Виховна година:
«Великий дім – держава, лад у ньому закон»
Мета: розкрити здобувачам освіти з порушеннями слуху суть понять: держава, закон, конституція; дати загальне уявлення про загальнолюдські моральні якості; формувати правову свідомість учнів; виховувати повагу та шану до законів своєї держави.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Вправа: « Кольоровий настрій» - налаштування учнів на заняття. Перевірка наявності слухових апаратів.
ІІ. Мовна задядка
Вправа «Я…» Закінчити речення.
Я живу в ….
Я народився(народилася) в….
Я навчаюся в місті(селі) ….
Я вчуся в …
Я ….
ІІІ. Основна частина
Поміркуйте: у народі кажуть
«У ДОБРОГО ГОСПОДАРЯ – ЛАД У ДОМІ».
Що означає лад?
Лад – це стан, коли все робиться, як слід, відповідно до певних вимог.
Асоціативний кущ «Україна»
А хто господар держави? (народ)
Що таке держава? (Держава – це дім для народу)
Розповідь вчителя:
Ще в прадавні часи первісні люди зрозуміли, як добре, коли між ними є злагода. Залежно від обставин життя вироблялися різні звичаї:
Але серед різних звичаїв поступово з’являлися найголовніші. Їх ще називають загальнолюдськими:
Вони записані в Законі Божому. (демонстрація Біблії)
Вправа «Запитання – відповідь».
Фізкультхвилинка.
Продовжимо наше заняття.
Гра «Право чи обов’язок».
В учнів є набори карток з написами прав і обов’язків. На дошці зроблені відповідні записи: Наші права: Наші обов’язки:
Учні читають напис на картці і прикріплюють її у відповідну колонку.
Вправа «Збери до купи».
На партах в учнів є конверти в яких лежать букви. З цих букв потрібно скласти слово і дати визначення.
Конституція, право, обов’язок.
4. Підведення підсумків.
5.Рефлексія