Як розвивати творчі здібності учнів та зацікавити дітей під час карантину

Про матеріал
Дистанційне навчання- це новий формат та нова реальність, в якій доводиться шукати нові підходи, шляхи та ідеї. Від кількості нових викликів легко розгубитися. Як знайти ще й можливість розвивати творчі здібності діток. Сподіваюсь, матеріал статті допоможе вчителям початкових класів зацікавити своїх учнів креативними ідеями.
Перегляд файлу

  Як розвивати творчі здібності та зацікавити дітей початкової школи   творчістю під час карантину

1. Креативне читання та письмо.

2.Родзинки НУШ.

3. Проєкти з мистецтва.

4. Батьківські та дитячі майстер-класи

  1.Креативне читання та письмо

 Читання для учнів початкових класів- не найцікавіший предмет. Діти тільки вчаться бути читачами. А стандартні письмові завдання викликають ще більший розпач. Це я точно знаю як мама другокласниці. Тому пропоную використати цікаві ідеї креативного читання та письма. Такими порадами я користуюсь під час карантину і пропоную їх своїм учням- другокласникам.

Вправа ,,Пропущені слова’’

В квітні, травні ми починаємо повторювати вивчений матеріал. Учні 2-4 класів вже знають частини мови. Учитель пише( або бере готовий) текст на цікаву для дітей тему та пропускає в ньому слова якоїсь частини мови(наприклад, прикметники). Діти мають доповнити текст прикметниками, які зможуть підібрати. Надіслати свої варіанти  діти можуть текстовим , голосовим повідомленням чи зробити фото тексту.

Вправа ,,Зміни в уривку всі прикметники’’

Візьміть короткий текст. Продублюйте його на сторінці двічі. Попросіть дітей замінити прикметники так, щоб у першому варіанті текст вийшов смішний, а в другому — страшний.

Вправа ,,Особливий день’’

Дайте дітям завдання: розказати про особливий день під час карантину. Мої школярики продовж року працювали у щоденниках вражень та вже вміють писати висловлювання на запропоновану тему, ділитись враженнями. Збережіть ці історії. Потім ними можна буде доповнити портфоліо. Це буде спогад про особливий навчальний рік.

Вправа ,,Вільний креатив’’

Відправте дітям аркуш із довільними зображеннями різних персонажів. Нехай вони зроблять підписи, щоб із цього вийшов комікс.

2.Родзинки НУШ

Час карантину- це можливість реалізувати один із новітніх підходів НУШ — створення лепбуків.

  Саме поняття ,,лепбук’’ у нашому інформаційному просторі з’явилося нещодавно і поволі набуває популярності. Лепбук ( англ. ,,наколінна книга’’)- це інтерактивна тематична тека, саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, які можна діставати, перекладати, складати на свій розсуд. Застосовується на етапі самостійної дослідницької роботи учня/учениці. У ній збирається матеріал з якоїсь певної теми. Такий вид діяльності допомагає поглибити, закріпити, систематизувати інформацію, а розглядання теки в подальшому дасть змогу швидко відновити в пам’яті необхідний матеріал.

Етапи створення лепбука:

1. Вибір теми

2. Складання плану майбутнього лепбука

3. Малювання макета теки

4. Виготовлення лепбука з використанням паперу, скотча, клею, ножиць, маркерів, степлера, фарб тощо.

   Робота над лепбуками допоможе отримати не лише естетичне задоволення від креативної діяльності, а й узагальнити, структурувати вивчений матеріал, розвинути вміння шукати й осмислювати необхідну інформацію, презентувати результати мінідослідження, формувати самостійність і відповідальність.

   Якщо лепбук створюють разом діти і батьки( а карантин- саме та можливість)- це сприяє налагодженню конструктивних взаємин між ними.

Відео-презентацію лепбука можуть побачити всі учасники чату(групи) , обмінятись та надихнутись творчими ідеями.

3. Мистецькі проєкти

   Мистецтво в НУШ- інтегрований курс. Адже,, жодне мистецтво не замикається в самому собі’’(Марк Туллій Цицерон). У віртуальному океані феноменально поєднуються словесні тексти, музичні звуки, яскраві візуальні образи і символи, реальність і фантазія.

 Саме це надихнуло мене створювати короткі майстер-класи, відповідно до тем, надсилати їх дітям. Просити про зворотній зв’язок не довелось. Фото та відео їхніх творчих робіт прилетіли до мене швидше, ніж інші домашні завдання. Потім на телефоні я створювала віртуальні виставки з музичним супроводом, короткими текстовими коментарями та запрошувала діток та батьків відвідати таку віртуальну виставку.

   За місяць карантину були створені такі тематичні виставки та майстер-класи:

*Квіткові фантазії

*Наша рідна Україна-то веснянка солов’їна

*Світ тварин в геометричних формах

*Пам’ятаєш про гігієну-бережеш здоров’я

*Кулінарія. Рекламуємо красиве і корисне

(2 клас НУШ)

4. Батьківські та дитячі майстер-класи

Ідеї, якими ми обмінювались під час мистецьких виставок надихнули деяких батьків та дітей на створення власних цікавих кулінарних та мистецьких майстер-класів, якими вони почали ділитися у групі(чаті).

   Люблю людей з посмішкою. Їм хочеться завжди відповісти тим самим. Мої ідеї відгукуються у діток. Вони ж у відповідь радують та надихають мене.Цей  емоційний зв’язок є важливою психологічною підтримкою в непростий час карантину.

 

 

   

 

docx
Додано
18 квітня 2020
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку