Виховна година. В.О.Сухомлинський. З любов'ю до дітей

Про матеріал
Ознайомити учнів з творчістю В.О.Сухомлинського, з казкою В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка». Розвивати образне мислення, уяву, вміння узагальнювати , робити висновки, давати оцінку вчинкам героїв творів. Виховувати доброту, чуйність, вміння дружити, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.
Перегляд файлу

                                        Виховна година

                                              2 клас

   Тема. В.О.Сухомлинський. З любов’ю до дітей.

   Мета. Ознайомити  учнів з творчістю  В.О.Сухомлинського, з казкою  В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка».

    Розвивати образне мислення, уяву, вміння узагальнювати , робити висновки,  давати оцінку вчинкам героїв творів.

     Виховувати доброту, чуйність, вміння дружити, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.

     Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського,  виставка книжок В.О.Сухомлинського, ватман, кольорові олівці.

                     Хід виховної години

І.Організація класу:

Поглянь у віконечко.

Посміхнися сонечку!

Озирнись навкруги.

Усміхнися  другу!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Кому знайоме прізвище українського письменника, вченого, вчителя – Василя Олександровича Сухомлинського?
  • Роздивіться виставку книжок автора і скажіть, які твори ви читали самостійно або з батьками?

ІІІ. Повідомлення теми та мети виховної години

  •   На уроці ми ознайомимось з творчістю  В.О.Сухомлинського, попрацюємо над цікавою казкою.

IV Мотивація учбової діяльності

1.. Технологія очікування

  • Чого ви чекаєте від виховної години? (Бажаємо ознайомитись  з новою казкою. Ми любимо казки . Вважаємо, нам буде цікаво. )

2.Вчитель:

           Сьогодні у нас незвичайний урок.

            У казку чарівну ми зробимо крок.

            Із казкою ми зустрічались не раз.

            І знову вона завітає до нас.

V.  Формування знань, умінь та навичок

  1.  Знайомство з портретом В.О.Сухомлинського:
  • Лагідні очі, високе чоло, відкрита душа,

добра посмішка – портрет В.О.Сухомлинського.

Педагог, вчений, письменник В.О.Сухомлинський  був напрочуд доброю людиною. Він мріяв, щоб кожна дитина зростала в любові, з чуйним, щирим серцем, допитливим та кмітливим розумом.

  1. Зараз відгадаєте загадку і дізнаєтесь ім’я головної героїні казки..

Я на сонце дуже схожа -

Золотиста, ніжна, гожа.

Я щоранку розквітаю,

Промінцями всіх вітаю.

Відгатати вам не важко!

Що за квітка я?

                                (Ромашка.)

3.Скласти свою загадку про ромашку. (Біле волоссячко, жовте обличчя.

Сонечко в білій спідничці).

 4. Інтегровані завдання(природознавство,українська мова). Метод «Прес»

    - До живої чи неживої природи відноситься квітка? Доведіть.  (Я знаю, що квітка росте, живиться, розмножується. І тому вважаю, що  за цими ознаками вона відноситься саме до живої природи.)

      - Як ви думаєте, чому назва квітки написана  з великої літери? (Я вважаю, що  квітка ромашка є героїнею казки . Тому, це не просто назва квітки, а ім я дійової особи. Мені відомоз уроків української мови , що імена пишуться з великої літери. Ось чому це слово, в даному випадку,  пишеться з великої літери.)

 5. Знайомство з казкою В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка».

   - Послухайте казку В.О.Сухомлинського.  Що найбільше сподобається, вразить вас у цій казці?

           Ясної сонячної днини маленька дівчинка вийшла погратися на зелену галявину. Раптом вона почула плач. Прислухалася дівчинка і зрозуміла, що плач доноситься десь з-під каменю, що лежить обабіч галявини. Камінь був невеликий, як голова кролика, але дуже твердий. Підійшла дівчинка до каменя і запитує:

– Хто там плаче під каменем?

– Це я, Ромашка, – почувся ледь вловимий голосок. – Звільни мене, дівчинко, тисне на мене камінь…

            Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну, бліду стеблинку Ромашки.

– Спасибі тобі, дівчинко, – подякувала Ромашка, виструнчившись і зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з-під Кам’яного Гноблення.

– Як же ти потрапила під камінь? – запитала дівчинка.

– Обдурило мене Кам’яне Гноблення, – відповіла Ромашка, – коли я була маленьким насіннячком. Восени я шукала теплий куточок. Дало мені притулок Кам’яне Гноблення, обіцяло оберігати від холоду і спеки, дощу і вітру. А коли мені захотілося побачити Сонечко, воно ледве не розчавило мене. Я хочу бути твоєю, дівчинко.

               Дівчинка приходила до Ромашки, і вони разом зустрічали схід Сонця.

– Як добре бути твоєю, дівчинко! – часто говорила Ромашка.

– А якби ти виросла в лісі або обабіч дороги? Якби ти була нічия? – запитала дівчинка.

– Я б померла від горя,– тихо мовила Ромашка. – Але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Он та Вогняна Маківка – вона дружить із Сонечком. Сонечко шепоче їй: «Ти моя, Вогняна Маківко». Я чую цей шепіт, коли сходить Сонце, а Маківка назустріч йому розкриває свої прекрасні пелюстки. А он та Волошка – товаришка Весняного Вітру. Він першим щоранку прилітає до Волошки, будить її і шепоче: «Прокинься!» Квітка не могла б жити, якби вона була нічиєю.

6.Опрацювання змісту  твору.

- Ваші враження від почутого? Чи сподобались вам герої казки? Чим саме?

7. Робота в парах. Прислівя: «З добрим дружись, а лихого стережись. Без вірного друга велика туга.»

 - На кожній парті лежить аркушик з прислівями. Прочитайте їх і скажіть, до яких  уривків казки можна їх віднести. ( Перше прислівя відноситься до історії дружби Ромашки з Каменем. В нього тверде кам яне серце. Він обдурив Ромашку, знущався над нею.Друге прислівя про прагнення Ромашки завжди дружити з чуйною, доброю дівчинкою. Ніколи не розлучатись,  кожного ранку разом зустрічати схід сонечка.)

8. Читання казки в особах.

 9. Робота в групах (по 5-6 учнів)

 - Обєднайтесь в групи. На аркушах ватману спільно намалюйте той уривок казки, який вам найбільше до душі.

10. Захист групових малюнків у вигляді  розігрування сценки до зображеного уривка казки.

11. Складання сенканів в групах про дружбу за опорними словами.

 Приклади відповідей дітей:

Дружба. 

Справжня, вірна.

Зігріває, обдаровує, веселить.

Я сумую без друга.

Необхідність.

                                                                             Дружба.

                                                                   Весела, цікава.

                                                                   Наповнює, прикрашає, окрилює.                            

                                                                   Без дружби життя безбарвне.

                                                                   Радість.

VI. Підсумок виховної години. Рефлексія. Методи  «Мікрофон» та «Закінчи речення»

  • Що вам найбільше сподобалось на виховній годині?
  • Закінчи речення : «Василь Олександрович Сухомлинський вчить нас бути…»

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку