Виховна година: «Усна народна творчість про культуру мовлення та спілкування»

Про матеріал

Метою виховної години є :систематизувати знання учнів по даній темі; навчити використовувати інші джерела інформації для поповнення знань по даній темі;розвивати пам'ять, мислення, увагу; виховувати інтерес до усної народної творчості

Перегляд файлу

КЗ «Яблунівська спеціалізована школа-інтернат I-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів»

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година в 4 класі на тему:

«Усна народна творчість про культуру мовлення та спілкування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель

Початкових класів

Максюта З.І.

 

 

Мета: -систематизувати знання учнів по даній темі;

            авчити використовувати інші джерела інформації для

             поповнення знань по даній темі;

           озвивати пам'ять, мислення, увагу;

           иховувати інтерес до усної народної творчості.

Обладнання: плакат з прислів'ями, скоромовки, загадки, уривки казок, байок.

ХІД УРОКУ:

1.Організаційна частина.

2.Актуалізація опорних знань:

- Діти, прослухайте ось такі речення, і дайте відповідь: що це за речення?

- Що маєш казати - наперед обміркуй.

- Не хочеш почути поганих слів - не кажи їх сам.

- Так, це прислів'я та приказки. І говориться в них про культуру мовлення.

-             А що таке культура мовлення?

- А для чого ми повинні вміти правильно і культурно говорити?

- Які слова ввічливості ми знаємо?

- А чи всі завжди вживають слова ввічливості?

-             Які твори нас найбільше знайомлять з мовленнєвою культурою?

3.Повідомлення теми і мети уроку:

- Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо, як правильно спілкуватися, говорити, звернутися за допомогою і так далі. А для цього ми помандруємо з вами в величезну країну, яка зветься: Усна народна творчість. Ця країна дуже величезна, в ній багато держав і кожна держава має свої міста, і кожне особливе, бо кожне має свої звичаї і порядки. І ось у цій країні є держава, назва якої «Казка», а назви міст такі: «Казки про звірів». « Казки про птахів» та багато інших. Є держава під назвою « Прислів'я та приказки», яка має такі міста: « Культура мовлення», « Культура спілкування», « Культура поведінки». Є також такі держави як «Байка», «Скоромовка», «Загадка». Ось ми й будемо мандрувати містами цієї країни, і будемо вибирати для себе лише те, що стосується нашої теми. Під час цієї подорожі на нас чекають цікаві зустрічі й пригоди, різні перешкоди. Для того щоб подолати ці перешкоди, потрібно буде пригадати те, що знаємо і вміємо.

Перше ВИПРОБУВАННЯ: « СЛУХНЯНИЙ РОТИК»

- Пригадайте скоромовку про культуру спілкування, яку ми з вами вчили. ( Країна скоромовок )

  •                   Пригадайте скоромовку про культуру спілкування, яку ми з вами вчили. ( Країна скоромовок)
  •                   На дорозі, біля ставу,
  •                   Встріла Ґава Паву. Пава Гаву.
  •                   Й ну розказувати жваво
  •                   Ґава Паві. Пава Гаві.
  •                   Ну ж і парочка цікава.
  •                   Діти, а що незвичайного було в цих героях?
  •                  Як потрібно говорити між собою при зустрічах?
  •                  Яке прислів'я підберемо до даних героїв?

 « Краще не договорити, ніж переговорити .

 « Не кидай словами, як пес хвостом.»

  •                   А які ви ще знаєте скоромовки про культуру мовлення, спілкування?
  •                   Мандруємо далі. Ану зачитайте, що це за країна?
  •                   (КАЗКА)
  •                   Ой, дуже цікава ця держава, в ній багато казок і веселих, і сумних. А які ж ви знаєте казки?
  •                   Але щоб ворота в цю державу відкрилися, ми повинні відгадати загадку, назвати казку.

1. На городі виростала,

Восени велика стала.

Дід почав усіх шукати.

Час красуню витягати. ( РІПКА)

2.Підробив він голосок,

Став на маминім співати.

Здогадалися, малята:

Вовк не наша мати. ( ВОВК ТА КОЗЕНЯТА)

3.Від діда та від баби утік я із хати,

У лісі зустрівся з ведмедем, зайчатком.

Котився весь день по зеленій травиці,

Аж доки на зуби потрапив лисиці. (КОЛОБОК)

 Ось ми з вами в цій державі. Подивіться уважно хто тут живе?

  •                   Давайте зараз пригадаємо з яких вони казок і скажете мені, чим ці герої запам'яталися вам, як вони себе поводили щодо інших, які їхні вчинки ви схвалюєте, які осуджуєте, особливу увагу зверніть на їх вміння спілкуватися.
  •                   Підсумовуючи сказане, давайте з вами пригадаємо прислів'я, які підходять щодо культури мовлення та спілкування для наших героїв.
    1.               Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути.
    2.               Умієш говорити - умій слухати.
    3.               Краще мовчати, ніж брехати.
    4.               Дав слово - дотримай його.

Не роби з писка халяву.

  •                   Діти, а чому деяким героям було важко спілкуватися між собою, вони не могли зрозуміти один одного?

( Не вміли вислухати один одного.)

  •                   Ми з вами вже втомилися. Проте відпочинок також буле з завданням.
  •                   (Обговорення інсценівок на різну тематику.)

Продовжуємо нашу подорож далі. А ось місток, але кладочка на ньому тоненька, перил немає. А ось в чому тут справа: перила складуться якщо ми відгадаємо загадки.

  •                   Коли говориш-не…. (ГОРЛАЙ)

Слів поганих не …. (ВЖИВАЙ)

  •                   Сонце зігріває душу, а  ….(слово) душу.
  •                   Найбільша з наук - (ВМІННЯ ВИСЛОВИТИСЯ)

4.Що найдорожче за золото? (МОВА)

-Зараз нас зустрічають герої з держави « БАЙКИ». Я буду вам зачитувати уривки з їх розмов , а ви назвете мені хто це.

  •                   Ми з вами побували в різних державах такої прекрасної Країни, ви гарно справлялися з поставленими завданнями. І напевно ви помітили, що той, хто не вміє правильно висловитися, вислухати, має неприємності, та й інші ставляться до нього зневажливо. Це стосується і людини. Адже як приємно поговорити з людиною, яка вміє вислухати, порадити, від якої почуєш приємні слова: ВИБАЧТЕ, БУДЬ- ЛАСКА, ДЯКУЮ, і багато інших. Як приємно спілкуватися з людиною, яка не

дружить з брехнею, яка знає, як звернутися до людини старшого віку і молодшого. Всьому цьому треба вчитися, читати книжки, спілкуватися з людьми, і вибирати лише позитивне. Зараз нас чекає найважче завдання: нам потрібно закінчити прислів'я, щоб повернутися додому:

  •                   Шабля ранить голову, а погане слово (ДУШУ)
  •                   Більше діла – менше….(СЛІВ)
  •                   Хто мовчить - той двох ….(НАВЧИТЬ)
  •                   Умій змовчати - умій і ….(СКАЗАТИ)
  •                   Краще мовчати, аніж…..(БРЕХАТИ)
  •                   Умієш говорити - умій і ….(СЛУХАТИ)
  •                   Довгим язиком тільки  ….( ПОЛУМИСКИ ЛИЗАТИ)
  •                   Дурний язик голові не ….(ТОВАРИШ).

- Ось ми й закінчили нашу мандрівку, ви гарно справлялися з завданнями, пригадали з вами про культуру мовлення, про вміння спілкуватися. І я бажаю вам ці знання пронести через весь життєвий шлях, і нехай вони допоможуть вам у подоланні різних життєвих негараздів, бо як кажуть у народі:

ВІД ТЕПЛОГО СЛОВА І КРИГА КРЕСНЕ.

Та

ДОБРЕ СЛОВО ВАРТЕ ПОДЯКИ.

 

docx
Додав(-ла)
Максюта Зоя
Додано
7 січня 2019
Переглядів
1163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку