор або радіо.

( Відповіді дітей)

- Отже, ви зрозуміли, що людині дуже важливо спілкуватися з іншими людьми: отримувати інформацію та ділитися нею. Сьогодні стало дуже модним спілкування на відстані і думаю, що це ви не заперечуватимете.

-  Що я тримаю в руках? Здогадалися? Звичайно, ви правильно відгадали — це мобільний телефон, один із сучасних засобів спілкування на відстанні. Отже, екскурс в історію.

Історик.  Історія цього винаходу почалася нещодавно. Сорок років тому виникла перша назва «уокі-токі» — «ходжу та розмовляю». Це був важкий ранець, який носили за спиною. Перші апарати були настільки громіздкі, що ставилися лише в автомобілях. Згодом з'явилися апарати з ручкою для носіння, але теж важкі та незручні.

Зараз цей предмет неважко загубити й у кишені. З його допомогою можна слухати музику, користуватися мережею Інтернетом, робити фотографії, відеозйомки, а найголовніше — спілкуватися з друзями, батьками та близь-кими людьми.

Колискою мобільного зв'язку є Скандинавія. Звідти почали своє роз-повсюдження Nokia, Ericsson. Та за ними крок у мобільному світі зробили США — Моtоrоllа, АТSТ.

Люди навчилися спілкуватися на відстані.

Спілкування на відстані  має свої етикетні правила. Їх слід додержуватися, бо від цього залежать наші взаємини з іншими людьми.

Радіоінженер.  По оцінках засобів масової інформації число користувачів персонального мобільного зв'язку у всьому світі вже перевищило 1 млрд. Провайдери мобільних систем зв'язку постійно покращують якість сервісу, що надається, вводять нові послуги. Тому, згідно прогнозам фахівців, кількість користувачів продовжуватиме збільшуватися і ознак насичення продажів мобільних телефонів поки не спостерігається.

У економічно розвинених країнах кожен активний член суспільства користується мобільним телефоном.

Вихователь:З основними правилами телефонного спілкування ми ознайомимося сьогодні.

А взагалі чи потрібні мобільні телефони?Якщо потрібні то навіщо.

Було проведено соцопитування учнів нашого ліцею , результати його ви можете побачити в таблиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

А давайте подивимось, що скажуть малюки(ролик)

Швейцарський мислитель кінця XVIII ст. Лафатер зауважував: «Хочеш бути розумним — навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати, переставати говорити, коли нема чого більше сказати».

Спробуймо дослідити, як це твердження пов'язане з правилами спілкування по телефону.

Видатні люди про спілкування

Культура спілкування — це все-таки спілкування культур. Люди вчаться, як говорити, а головна наука — як і коли мовчати. Л. Толстой

Візитна карточка керівника — вміння викликати прихильність до себе.

На всяку правду можна сказати: про одну мовчи заради себе, про другу — заради іншого.   Балтазар Грасіан

Заговори, щоб я тебе побачив.  Сократ

Суть учтивости состоит в стремлении говорить и вести себя так, чтобы наши ближние были довольны и нами, и самим собою. Жан Лабрюйер (1645–1696),
французский писатель

 

Вежливость – это искусственно созданное хорошее настроение.
Томас Джефферсон (1743–1826),президент США

 

 

Умение обращаться с людьми – это товар, который можно купить точно так же, как сахар или кофе. И я заплачу за него больше, чем за любой другой товар.Джон Д. Рокфеллер (1874–1960),американский нефтяной магнат и филантроп.

 

 

Вихователь. Всі ці вислови говорять про спілкування взагалі. Але все ж таки є деякі коментарі і саме до телефонних розмов.

