Година духовності "Пронеси добро і милосердя через усе своє життя..."
Мета:
-
Виховувати в учнів почуття милосердя, доброти та відповідальності за свої вчинки.
-
Розвивати духовні цінності, такі як турбота про ближніх, співчуття та допомога іншим.
-
Заохочувати дітей до добрих вчинків і взаємодопомоги в повсякденному житті.
Завдання:
-
Формувати уявлення про милосердя як одну з основних християнських чеснот.
-
Розвивати вміння допомагати іншим, бути чуйними та добрими до оточуючих.
-
Виховувати духовність, відповідальність за свої вчинки та бажання робити добро в будь-якій ситуації.
Матеріали:
-
Презентація чи відео на тему милосердя.
-
Картки з цитатами про добро і милосердя.
-
Листи для творчого завдання.
-
Текст молитви або вірші, пов'язані з темою доброти і милосердя.
1. Вступна частина (5 хвилин)
-
Привітання:
Вихователь вітає учнів, пояснює мету години духовності: "Сьогодні ми будемо говорити про важливість доброти і милосердя. Як доброта може змінити світ навколо нас, і чому важливо бути милосердним у нашому житті."
-
Актуалізація:
Запитуємо учнів:
-
"Що таке добро і милосердя?"
-
"Як ви вважаєте, чому важливо допомагати іншим, навіть якщо це не завжди зручно?"
Учні можуть висловити свої думки, а вихователь доповнює їх поясненням.
2. Основна частина (25 хвилин)
А. Розмова про милосердя (10 хвилин)
-
Вихователь пояснює, що милосердя — це не тільки допомога матеріальна, а й духовна. Це вміння вислухати, підтримати, зрозуміти людину, яка потребує допомоги. Милосердя є однією з основних християнських чеснот.
-
Обговорення прикладів з життя, коли милосердя допомогло людині змінити своє життя або дало їй надію. Наприклад:
-
Добре слово може втішити людину в складну хвилину.
-
Допомога без очікування на відплату, просто для того, щоб зробити світ трішки кращим.
-
Вихователь може процитувати відомі вислови про доброту, такі як:
-
"Ніхто не став біднішим від того, що зробив добро."
-
"Якщо хочеш змінити світ — почни з себе."
Б. Відео або презентація про милосердя (5 хвилин)
-
Показ відео або презентації про милосердя. Це може бути історія про відомих людей, які допомогли іншим або коротка притча, що показує важливість добрих вчинків.
В. Творче завдання "Лист доброти" (10 хвилин)
-
Кожен учень отримує лист і фломастери. Вони мають написати або намалювати, як вони можуть проявляти милосердя в своєму житті.
-
Запитання для натхнення:
-
Як я можу допомогти іншій людині?
-
Які добрі вчинки я вже зробив, а які можу зробити?
-
Як я можу підтримати людину, яка переживає труднощі?
Після цього учні можуть обмінятися своїми листами або зачитати в класі. Вихователь підкреслює важливість кожного вчинку, навіть маленького.
3. Підсумкова частина (10 хвилин)
А. Рефлексія (5 хвилин)
-
Вихователь запитує учнів:
-
"Що для вас важливе в милосерді?"
-
"Як би ви проявили милосердя в складній ситуації?"
-
"Чому іноді буває важко допомогти, але це так важливо?"
-
Відповіді учнів допоможуть розкрити важливість духовних цінностей у нашому житті.
Б. Заключне слово (5 хвилин)
-
Вихователь підсумовує: "Милосердя — це не просто слово, це наша поведінка, наші вчинки і наше ставлення до людей навколо нас. Якщо кожен із нас хоч раз на день зробить хоча б одну добру справу, цей світ стане набагато кращим."
-
Вихователь може запропонувати учням поставити перед собою завдання на наступний тиждень: щодня робити хоча б один добрий вчинок.
4. Домашнє завдання (за бажанням)
-
Попросити учнів написати коротку розповідь або вірш про те, як вони збираються проявляти милосердя в своєму житті.
Ця година духовності допоможе учням усвідомити важливість милосердя, а також заохотить їх до добрих вчинків у повсякденному житті. Вихователь через цю діяльність допоможе дітям знайти внутрішній баланс між духовними та моральними цінностями.