ВИХОВНА ГОДИНА
«Урок миру та дружби»
Мета: розширити знання учнів про важливість миру на землі; формувати у молодших школярів понять: "дружба", "доброта". виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
Очікувані результати:
• Засвоєння інформації про День Миру;
• Формування понять: «дружба»; «доброта».
• Оволодіння навичками колективної роботи; взаємодопомоги у вирішенні проблем.
Обладнання: тематичні малюнки, презентація, відеоматеріали (слайд 2)
Хід уроку:
І. Організаційний момент (слайд 3)
Добрий день, малеча щира,
Хай живеться вам у мирі.
Хай луна дитячий сміх!
Почнемо урок для всіх!
ІІ. Основна частина
1. Слово вчителя: (слайд 4)
- Мир на землі – це затишок і тиша,
Це сміх дитячий і душі політ ,
Коли поет чарівні вірші пише
Про незвичайний, дивовижний світ .
В житті кожної людини є найголовніші слова: батьки, родина, Батьківщина, друзі. (слайд 5) Є слово, яке на різних мовах світу звучить по-різному, але має одне значення.
Це слово важливе для кожної людини на нашій планеті – це слово «мир»!
Хай літають завжди журавлі,
Колоски видзвонюють налиті,
Ми за те, щоб мир був на землі
Для усіх дітей на цілім світі.
- Діти, сьогодні ми поговоримо про одну з найважливіших тем – тему миру і дружби. У всьому світі 21 вересня відзначають День Миру. В 1982 році, в своїй резолюції Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день миру (International Day of Peace) як день глобального припинення вогню і відмови від насильства. С тих пір свято, яке відзначається 21 вересня, залучило мільйони людей, охопивши багато країн та регіонів. Цей день закликає людей не тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього. (слайд 7)
Раніше ми з вами спокійно ходимо по вулиці, лягали спати в своє ліжечко, просинаючись із посмішкою наступного дня. (слайд 8)
А вже сьогодні ми, українці, як ніхто інший, розуміємо цінність і важливість миру для нашої країни. Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя — це лише мрія. Багато дітей страждають, вони не мають сім'ї, але мають багато горя. Для таких дітей та дорослих і існує день Миру. Цей день закликає людей замислитися про мир. (слайд 9)
- Діти, а що для вас означає слово «МИР»? (Учні по черзі називають асоціації, які у них виникли.) (СЛАЙД 10, 11)
- Молодці! Які гарні слова ви знаєте про мир.
Найбільше в світі щастя — це мир на землі, коли на ній розквітають чарівні квіти, а люди живуть спокійно, земля не здригається від страшних вибухів, а діти вчаться, здобувають знання, щоб зробити наш край ще прекраснішим. (слайд 12)
- Як ви думаєте, чому відбуваються війни на Землі? (відповіді дітей)
- Правильно, бо деякі люди починають робити погані вчинки: беруть в руки зброю, створюють бомби. Бо в їх голови приходять погані думки. Все в світі залежить від того, про що ми думаємо і що робимо.
- Давайте разом поміркуємо, чим ми можемо допомогти світу, щоб був мир. Яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити, щоб світ став кращим?
З чого почати? З чого взагалі все починається?
Наприклад, у кожного з нас є руки. Що ми можемо зробити цими руками?
(писати, навчатися у школі, допомагати вдома, грати на музичних інструментах, їсти, малювати, тощо)
- Може починається війна, тому що люди не вміють дружити? Вони не знають, що таке дружба та мир?
- Пропоную вам доповнити речення своїми думками
2. Вправа «Продовж речення» (слайд 13)
• Друг це той, хто...
• З другом я часто...
• Приятель і друг не зовсім одне й те саме, бо...
• З другом можна...
• Я товаришую з… тому що...
• Війна – це …
• У День Миру люди мають…
• Я люблю мирне небо над головою…
- Дуже цікаві відповіді, дякую!.
Дружба, діти, починається з привітливої усмішки, спільною грою, теплим поглядом. Послухайте казку ро їжачка та зайчика.
3.Казка про дружбу (слайд 14)
Малесенький їжачок, що жив у нірці, одного літнього погожого дня вирішив прогулятись.
Вийшов їжачок з дому і захоплено подивився довкола: ранкове сонечко посміхалося сонному лісу, перетворюючи росу на коштовне каміння; яскраві квіти раділи, що прийшов новий день, чувся стукіт дятла і солов'їна пісня.
Їжачок так захопився, спостерігаючи за такою красою, що й не помітив, як зітнувся з зайченям.
-- Пробач, я тебе не побачив.
-- Нічого, -- відповіло зайченя. -- Мене звуть Вухастик.
-- А я -- Круглячок. Нумо гратися разом, -- запропонував їжачок.
Вони посміхнулись один одному і подружились. Гралися їжачок з зайченям цілий день то у схованки, то у доганялки, спостерігали за яскравими метеликами, тоді дивились, як у річці "плавають" хмарки, а ввечері стомлені, але задоволені попрощались.
Їжачок вдома розповів батькам про зайчика і пішов спати. І снився йому друг Вухастик.
-У Світі без миру, дружби і взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по життю.
Учень: В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
Учень: Слід другові допомагати,
В пригоді завжди захищати,
Слід жарти друга розуміти
Й самому жартувати вміти.
Учень: Коли ж якесь нерозуміння,
Потрібно виявить терпіння.
При сварці – швидше помиритись –
Не варто з друзями сваритись.
4. Мозковий штурм "Вислови свою думку" (слайд 15)
- А що ж таке дружба?
- «Дружба – це...". (Учасникам зустрічі пропонується відповісти на питання, що означає "дружба", навіщо вона потрібна людям? Усі відповіді записуються на плакаті. Ведучий резюмує і дає визначення поняттю "дружба", навіщо потрібна дружба людям?)
ДРУЖБА - є одним із видів особистих відносин, індивідуально - вибіркова, вільна і заснована на взаємній симпатії.
Друзі допомагають один одному самовіддано, "не у службу, а у дружбу".
Дружба - відносини, які тримаються на вірності, взаємодопомозі, відвертості й довірі.
5. Гра «Посмішка». (слайд 16)
Перший учень обирає товариша, посміхаються и говорить приємні слова. Так по черзі, поки не будуть задіяні всі учні
-Але іноді трапляється, що друзі сваряться. Що потрібно робити?
(А при сварці треба помиритися)
6.Розучування мирилок. (слайд 18)
Битися — не билися, Я мирюсь, мирюсь, мирюсь, Мирилка летіла,
Трохи посварилися, Із (ім’я дитини) не сварюсь. На плече сіла,
Потім посміялися, А якщо посварюсь, Сказала тихенько:
Друзями зосталися. У калюжі опинюсь! - Миріться швиденько
ІІІ. Підсумок уроку
- Діти чи хочемо ми миру, чи потрібна нам війна? Чи змогли б ми крикнути про це так голосно, щоб почули нас усі дорослі, які розпалюю цю війну?
Я пропоную вам зробити це, крикнути «Ми хочемо миру!!!» (слайд 19)
А зараз я пропоную прикрасимо нашу планету білими голубами, які несуть у світ любов, добро, мир. Кожен з вас зробить білого голуба і сфотографується з ним. Ця світлина буде означати, що ми понад усе хочемо, щоб швидше цей голуб приніс мир в Україну. Нехай мир буде на всій планеті!
Хай буде мир для України!» –
Всі просять: доньки і сини.
Молитви наші Богу линуть,
Щоб більше не було війни.
Хай квітне наша Україна,
Буяє золотом ланів!
До Бога пісня наша лине…
Йому присвячений той спів. (Слайд 20)