Телефонный разговор находится на полпути между искусством и жизнью. Это разговор не с человеком, а с образом, который складывается у тебя, когда ты его слушаешь.   Андре Моруа

 

Телефонные разговоры потому такие непринужденные и дружеские, что собеседники не видят друг друга.  Леопольд Новак

 

Пожилой человек: тот, кто помнит времена, когда телефон еще был удобством. Фрэнсис Родман

 

Если тело погружено в воду – звонит телефон. «Теорема Белла»

 

Сидя в ванне, не спрашивай, кому звонит телефон, потому что он всегда звонит тебе. NN

 

Если телефон не звонит, это мне. Джимми Бюффет

 

Нет звука громче, чем молчание телефона. Лоуис Уайз

В телефонной трубке можно отличить прислушивающуюся тишину от тишины, которая не желает слушать.  Янина Ипохорская

 

Телефон позволяет нам не сидеть сложа руки.  Жанна Голоногова

 

Телефон позволяет женщине работать от звонка до звонка.  NN

 

Когда телефон автомат возвращает монету, мужчина берет ее и печально уходит, а женщина набирает новый номер. Рамон Гомес де ла Серна

 

Небольшой городок – это место, где женщина часами разговаривает по телефону, набрав ошибочный номер. Робер Ламуре

 

Ошибочно набранный номер никогда не бывает занят. «Наблюдение Ковача»

 

Она говорила немного по- французски и очень много по телефону. Эмиль Кроткий

 

Если женщина страдает молча, значит, рядом нет телефона. NN

 

Вихователь. Давайте  пригадаємо з чого починається Ваша телефонна розмова.

Отож щоб уникнути непорозумінь у спілкуванні, слід керуватися правилами, викладеними у нашій «Скарбничці телефонного етикету». Ви маєте уважно прочитати ці правила і запропонувати власні поради, як коротко та стисло вести розмову по телефону.

Коли телефонуєте Ви, треба спочатку привітатися або вибачитися.

Якщо телефонуєте не знайомій людині, потрібно обов'язково предста-витися, запитати ім'я і по-батькові того, з ким розмовляєте.

Говорити слід без поспіху, розбірливо, але стисло й чітко.

Розмовляючи по телефону, уникайте паралельних розмов з людьми, які перебувають біля вас.

Уважно слухайте співрозмовника, не перебивайте його.

Зазвичай закінчує розмову той, хто телефонує, а не той, кому телефонують.

Не можна телефонувати рано вранці або пізно увечері.

З'являтися в театр, приходити в гості з мобільними телефонами ? Свідчення не вихованості їхніх власників. Коли такі телефони з вами, їх краще вимкнути.

 Не культурно хизуватися мобільним телефоном як показником моди.

 

Вихователь. А тепер спробуємо скористатись цими правилами на практиці. Мабуть, кожен із вас мріяв хоч ненадовго стати актором, продемонструвати свої здібності та вміння на сцені. Зараз ваші мрії можуть здійснитися! Прошу на сцену до телефону!

 

Виконайте в ролях телефонну розмову:

а) двох однокласників, один з яких пропустив тиждень занять через

хворобу;

б) класного керівника та учня, який пропустив шкільні заняття;

 

в) батька й учня, який пропустив уроки в школі.

 

Поясніть відмінності між трьома варіантами телефонної розмови.

  • Я пропоную перевірити як Ви вмієте спілкуватись по телефону.

Тест

1. Коли розмовляєш по телефону, ти:

а) інстинктивно прикриваєш слухавку рукою;

б) водночас читаєш, пишеш, малюєш;

в) сідаєш якомога зручніше в крісло.

2. Коли тобі відповідає автовідповідач, ти:

а) просиш передзвонити тобі додому;

б) кладеш слухавку, не назвавшись;

в) начитуєш довгий-довгий текст.

3. Коли розмовляєш по телефону з потрібною тобі людиною, ти:

а) забуваєш про себе і концентруєшся на тому, що вона тобі розповідає;

б) говориш не своїм голосом;

в) прагнеш говорити солоденько-солоденько.

4. Коли друг відповідає, що зараз не може розмовляти, ти:

а) спитаєш, коли тобі краще зателефонувати;

б) не заспокоїшся, доки не отримаєш від нього повну інформацію про те, що трапилось;

в) скажеш, що твоя інформація варта того, щоб вислухати тебе саме зараз.

5. Тобі потрібно конфіденційно порозмовляти з другом, а мама, тато, брат, сестра, бабуся і дідусь постійно заважають. Ти:

а) покажеш домашнім, що вже закінчуєш розмову;

б) попросиш, щоб друг тобі передзвонив і скажеш домашнім все, що ти про них

думаєш;

в) мовчки візьмеш телефон і перейдеш в іншу кімнату.

6. Твоя найдовша телефонна розмова:

а) близько години;

б) трішки більше години;

в) з півгодини.

 

Якщо у твоїх відповідях найчастіше зустрічалося «а» —ти людина спокійна і терпляче вислуховуєш співрозмовника. Але не дозволяй іншим експлуатувати твою урівноваженість.

Якщо більше траплялася відповідь типу «б» — ти натура творча, імпульсивна. Тобі варто навчитися контролювати свою поведінку і виявляти характер.

Якщо у твоїх відповідях частіше звучало «в» — ти людина практична.

Щоправда, тобі трішки бракує тактовності у ставленні до оточуючих. Навчися думати не тільки про себе, а й турбуватися про інших.

Та не забувай, що  часте користування мобільним телефоном є дуже шкідливим для твого здоров’я.

- Чого можна підхопити від мобільних телефонів ?

Корсультація лікаря. .

Оптимальний час розмови по мобільному телефону - не більше 10-15 хвилин на день. Одна розмова не повинна перевищувати 3 хвилини. Якщо ви звикли годинами «висіти» на телефоні, вам час позбавлятися цієї згубної звички.

Крім того, науково доведено, що очікування відповіді абонента викликає стрес і підвищує кров'яний тиск.
Чоловікам не варто носити мобільний телефон у кишенях брюк - випромінювання мобільного телефону погіршує якість сперми у кілька разів.

Ні в якому разі не купуйте мобільний телефон дітям молодше 9 років.

Щоб убезпечити себе від шкідливого випромінювання, не користуйтеся телефоном у місцях, де погано ловиться зв'язок, наприклад, у ліфтах, метро, напівпідвальних приміщеннях.Не спіть поруч з телефоном і, звісно ж, не кладіть його на ніч під подушку.

Які проявляється:

-    Головна біль, нудота;

-   Захворювання вуха (пухлина слухового нерву, а також різні злоякісні

захворювання);

-   Алергічні реакції (особливо у людей, які схильні до алергії);

 

Багатьом сьогодні подобаєтться спілкуватись через Інтернет. Так можна знайомитись з людьми  різних куточків землі. Тут ти можеш моделювати свій образ. А в особистому спілкуванні якщо ти не подобаєшся людині, то не подобаєшся – з цим нічого не зробиш.

Безперечно, декому дружба онлайн подобається більше. Тільки в Інтернеті ти можеш почуватись так впевнено. Віртуальне спілкування дає можливість сором’язливій людині обдумувати, що вона хоче сказати.

Але спілкування в Неті приховує і небезпеку, яку було б нерозумно ігнорувати.

  • Хіба ти став би ходити по небезпечних вулицях із зав’заними очима? Чи варто так бродити по Інтернеті?
  • Чому небезпечно шукати друзів онлайн?
  • Дуже легко наштовхнутися на сумнівних особистостей і вже за кілька хвилин на тебе посипляться різні непристойності. А чи відомо тобі, що варто лише повідомити в Інтернеті особисті дані, наприклад, прізвище, номер телефону і зловмисник зможе тебе знайти.

Засоби безпеки

Звичайно, спілкування через Інтернет може бути цілком доречним. Багато людей, в тому числі і дорослі, таким способом підтримують зв’ язок із друзями . Якщо це відноситься і до тебе, то слід дотримуватись деяких правил безпеки.

  •  Яких?

Правила безпеки

Слідкуй, скільки часу йде на переписку, і не дозволяй щоб вона відволікала тебе від важливіших справ, наприклад від сну.

Спілкуйся тільки тоді, коли знаєш людину особисто, або можеш перевірити, з ким переписуєшся. Розбещені люди бродять Інтернетом, шукаючи довірлиих підлітків, щоб використати їх для своїх цілей.

Як і при особистому спілкуванні, припини розмову, якщо вона прямує не туди.

 

ІІІ Підведення підсумків.

  • Отже, спілкування, одержання інформації  у становленні особистості людини  посідає  одне з найважливіших місць. Але завжди слід пам’ятати, що найважливіше для людини є її здоров'я і фізичне, і психічне , і соціальне.(Показ відеоролика)

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2019
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку