Метою виховної години є :систематизувати знання учнів по даній темі; навчити використовувати інші джерела інформації для поповнення знань по даній темі;розвивати пам'ять, мислення, увагу; виховувати інтерес до усної народної творчості
КЗ «Яблунівська спеціалізована школа-інтернат I-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів»
Виховна година в 4 класі на тему:
«Усна народна творчість про культуру мовлення та спілкування»
Вчитель
Початкових класів
Максюта З.І.
Мета: -систематизувати знання учнів по даній темі;
-навчити використовувати інші джерела інформації для
поповнення знань по даній темі;
-розвивати пам'ять, мислення, увагу;
-виховувати інтерес до усної народної творчості.
Обладнання: плакат з прислів'ями, скоромовки, загадки, уривки казок, байок.
ХІД УРОКУ:
1.Організаційна частина.
2.Актуалізація опорних знань:
- Діти, прослухайте ось такі речення, і дайте відповідь: що це за речення?
- Що маєш казати - наперед обміркуй.
- Не хочеш почути поганих слів - не кажи їх сам.
- Так, це прислів'я та приказки. І говориться в них про культуру мовлення.
- А що таке культура мовлення?
- А для чого ми повинні вміти правильно і культурно говорити?
- Які слова ввічливості ми знаємо?
- А чи всі завжди вживають слова ввічливості?
- Які твори нас найбільше знайомлять з мовленнєвою культурою?
3.Повідомлення теми і мети уроку:
- Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо, як правильно спілкуватися, говорити, звернутися за допомогою і так далі. А для цього ми помандруємо з вами в величезну країну, яка зветься: Усна народна творчість. Ця країна дуже величезна, в ній багато держав і кожна держава має свої міста, і кожне особливе, бо кожне має свої звичаї і порядки. І ось у цій країні є держава, назва якої «Казка», а назви міст такі: «Казки про звірів». « Казки про птахів» та багато інших. Є держава під назвою « Прислів'я та приказки», яка має такі міста: « Культура мовлення», « Культура спілкування», « Культура поведінки». Є також такі держави як «Байка», «Скоромовка», «Загадка». Ось ми й будемо мандрувати містами цієї країни, і будемо вибирати для себе лише те, що стосується нашої теми. Під час цієї подорожі на нас чекають цікаві зустрічі й пригоди, різні перешкоди. Для того щоб подолати ці перешкоди, потрібно буде пригадати те, що знаємо і вміємо.
Перше ВИПРОБУВАННЯ: « СЛУХНЯНИЙ РОТИК»
- Пригадайте скоромовку про культуру спілкування, яку ми з вами вчили. ( Країна скоромовок )
« Краще не договорити, ніж переговорити .
« Не кидай словами, як пес хвостом.»
1. На городі виростала,
Восени велика стала.
Дід почав усіх шукати.
Час красуню витягати. ( РІПКА)
2.Підробив він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися, малята:
Вовк не наша мати. ( ВОВК ТА КОЗЕНЯТА)
3.Від діда та від баби утік я із хати,
У лісі зустрівся з ведмедем, зайчатком.
Котився весь день по зеленій травиці,
Аж доки на зуби потрапив лисиці. (КОЛОБОК)
Ось ми з вами в цій державі. Подивіться уважно хто тут живе?
Не роби з писка халяву.
( Не вміли вислухати один одного.)
Продовжуємо нашу подорож далі. А ось місток, але кладочка на ньому тоненька, перил немає. А ось в чому тут справа: перила складуться якщо ми відгадаємо загадки.
Слів поганих не …. (ВЖИВАЙ)
4.Що найдорожче за золото? (МОВА)
-Зараз нас зустрічають герої з держави « БАЙКИ». Я буду вам зачитувати уривки з їх розмов , а ви назвете мені хто це.
дружить з брехнею, яка знає, як звернутися до людини старшого віку і молодшого. Всьому цьому треба вчитися, читати книжки, спілкуватися з людьми, і вибирати лише позитивне. Зараз нас чекає найважче завдання: нам потрібно закінчити прислів'я, щоб повернутися додому:
- Ось ми й закінчили нашу мандрівку, ви гарно справлялися з завданнями, пригадали з вами про культуру мовлення, про вміння спілкуватися. І я бажаю вам ці знання пронести через весь життєвий шлях, і нехай вони допоможуть вам у подоланні різних життєвих негараздів, бо як кажуть у народі:
ВІД ТЕПЛОГО СЛОВА І КРИГА КРЕСНЕ.
Та
ДОБРЕ СЛОВО ВАРТЕ ПОДЯКИ.