Виховна година: "Вчимося жити добрими людьми"
Мета:
-
Виховувати доброту, повагу та емпатію до оточуючих.
-
Формувати в учнів уявлення про важливість моральних цінностей, таких як чесність, підтримка, взаємоповага та турбота про інших.
-
Розвивати здатність до колективної роботи, співпраці та допомоги один одному.
Завдання:
-
Поглибити розуміння значення доброти у повсякденному житті.
-
Виховувати прагнення допомагати іншим, бути толерантними та чуйними.
-
Вчити учнів діяти відповідно до моральних принципів, бути добрими людьми.
Матеріали:
-
Картки з прикладами добрих і поганих вчинків.
-
Фломастери, папір.
-
Малюнки або цитати про доброту.
1. Вступна частина (5 хвилин)
-
Привітання:
Вихователь вітає учнів і пояснює мету заняття: "Сьогодні ми поговоримо про те, що означає бути добрим і як важливо допомагати один одному."
-
Актуалізація:
Вихователь ставить питання:
-
"Що для вас означає бути добрими людьми?"
-
"Як можна проявляти доброту в повсякденному житті?"
Після цього діти можуть висловити свої думки, і вихователь доповнює відповіді.
2. Основна частина (25 хвилин)
А. Розмова про доброту (10 хвилин)
-
Обговорення:
Вихователь пояснює, що доброта — це не тільки допомога іншим, а й вміння підтримувати, вислухати та зрозуміти людину.
Обговорюються приклади добрих вчинків, які учні могли спостерігати у своїх життях:
-
"Які добрі вчинки ми можемо зробити для наших друзів?"
-
"Чи допомагали ви комусь, коли їм було важко?"
Вихователь може навести приклади зі світу природи або з казок, де доброта змінює ситуацію на краще. Наприклад, історії про героїв, які рятували або допомагали іншим.
Б. Гра "Добрі і погані вчинки" (10 хвилин)
-
Вихователь пропонує учням картки з описами різних ситуацій (позитивних і негативних) і просить їх визначити, що з цього є добрим вчинком, а що — поганим. Наприклад:
-
"Допомогти товаришу виконати завдання, коли він не встигає" (добрий вчинок).
-
"Ображати іншого за те, що він виглядає інакше" (поганий вчинок).
-
Діти обговорюють, чому один вчинок є добрим, а інший — поганим.
В. Творче завдання "Малюємо доброту" (5 хвилин)
-
Кожен учень отримує аркуш паперу і фломастери, щоб намалювати малюнок, який символізує доброту або гарний вчинок.
-
Наприклад, це може бути малюнок, на якому діти допомагають одне одному, тварини живуть у мирі, або люди підтримують одне одного.
-
Діти можуть пояснити, що означає їхній малюнок.
3. Підсумкова частина (10 хвилин)
А. Рефлексія (5 хвилин)
-
Вихователь запитує дітей:
-
"Які добрі вчинки ви можете зробити для своїх друзів або родини?"
-
"Чи важко бути добрим? Чому?"
-
"Як ми можемо допомогти іншим у школі чи вдома?"
-
Учні можуть поділитися своїми думками або навіть розповісти про конкретні випадки.
Б. Підсумкове слово (5 хвилин)
-
Вихователь підсумовує: "Добро завжди повертається до нас. Якщо ми будемо допомагати один одному, співчувати та проявляти турботу, то зробимо цей світ кращим."
-
Вихователь може також запропонувати учням зробити щось хороше для інших у найближчі дні, наприклад, допомогти батькам вдома або підтримати друга в складній ситуації.
4. Домашнє завдання (за бажанням)
-
Попросити учнів записати або розповісти вдома про добрі вчинки, які вони зробили або побачили впродовж тижня, а наступного разу поділитися з класом.
-
Вихователь також може запропонувати учням вести "щоденник добрих вчинків", де вони записуватимуть кожен добрий вчинок, який зробили або стали свідками.
Ця виховна година допоможе дітям зрозуміти важливість доброти в суспільстві та вчить їх проявляти емпатію і взаємопідтримку, що важливо для гармонійних стосунків у колективі.