В нас одна країна – наша рідна Україна
Мета. Розширювати і поглиблювати поняття громадянськості, розвивати у
дітей прагнення бути свідомим громадянином України і її патріотом,
виховувати любов до рідного краю, його традиції і обрядів,
формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту,
милосердя, працьовитість.
Вчитель.
Кожна людина нашої Вітчизні: від найменших першокласників до вже дорослих любить свою Україну, бажає їй добра, намагається стати справжнім патріотом і громадянином.
Учень. + презентація
Тепло своїх долонь, і розуму, і серця (слайд 1)
Я Україні милій віддаю.
Люблю твої ліси, степи, річки й озерця, (слайд 2)
Й ліричну пісню лагідну твою.
І українську мову, чарівну й багату.
Та рушники у квітах на стіні. (слайд 3)
Люблю наш щедрий рід,
В садочку білу хату (слайд 4)
Й рожевий кущ калини при вікні.
Люблю тебе. Вітчизно, мила Україно, (слайд 5)
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна, і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
Вчитель.
Громадянин України - це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її, є патріотами своєї Вітчизни, готові захищати її територію, ідеали, працювати в ім’я розвитку і процвітання, вчитись, удосконалювати свою майстерність, шанувати традиції, бути законослухняними, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, її мову, бути добрим, чесним, милосердним, працелюбним.
Сьогодні нас чекає незвичайна подорож у світ краси і добра, мрій і сподівань безмежними просторами милої України. Нас чекають труднощі і випробування, але нехай вони вас не лякають.
Для подорожі нам знадобиться – карта маршруту:
Любов – Доброта – Вірність – Мрія – Щастя
Перша зупинка „Любов”
Велика Батьківщина починається з маленької домівки, де ви народилися, зі школи, де проходять ваші найкращі роки, з друзів, які зігрівають вас своїм теплом, з тихої казки бабусі, ніжної пісні матусі, доброї поради дідуся.
Учні: На ваших парах лежать листочки прочитайте, будь ласка, ланцюжком:
Учитель: Що ж таке Батьківщина? (далі читають учні по одному рядку)
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополями хата,
Під вербою водиця.
В чистім полі криниця серед лугу далеко.
У діброві лелека.
І веселка над лісом,
І стрімкий обеліск.
Вчитель.
Любов до Батьківщини... З чого вона починається? Що для кожного з вас найголовніше?
Все починається з родини. Коли в матері народжується дитинка, вона співає їй колискові пісні, в яких мріє, щоб вона виросла доброю, щирою людиною, здоровою і щасливою. Уявіть себе маленькими і послухайте відому вам колискову пісню.
- Яка це буде пісня? (ніжна, тиха, ласкава) Про що в ній буде розповідатися? (про ніч, тишину, любов мами до дитини)
Саме з цього ласкавого слова матусі починається шлях до любові.
- А які колискові мама співала вам? (Діти співають «Котику сіренький»
слайд 6).
- А ще кожна матуся співала дитині забавлянки, щоб вона не плакала. Давайте пригадаємо які цікавинки ми чиали, чи ви чули від бабусі, матусі?
Вчитель. Думаю, ви добре знаєте один одного і впізнаєте своїх рідних навіть уночі. А зараз прийшла черга сказати слова подяки нашим рідним.
Учні (малюнки або портрети мами, тата – відкрити на дошці)
1.Як мені вас не любити,
рідний батько, нене.
Та ви мене годували
І дбали про мене.
2.Батько розуму навчає.
3.Мати приголубить.
4.Ніхто мене так на світі
Як вони не любить.
5.Дай й же ж Боже, щоб я виріс
В школі гарно вчився.
Щоб я батькові і ненці
Добром відплатився!.
Вчитель.
Людське щастя від роду і до роду
Увись росте з коріння родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле.
Хто знає, береже минуле
І вміє шанувать сучасне.
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне.
- Любіть своїх рідних, даруйте їм радість і щастя. Давайте подивимось, що нам подарувала зірочка «Любові» (У скрині - рушник).
- А для чого дарують рушничок?
У нашого народу існує звичай. Коли з дому далеко ішов син чи батько на війну, в похід, або донька виходила заміж і теж покидала рідний поріг, їм дарували в дорогу рушник, який оберігав у далекій стороні.
(слайд 7) Рушник. Він пройшов через віки і нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до своїх дітей, до всіх, хто не черствіє душею, він щедро простелений близьким і далеким друзям, гостям. Хай символ цей завжди буде в нашій хаті як ознака великої любові і незрадливості.
2-а зупинка «Доброта»
Розповідь з елементами бесіди про сусідів. (слайд 8)
Де б ми не йшли, не їхали, нас завжди оточують люди, яких називають сусідами. Вони бувають різними. Сусіди по квартирі, по парті, сусідами називають і людей, які сидять поруч в автобусі чи в кіно, сусіди, які живуть близько - близькі, далеко - далекі.
У хаті радість, сміх, а раптом - горе. Родина живе далеко. Кого кличуть на допомогу? Сусідів. І вони завжди допоможуть і в біді, і в радості. Недарма кажуть:«Коли біда чи неміч - сусідів клич на поміч». Із сусідами треба жити в мирі та злагоді. А що це значить? Так треба завжди прийти до сусіда на допомогу і не чекати, поки він скаже, щоб ти йому допоміг. Я впевнена, що ви дуже добрі, чуйні сусіди і з вас виростуть добрі люди.
Гра «Я дарую тобі»
(Зірочка «Доброти» дарує нам дерев'яну писанку - символ добра).
Діти по черзі передають один одному писанку по колу з побажаннями.
Вчитель. Пам'ятайте, діти! Ми завжди повинні нести іншим світло любові й доброти.
Нехай існує істина стара -
Людина починається з добра.
3-я зупинка «Вірність»
(У чарівній скринці - Конституція).
- Що ж таке Конституція? (слайд 9)
Ст. 10. Державною мовою в Україні є українська мова.
Вчитель. А якщо в народу є своя мова, то є і сам народ. У нас є непорушна територія 603,7 тис. кв. м.
Ст. 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, все, що знаходиться на нашій землі є об'єктами права власності українського народу.
- Яка столиця нашої держави? (слайд 10)
- Які великі міста, ріки? (слайд 11)
- В якому місті ми живемо? (слайд 12) Що можете розповісти про наше місто?
(діти дивляться фотографії та розповідають)
Вчитель. Наша держава несе всім світло мира, любові, добра і злагоди. Ми, українці, ідемо в світ радими від того, що маємо свою державу, волю, рідну мову. І кожен із нас пов'язує свою долю з Україною. Для неї ми живемо, для її процвітання і блага. Буде багата держава, будемо краще жити і всі ми.
Учень.
Ми вчимося сьогодні у школі
І гартуємо наші серця.
З рідним краєм пов'язуєм долі,
Будем вірні йому до кінця.
4-а зупинка «Мрія» (слайд 13)
(В скрині - кленовий листочок). Свою мрію запишіть одним словом на аркуші. Повісьте на наше дерево мрій, поясніть, про що мрієте.
- Про що мріють наші гості?
Вчитель. А я мрію про те, щоб всі ваші мрії здійснилися.
5-а зупинка «Щастя» (У скриньці - чарівна паличка). (слайд 14)
Вчитель. Наша подорож завершується. Перед вами велике, неосяжне зоряне небо України. Вивчайте його, бо багато на небі зірок, а значить, багато шляхів, щоб стати справжнім патріотом, гідним громадянином України, знайти своє щастя.
Хай вам, любі діти, сонечко сміється, (слайд 15)
А погане - хай минеться.
Хай щастить вам, діти, всюди! Хай ростуть з вас добрі люди!