ВИХОВНА ГОДИНА «Урок миру та дружби»

Про матеріал
Мета: розширити знання учнів про важливість миру на землі; формувати у молодших школярів понять: "дружба", "доброта". виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА

«Урок миру та дружби»


             Мета: розширити знання учнів про важливість миру на землі;  формувати у молодших школярів понять: "дружба", "доброта". виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
             Очікувані результати:
• Засвоєння інформації про День Миру;
• Формування понять: «дружба»; «доброта».
• Оволодіння навичками колективної роботи; взаємодопомоги у вирішенні проблем.

       Обладнання: тематичні малюнки, презентація, відеоматеріали (слайд 2)

 

Хід  уроку:

І. Організаційний момент (слайд 3)

Добрий день, малеча щира,

Хай живеться вам у мирі.

Хай луна дитячий сміх!

Почнемо урок для всіх!

 

ІІ. Основна частина

     1. Слово вчителя: (слайд 4)

 

- Мир на землі – це затишок і тиша,

  Це сміх дитячий і душі політ ,

  Коли поет чарівні вірші пише

  Про незвичайний, дивовижний світ .

 

В житті кожної людини є найголовніші слова: батьки, родина, Батьківщина, друзі. (слайд 5) Є слово, яке на різних мовах світу звучить по-різному, але має одне значення.  

Це слово важливе для кожної людини на нашій планеті – це слово «мир»!

 

Хай літають завжди журавлі,

Колоски видзвонюють налиті,

Ми за те, щоб мир був на землі

Для усіх дітей на цілім світі.

 

- Діти, сьогодні ми поговоримо про одну з найважливіших тем – тему миру і дружби. У всьому світі 21 вересня відзначають День Миру. В 1982 році, в своїй резолюції Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день миру (International Day of Peace) як день глобального припинення вогню і відмови від насильства. С тих пір свято, яке відзначається 21 вересня, залучило мільйони людей, охопивши багато країн та регіонів. Цей день закликає людей не тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього. (слайд 7) 

Раніше ми  з вами спокійно ходимо по вулиці, лягали спати в своє ліжечко, просинаючись із посмішкою наступного дня. (слайд 8)

А вже сьогодні ми, українці, як ніхто інший, розуміємо цінність і важливість миру для нашої країни. Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя — це лише мрія. Багато дітей страждають, вони не мають сім'ї, але мають багато горя. Для таких дітей та дорослих і  існує день Миру.  Цей день закликає людей замислитися про мир. (слайд 9)

 

- Діти, а що для вас означає слово «МИР»? (Учні по черзі називають асоціації, які у них виникли.) (СЛАЙД 10, 11)

- Молодці! Які гарні слова ви знаєте про мир.

Найбільше в світі щастя — це мир на землі, коли на ній розквітають чарівні квіти, а люди живуть спокійно, земля не здригається від страшних вибухів, а діти вчаться, здобувають знання, щоб зробити наш край ще прекраснішим. (слайд 12)

 

- Як ви думаєте,  чому відбуваються війни на Землі? (відповіді дітей)

 

- Правильно, бо деякі люди починають робити погані вчинки: беруть в руки зброю, створюють бомби. Бо в їх голови приходять погані думки. Все в світі залежить від того, про що ми думаємо і що робимо.

 

- Давайте разом поміркуємо, чим ми можемо допомогти світу, щоб був мир. Яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити, щоб світ став кращим?

З чого почати? З чого взагалі все починається?

Наприклад, у кожного з нас є руки. Що ми можемо зробити цими руками?

(писати, навчатися у школі, допомагати вдома, грати на музичних інструментах, їсти, малювати, тощо)

 

- Може починається війна, тому що люди не вміють дружити? Вони не знають, що таке дружба та мир?

 

- Пропоную вам доповнити речення своїми думками

 

2. Вправа «Продовж речення» (слайд 13)

• Друг це той, хто...

• З другом я часто...

• Приятель і друг не зовсім одне й те саме, бо...

• З другом можна...

• Я товаришую з… тому що...

 • Війна – це …

• У День Миру люди мають…

• Я люблю мирне небо над головою…

 

-         Дуже цікаві відповіді, дякую!.

Дружба, діти, починається з привітливої усмішки, спільною грою, теплим поглядом. Послухайте казку ро їжачка та зайчика.

 

 

3.Казка про дружбу (слайд 14)

Малесенький їжачок, що жив у нірці, одного літнього погожого дня вирішив прогулятись.
       Вийшов їжачок з дому і захоплено подивився довкола: ранкове сонечко посміхалося сонному лісу, перетворюючи росу на коштовне каміння; яскраві квіти раділи, що прийшов новий день, чувся стукіт дятла і солов'їна пісня.
Їжачок так захопився, спостерігаючи за такою красою, що й не помітив, як зітнувся з зайченям.
-- Пробач, я тебе не побачив.
-- Нічого, -- відповіло зайченя. -- Мене звуть Вухастик.
-- А я -- Круглячок. Нумо гратися разом, -- запропонував їжачок.
       Вони посміхнулись один одному і подружились. Гралися їжачок з зайченям цілий день то у схованки, то у доганялки, спостерігали за яскравими метеликами, тоді дивились, як у річці "плавають" хмарки, а ввечері стомлені, але задоволені попрощались.
      Їжачок вдома розповів батькам про зайчика і пішов спати. І снився йому друг Вухастик.

 

-У Світі без миру, дружби і взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по життю.  

 

Учень: В житті усім потрібна дружба:

І для розваг, і для журби, й для служби.

Із другом легше в світі жити,

Але й дружити треба вміти.

 

Учень: Слід другові допомагати,

В пригоді завжди захищати,

Слід жарти друга розуміти

Й самому жартувати вміти.

 

Учень: Коли ж якесь нерозуміння,

Потрібно виявить терпіння.

При сварці – швидше помиритись –

Не варто з друзями сваритись.

 

4. Мозковий штурм "Вислови свою думку" (слайд 15)
- А що ж таке дружба?

-  «Дружба – це...". (Учасникам зустрічі пропонується відповісти на питання, що означає "дружба", навіщо вона потрібна людям? Усі відповіді записуються на плакаті. Ведучий резюмує і дає визначення поняттю "дружба", навіщо потрібна дружба людям?) 
         ДРУЖБА - є одним із видів особистих відносин, індивідуально - вибіркова, вільна і заснована на взаємній симпатії. 
Друзі допомагають один одному самовіддано, "не у службу, а у дружбу". 
Дружба - відносини, які тримаються на вірності, взаємодопомозі, відвертості й довірі. 

 

5. Гра «Посмішка». (слайд 16)
Перший учень обирає товариша, посміхаються и говорить приємні слова. Так по черзі, поки не будуть задіяні всі учні

 

-Але іноді трапляється, що друзі сваряться. Що потрібно робити?

 (А при сварці треба помиритися)

 

6.Розучування мирилок. (слайд 18)

Битися — не билися,           Я мирюсь, мирюсь, мирюсь,              Мирилка летіла,
Трохи посварилися,             Із (ім’я дитини) не сварюсь.               На плече сіла,
Потім посміялися,                А якщо посварюсь,                                Сказала тихенько:
Друзями зосталися.             У калюжі опинюсь!                                - Миріться швиденько

 

ІІІ. Підсумок уроку

 - Діти чи хочемо ми миру, чи потрібна нам війна? Чи змогли б ми крикнути про це так голосно, щоб почули нас усі дорослі, які розпалюю цю війну?

 

Я пропоную вам зробити це, крикнути «Ми хочемо миру!!!»  (слайд 19)

А зараз я пропоную прикрасимо нашу планету білими голубами, які несуть у світ любов, добро, мир. Кожен з вас зробить білого голуба і сфотографується з ним. Ця світлина буде означати,  що ми  понад усе хочемо, щоб швидше цей голуб приніс мир в Україну.  Нехай мир буде на всій планеті!

 


Хай буде мир для України!» –

Всі просять: доньки і сини.

Молитви наші Богу линуть,

Щоб більше не було війни.

 

Хай квітне наша Україна,

Буяє золотом ланів!

До Бога пісня наша лине…

Йому присвячений той спів. (Слайд 20)


 

docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку