Виховна година: Виховна година: Долаємо агресивність

Про матеріал
- ознайомити учнів з поняттями «агресія», «агресивність», «види агресії», навчити дітей конструктивним формам поведінки, прийомам усунення напруги і тривожності,виховувати здатність розуміння емоційного стану іншої людини та вміння адекватно висловлювати свій стан. -бейджики, плакат «Прийняття правил», «чарівна скринька» з дзеркалом, роздатковий матеріал – «сонечка», смайлики (веселий і сумний настрій), метод-анкета «Прес», «Квітка любові», пелюстки до неї, мультимедійний супровід, музика «Релакс».
Перегляд файлу

Тема: Долаємо агресивність

Мета: ознайомити учнів з поняттями «агресія», «агресивність», «види агресії», навчити дітей конструктивним формам поведінки, прийомам усунення напруги і тривожності,виховувати здатність розуміння емоційного стану іншої людини та вміння адекватно висловлювати свій стан.

Обладнання і матеріали: бейджики, плакат «Прийняття правил», «чарівна скринька» з дзеркалом, роздатковий  матеріал –  «сонечка», смайлики (веселий і сумний настрій), метод-анкета «Прес», «Квітка любові», пелюстки до неї, мультимедійний супровід, музика «Релакс».

Хід заняття

1.Повідомлення теми і мети заходу.

2.Вправа «Прийняття правил».

3.Вправа «Чарівна скринька».

4.Робота в парах «Завдання-настрій».

5.Повідомлення вчителя «Агресія, її види. Прояви агресії».

6.Вправа «Який я?»

7.Вправа «Квітка Любові».

8. Вправа «Злий-Добрий».

9.Релаксація «Заочна подорож на природу».

10.Підсумок заняття. Метод-анкета «Прес».

 

Хід заняття:

1.Повідомлення теми і мети заходу.

2.Вправа «Прийняття правил».

  •                  Активності (всі активно приймають участь ніхто, не відсиджується);
  •                  Щирість (кожен говорить від свого імені, говорить правду про свої почуття, емоції, інтереси);
  •                  Правило «Правої руки» (піднімаємо праву руку для відповіді, не викрикуємо);
  •                  Принцип «Тут і тепер»;
  •                  Не ображатися;
  •                  Не насміхатися;
  •                  Тиша (дотримуватися тиші, дисципліни і порядку).

3.Вправа “Чарівна скринька”

Психолог показує учням чарівну скриньку. В ній знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Пропонує заглянути до неї, але не називати кого чи що вони там побачать.

То кого ж ви побачили у скриньці? Так у чарівному дзеркалі ви побачили кожен себе, Людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – людина, неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні. І немає більше на цій Землі саме такої дівчинки чи такого хлопчика, немає і не буде. Кожному з нас батьки подарували життя, кожен з нас повинен знати про свою неповторність.

4.Робота в парах «Завдання-настрій». Учні першого варіанту повинні затиснути в долоні смайлик, з тим настроєм, який в нього зараз, а іншому учню другого варіанту потрібно отримати і показати всім, смайлик, який тримав в кулаці однокласник. Стоп! (Тренер показує як правильно потрібно було виконати це завдання).

5.Повідомлення вчителя «Агресія, її види. Прояви агресії».

Агресія – це цілеспрямована поведінка, яка суперечить суспільним нормам і правилам, завдає фізичної шкоди людям чи викликає у них негативні переживання, стан напруженості, страху, тривожності… Агресія проявляється у побитті інших людей, у словесних образах, ворожих насмішках, жартах, а також містить непрямі форми фізичної та вербальної агресії (бойкот, ворожа міміка, жестикуляція).

Агресивність – це сукупність дій чи певний стиль поведінки притаманний певній людині, такий, що несе агресію. Види агресії, розглянемо таблицю.

Тип агресії

Приклади

Фізична – активна – пряма

Діти б’ють кошеня.

Фізична – пасивна – пряма

Однокласники не спілкуються з відмінником.

Фізична – пасивна – непряма

Учні відмовляються виконувати розпорядження класного керівника про прибирання шкільної території.

Вербальна – активна – пряма

Учень насміхається з учениці іншого класу, яка погано говорить, заікається.

Вербальна – активна – непряма

Дівчинка зводить наклеп на подружку

Вербальна – пасивна – пряма

Група дівчаток поширює плітки про однокласницю

Вербальна – пасивна – непряма

Учні класу знають, хто зробив шкоду, але мовчать, коли перехожий несправедливо обвинувачує їхнього однокласника

Фізична агресія – використання фізичної сили проти іншої людини.

Непряма агресія – спрямована на іншу людину або групу людей.

Роздратованість – схильність до прояву негативних почуттів (грубість).

Негативізм – негативне ставлення до оточуючих, від пасивного опору (мовчання і невиконання певних дій чи інструкцій) до активних дій проти дисципліни, правил і порядку.

Образа – заздрість і ненависть до оточуючих за справжні і вигадані дії.

Вербальна (словесна) агресія – вираження негативних почуттів через крик, вереск, так і через словесні погрози.

Агресія – це будь-яка поведінка, що містить погрозу, чи завдає шкоду іншим.

6.Вправа «Який я?» На отриманих промінцях сонечка написати відповідь на питання «Який я?», якщо промінців не вистачає, їх можна домалювати. Учні за бажанням висловлюються, відповіді не повторюються. Підсумок вправи: в кожної людини є позитивні і негативні риси характеру, слабкі і сильні сторони. Ми маємо вчитися наші недоліки перетворювати на переваги, або змінювати щось на краще.

7.Вправа «Квітка Любові».  На запропонованих пелюстках квітки потрібно написати все, що асоціюється в учнів з поняттям «любов». Разом виростити «квітку любові».

8. Вправа «Злий-Добрий». Один з учнів – перший варіант повинен грати певну роль, а інший спостерігати, потім – навпаки. Закрийте очі, зосередьтесь, уявіть те, що вас найбільше злить (окремі люди, ситуації, відчути те, що зазвичай відчуваєте). Тепер спробуйте реагувати на цю ситуацію, так як реагуєте завжди: показати емоцію на обличчі, стиснути кулаки, дихати так, як дихаєте, коли гніваєтесь і т. д. Мімікою і рухами тіла виявити свої почуття. Сусід по парті, через декілька секунд повинен, ніби дзеркало відтворити все, що побачив. Помінятися місцями, перший варіант спостерігає – другий – відтворює.

Друга частина гри – входження в роль «доброго», згадати маму, родичів, приємну подію, щоб це відобразилося на обличчі. Помінятися місцями, перший варіант спостерігає – другий – відтворює. Аналіз-бесіда: Описати почуття в різних ролях? Що простіше і краще зіграти?

9.Релаксація «Заочна подорож на природу». Запрошую всіх, на заочну подорож на природу – це найкращий метод розслабитись і позбутись агресії та поганого настрою. (презентація, музичний супровід).

10.Підсумок заняття. Метод-анкета «Прес». Чи сподобалось вам заняття? Що ви взяли для себе? Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому занятті, закінчіть думку:


Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося…

Мене дратувало…

Мені було цікаво…

Мене порадувало… Спілкування було…


 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 квітня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку