Виховна година «Великдень – свято християнських родин»

Про матеріал
Мета: • поглибити знання та уявлення учнів про традиції святкування Пасхи; • формувати інтерес до писанкарства – як виду мистецтва; • розвивати творчі здібності дітей, уяву та зв’язне мовлення; • виховувати любов та глибоку повагу до традицій свого краю, до рідної української землі.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ:

«Великдень – свято християнських родин»

Мета:

  •                 поглибити знання та уявлення учнів про традиції святкування Пасхи;
  •                 формувати інтерес до писанкарства – як виду мистецтва;
  •                 розвивати творчі здібності дітей, уяву та зв’язне мовлення;
  •                 виховувати любов та глибоку повагу до традицій свого краю, до рідної української землі.

Обладнання: вишиті рушники; гілки верби; ілюстрація пасхального кошика та продуктів, які освячуються в церкві; музичний запис церковних дзвонів; паперові шаблони писанок; олівці чи фломастери.

Хід заходу

  1.               Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав,

Тож, і ми часу не гаймо

Працювати починаймо!

  1.               Створення проблемної ситуації.

(Лунає запис великодніх дзвонів)

  •                   Що ви зараз чули? (дзвони)
  •                   Діти, а де ми можемо їх почути? ( в церкві)
  •                   Коли ми їх чуємо, то про що вони нам сповіщають? ( про службу, великі свята) 
  •                   Вірно, дзвони ми можемо почути в церкві коли розпочинається святкова відправа. Саме сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших свят  у році, яке святкують у всіх країнах світу. А яке ви дізнаєтесь із прослуханого вірша.

Декламація вірша вихователем «Христос Воскрес»)

Христос Воскрес!

 Радість з неба ся являє,

 Паска красна день вітає,

 Радуйтеся щиро нині –

 Бог дав радість всій родині,

 Бог дав радість нам з небес,

 Христос воскрес!

 Христос воскрес!

  •                   Про яке свято йдеться у вірші? (Великдень)
  1.               Оголошення теми виховної години.
  •                   Сьогодні ми поговоримо про традиції святкування Пасхи. Тема нашого заходу «Великодні дзвони б’ють!»
  •                   Кожен з вас напевне святкує це свято із родиною. Що вам відомо про нього? (відповіді дітей)
  1.               Розповідь про історію свята.

Великдень – найбільше християнське свято. Цей день має ще одну назву – Пасха. Це світле і добре свято яке несе з собою віру, надію і любов.

Великдень відноситься до тих свят, дата яких змінюється кожного року, визначеної не має. Зазвичай він відзначається не раніше 4 квітня та не пізніше 8 травня.

У ніч Воскресіння Христа, проводиться святкове богослужіння   великодня служба Божа яка триває всю ніч. Її найурочистіший момент настає опівночі, коли священик сповіщав, що Христос воскрес, а всі присутні з трепетом відповідають: «Воістину Воскрес!». Усі віруючі люди намагаються бути присутніми на великій літургії, адже по закінченню якої відбувається освячення пасхальних кошиків.

  1.               Конкурс «Збирання великоднього кошика».
    1.          Розгадування загадок.
  •                   Дітки, а у ваших сім’ях відбувається така традиція – збирання кошика до освячення? (відповіді учнів)
  •                   Давайте зараз спробуємо уявити ту чудову ніч та зберемо кошика.

( Ілюстрацію пасхального кошика вихователь чіпляє на дошку)

  •                   Ось ми маємо з вами кошика, але нам потрібно наповнити його продуктами, які освячують в церкві. Для цього вам потрібно відгадати загадки. Розгадкою яких і будуть потрібні мам продукти.
  •                   Ви готові до участі в конкурсі? Тож розпочнімо!

(Учні розгадують загадки, вихователь поетапно вивішує ілюстрації продуктів, таки чином наповнюючи кошика)

Загадки

  •              В кожнім місті і селі

На Великдень головна

На столі.                                             (паска)

  •              Продукт із м’яса,

Без якого немає свята                         (ковбаса)

  •              Білі стіни, білий дах,

Заховався в ньому птах.                      (яйце)

  •              Молоко в казан налили,

Довго парили, варили,

Аж поки притомилося

І твердим зробилося                             (сир)

  •              Воно у каші розтає –

І та смачнішою стає.                             (масло)

  •              Лиш один зубочок взяв,          

Разом з хлібом пожував –

Мов вогнем, язик припік.

Називається …..                                    (часник)

  •              Що то за гість, що сам себе їсть? (свічка)
  •              Барвисте яйце

По столу котилось.

З ковбасою подружилось,

Біля хрону покрутилось

І в храмі освятилось.                            (писанка)

  •                   Молодці! Але писанок у нас поки що немає. Для того щоб ми могли зібрати повність наш кошик, вам потрібно буде виконати завдання. А яке дізнаєтесь пізніше. 
    1.          Ознайомлення із традицією.
  •                   Після великої відправи православні люди поверталися додому де виконували ряд традицій перш ніж скоштувати великодньої паски. Послухайте та запам’ятайте!

Коли родина поверталися додому перш ніж сісти за стіл всі родичі повинні були помити обличчя. Господар дому насипав воду у миску, а на дно ставив крашанку. Спочатку мила обличчя дівчина потім хлопець, господиня, а останнім господар дому. Після кожного водо зливалася, а крашанки забирала дівчина, щоб бути гарною.

  •                   Ось ми і познайомилися із традиціями наших предків.
  1.               Розповідь вірша про свято.

(Розповідь вірша «Христос Воскрес К. Перелісна)

Христос Воскрес

Співає жайворон з небес:

- Христос воскрес! Христос воскрес!

У небо дзвін гуде з села:

- Христос воскрес! Йому хвала!

В проміннях сонячна блакить:

Христос воскрес! Його хваліть!

Дзюрчить струмок – весняний дзвін:

- Воскрес Христос – Господній Син!

Радіють діти у вінках:

- Христос воскрес на небесах!

І вся земля, мов той вінок,

з чудесних трав, дітей, квіток...

І в серці радість через край:

воскресли поле, річка, гай,

і лине пісня до небес:

- Христос воскрес! Христос воскрес!

  1.               Ознайомлення із традиції писанкарства.
    1.          Інформаційна-розповідь про  писанку.
  •                   Ось і настав час для виконання нашого завдання. Але спочатку вам потрібно ознайомитись із різновидами писанок. На ілюстрації ви бачите, що кожному регіону притаманні різні орнаменти та техніки виконання. Також про писаку існує багато легенд, а із однією ви зараз і ознайомитесь. Приготуйтеся слухати!

Легенда

Коли злі люди вели Ісуса Христа розпинати на гору, що називається Голгофа, він тяжко ніс свій хрест. Вороги сміялися з нього, кидали в лице каміння, а малі діти, які любили Ісуса бігли попереду і збирали каміння складаючи в пазуху, аби менше лишалося ворогам. А як висипали то були не камені, а гарно розписані яйця. Так віддячив Бог маленьким дітям за їхню любов, та добрі малі серця.

  1.          Детальне ознайомлення із правилами писанкарствами.
  •                   Для українців розпис писанки – це не просто фарбування яйця у різні кольори. Писанка була оберегом кожен елемент мав своє значення. Їх потрібно було дуже правильно підбирати та поєднувати. Цей процес роботи був дуже складним. Його навчали з самих малих років життя дитини.
  •                   А зараз ми умовно завітаємо у майстерню писанкарства та ознайомимось із правилами написання писанки воском.

(відеоролик)

Поетапність написання писанки

  1.               Олівцем нанести малюнок на яйце;
  2.               Прогріти писак у полум’ї свічки, зачерпнути віск;
  3.               Розтопленим воском нанести малюнок, який має залишитися білим;
  4.               Занурити писанку в оцет, протравити поверхню яйця;
  5.               Зафарбувати яйце у жовту фарбу;
  6.               Нанести віск там, де має залишитися жовтий колір на яйці;
  7.               Зафарбувати писанку в червоний колір;
  8.               Над полум’ям прогріти писанку і зняти ганчіркою віск.
  •                   Ви ознайомилися із технікою роботи, але щоб приступити до роботи вам потрібно знати які є орнаменти. Адже саме поєднання цих орнаментів був найскладніший та кропіткий процес. Правильно підібрані символи робили писанку оберегом.

(Вихователь демонструє за допомогою ілюстрацій різновиди орнаментів)

  •                 Геометричний
  •                 Рослинний
  •                 Тваринний
    1.          Самостійна робота
  •                   Ось і підійшов час. Ви отримали всі знання для того, щоб намалювати писанки, які б завершили наш святковий кошик. (Учні самостійно на шаблонах малюють писанки. Найкращі роботи вставляються до ілюстрації кошика.)
  •                   Молодці! Вам вдалося завершити роботу, яку ми розпочали на початку заняття. І перед вами справжній великодній кошик.
  1.               Підсумок заняття.
  •                   Заняття добігає до кінця давайте пригадаємо про що ми говорили з вами? (свято Великодня)
  •                   Що нового ви дізналися про свято?
  •                   Чи навчилися ви писати писанку? 
  •                   Я, гадаю тепер у вас напередодні свята не буде ніяких проблем!

1

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 2 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку