Виховна година "Вчимося жити добрими людьми"

Про матеріал
Виховна година на тему "Вчимося жити добрими людьми" для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів
Перегляд файлу

Виховна година: "Вчимося жити добрими людьми"

Мета:

  • Виховувати доброту, повагу та емпатію до оточуючих.
  • Формувати в учнів уявлення про важливість моральних цінностей, таких як чесність, підтримка, взаємоповага та турбота про інших.
  • Розвивати здатність до колективної роботи, співпраці та допомоги один одному.

Завдання:

  1. Поглибити розуміння значення доброти у повсякденному житті.
  2. Виховувати прагнення допомагати іншим, бути толерантними та чуйними.
  3. Вчити учнів діяти відповідно до моральних принципів, бути добрими людьми.

Матеріали:

  • Картки з прикладами добрих і поганих вчинків.
  • Фломастери, папір.
  • Малюнки або цитати про доброту.

1. Вступна частина (5 хвилин)

  • Привітання:
    Вихователь вітає учнів і пояснює мету заняття: "Сьогодні ми поговоримо про те, що означає бути добрим і як важливо допомагати один одному."
  • Актуалізація:
    Вихователь ставить питання:
    • "Що для вас означає бути добрими людьми?"
    • "Як можна проявляти доброту в повсякденному житті?"

Після цього діти можуть висловити свої думки, і вихователь доповнює відповіді.


2. Основна частина (25 хвилин)

А. Розмова про доброту (10 хвилин)

  • Обговорення:
    Вихователь пояснює, що доброта — це не тільки допомога іншим, а й вміння підтримувати, вислухати та зрозуміти людину.
    Обговорюються приклади добрих вчинків, які учні могли спостерігати у своїх життях:
    • "Які добрі вчинки ми можемо зробити для наших друзів?"
    • "Чи допомагали ви комусь, коли їм було важко?"

Вихователь може навести приклади зі світу природи або з казок, де доброта змінює ситуацію на краще. Наприклад, історії про героїв, які рятували або допомагали іншим.

Б. Гра "Добрі і погані вчинки" (10 хвилин)

  • Вихователь пропонує учням картки з описами різних ситуацій (позитивних і негативних) і просить їх визначити, що з цього є добрим вчинком, а що — поганим. Наприклад:
    • "Допомогти товаришу виконати завдання, коли він не встигає" (добрий вчинок).
    • "Ображати іншого за те, що він виглядає інакше" (поганий вчинок).
  • Діти обговорюють, чому один вчинок є добрим, а інший — поганим.

В. Творче завдання "Малюємо доброту" (5 хвилин)

  • Кожен учень отримує аркуш паперу і фломастери, щоб намалювати малюнок, який символізує доброту або гарний вчинок.
  • Наприклад, це може бути малюнок, на якому діти допомагають одне одному, тварини живуть у мирі, або люди підтримують одне одного.
  • Діти можуть пояснити, що означає їхній малюнок.

3. Підсумкова частина (10 хвилин)

А. Рефлексія (5 хвилин)

  • Вихователь запитує дітей:
    • "Які добрі вчинки ви можете зробити для своїх друзів або родини?"
    • "Чи важко бути добрим? Чому?"
    • "Як ми можемо допомогти іншим у школі чи вдома?"
  • Учні можуть поділитися своїми думками або навіть розповісти про конкретні випадки.

Б. Підсумкове слово (5 хвилин)

  • Вихователь підсумовує: "Добро завжди повертається до нас. Якщо ми будемо допомагати один одному, співчувати та проявляти турботу, то зробимо цей світ кращим."
  • Вихователь може також запропонувати учням зробити щось хороше для інших у найближчі дні, наприклад, допомогти батькам вдома або підтримати друга в складній ситуації.

4. Домашнє завдання (за бажанням)

  • Попросити учнів записати або розповісти вдома про добрі вчинки, які вони зробили або побачили впродовж тижня, а наступного разу поділитися з класом.
  • Вихователь також може запропонувати учням вести "щоденник добрих вчинків", де вони записуватимуть кожен добрий вчинок, який зробили або стали свідками.

Ця виховна година допоможе дітям зрозуміти важливість доброти в суспільстві та вчить їх проявляти емпатію і взаємопідтримку, що важливо для гармонійних стосунків у колективі.

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку