Виховна година "Вітаміни - невід'ємна складова здорового харчування"

Про матеріал

Поглиблибити знання дітей про складові їжі. Навчити дітей розрізняти корисні та шкідливі продукти. Виховувати навички правильного та здорового харчування.

Перегляд файлу

Тема: Вітаміниневід’ємна складова здорового харчування.

Мета: поглибити знання дітей про складові їжі; навчити розподіляти харчові продукти (корисні, шкідливі); мотивувати на споживання корисної та здорової їжі; виховувати навички правильного харчування та бережного ставлення до свого здоров’я.

Демонстраційний матеріал: таблиця «Складові їжі»; таблиці вітамінів А,В,С,D; картки із зображенням харчових продуктів; ілюстрація дерева.

Дидактичні матеріали: предметні картки до гри «Дишефрувальник», листя із зображенням продуктів до «Дерева корисних продуктів».

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування учнів.

Вчитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

2. Психологічна настанова до успіху.

     Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів під час заняття. Для того, щоб впоратися на занятті з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 Пропоную вам вправу «Мозковий штурм». Ану «розімніть» свої мізки, приготуйте їх до відповіді. Готові?

  • Від чого залежить здоров’я людини?

Можливі відповіді: від спадковості, стану навколишнього середовища, способу життя людини, медичного обслуговування, правильного повноцінного харчування.

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

     Ми зібралися на нашому виховній годині, щоб поглибити та перевірити наші знання про ВІТАМІНИ. А конкретно їжу, яка є корисною, а яка шкодить нашому організму. Мабуть кожен з вас знайомий з мудрими словами «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти».       Кожен з вас знає, що правильне харчування є важливою складовою нашого здоров’я.

IV. Основна частина заняття.

     Вчитель: Отже розпочнемо нашу «Абетку здорового харчування!»

  • Діти, а чи любите ви смачненьку їжу? (відповіді дітей)
  • Наведіть приклади такої їжі. (відповіді дітей)
  • А чи це все є корисним для нашого організму? (відповіді дітей)
  1. Розповідь учителя.

      Корисними є ті продукти, які багаті на вітаміни. Вітаміни особливо необхідні для вашого дитячого організму. Вітаміни потрібні для нормального розвитку та зростання дитячого організму. Якщо вітамінів бракує, то людина може захворіти. В організм вітаміни потрапляють з продуктами харчування, і нам потрібно знати в яких продуктах містяться необхідні нам вітаміни, а які є шкідливі для нас.

  1. Робота за таблицею «Складові їжі»

 

СКЛАДОВІ ЇЖІ

 

 

 

 

 

БІЛКИ

ЖИРИ

ВУГЛЕВОДИ

ВІТАМІНИ

Основний будівельний матеріал організму. З них утворюється і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони необхідні для зігрівання організму.

Витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших організмів).

Речовини, необхідні для життя людини, її зростання та розвитку.

 

      Корисні продукти ми можемо вживати на протязі всього року. Узимку наш організм втрачає багато тепла, тому нам потрібно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, свіжих овочів та фруктів обмаль, тому слід вживати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найбагатша пора року – осінь. Природа в цей час дарує нам багато овочів та фруктів, що містять необхідні вітаміни та мінеральні речовини.

Учень:

Із-за гір, з-за океанів,

І у різний, звісно, час,

Овочі найвищих санів

Телеграм наслали нам.

 

Учень:

Полюбилась їм нівроку

Українськая земля.

Й поселились без строку,

Стали жити і плодитися.

Учень:

Людям нашим підсобляти

І в достатку, і біді,

Навіть стали лікувати –

До них з серцем лиш прийди.

  1. Інсценування «Ми – корисні для людини»

( виходять діти «вітаміни» з назвами вітамінів А, В, С, D. Розповідь дітей супроводжується переліком продуктів конкретного вітаміна.)

Вітамін А.

Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

Вітамін В.

А я – вітамін В, дуже потрібний для розумної та фізичної праці, поліпшення травлення. Уміщуюся у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці м’ясі.

Вітамін С.

А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін D.

А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Хто дружити з нами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

  1. Фізкультхвилинка

Гра «Коло корисних та шкідливих продуктів»

Діти стають в коло. Коли вони чують назву корисного продукту – роблять стрибок вперед, а коли шкідливого – назад.

(Цибуля, морква, масло, жувачки, помідор, гамбургер, риба, м'ясо, пончики, кола, шаурма, сматана, малина, листя салату, цитрусові, мівіна, фри, паніні, шипшина, насіння соняшника, сухарікі, редька, гарбуз, кавун, чорниці.)

 

 

  1. Робота в групах. Малюнковий дишефрувальник.

(Діти діляться на дві групи.)

Вчитель читає загадки, а діти викладають малюнки-відгадки по черзі. Потім отримують слово-відгадку зашифровану порядковою літерою в кожному слові-відгадці.


1.Круглий, як куля,

Зелений, як трава,

Червоний, як кров,

Солодкий, як мед. (КАВУН)

 

2.Хоч не солодкий,

Та дуже смачний,

Хоч сам маленький,

Проте дорогий.

Сядемо обідати –

Він на столі.

Люблять його

І дорослі, й малі. (ХЛІБ)

 

3.Під землею народилась

і для борщику згодилась.

Мене чистять, ріжуть, труть,

смажать, варять і печуть. (КАРТОПЛЯ)

 

4.Били, колотили
і на стіл положили. (МАСЛО)

 

5.Запах, колір – все відмінне,

Посміхнешся неодмінно.

Як серединку кусати,

Скривить так, що й не впізнати. (ЛИМОН)

 

6.Тонкі гілочки лапаті,

Але не ялинка.

Буде пахнути в салаті

Ця чудо-рослинка.(КРІП)

 

 

7.У темниці виростає

та біленькі зубки має.

Хоч гіркий він і пекучий,

та корисний і цілющий. (ЧАСНИК)

 

8.Сам жовтенький, соковитий,
Достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
І солодкий, і приємний. (АБРИКОС)

 

9.У шкориночці-хатинці

є для діточок гостинці.

Зріють вкупочці зернини

як коштовні намистини. (ГРАНАТ)

 

10.Український борщ чудовий

По усіх краях відомий.

У борщі я головний,

Борщ без мене не смачний! (БУРЯК)

 

11.Щоб омлету вам зробити,

Спершу треба нас розбити. (ЯЙЦЯ)

 

12.Я жовтенька, я маленька,

Мов медочок солоденька.

На баштані достигаю,

Тепле сонечко вітаю. (ДИНЯ)


 

 

C:\Users\Tanya\Desktop\kavun-3-e1500479657733.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\1523773056_hlib-e1523703950953.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\potatoes.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\20171218.1514370277.SNCPSG10.obj.0.1.jpg.oe.jpg.pf.jpg.1350nowm.jpg.1350x.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\1.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\645248443_w0_h0_1.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\chasnik_0.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\product_full0142290eb991515675df1498823375.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\granat.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\item-998886135.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\Yajca_pri_otravlenii_mozhno_ili_net.jpg

C:\Users\Tanya\Desktop\u7cw3nWRtCsS4oT5ObVc.r695x430.jpg

(діти повинні підставини порядкову літеру назви кожного продукту, щоб утворилося потрібне слово)

 

3

3

4

2

3

3

4

4

3

1

3

1

в

і

т

а

м

і

н

и

а

б

ц

д

 

  1. Гра-тренінг «Дерево корисних продуктів»

     Кожна група отримує листочки із зображенням корисних та шкідливих продуктів. Їхнє завдання розсортувати їх на 2 групи та приклеїти на дерево. Якщо продукти корисні - то діти прикріплюють їх так, ніби вони ростуть на нашому дереві. А якщо вони шкідливі – то дітии їх прикріплюють на землю, так як вони не приносять користі для нашого здоров’я.

V. Підсумок заняття.

Вчитель:

  • Навіщо людині потрібно їсти?
  • Якою має бути їжа?

А на завершення нашого заняття ми виконаємо пісню «Чарівний вагон»

 

Чарівний вагон біжить, хитається,

Швидкий потяг набирає хід.

Подорож вже наша починається,

Раді ми зустріти тут усіх.

 

Приспів:

Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться.

Бути здоровими хочемо завжди.

Кожному, кожному в кращеє віриться,

Про здоров’я дбатиму і нема біди.

 

Щоб міцним здоров’я зберегти своє,

Чистоти дотримуватися слід,

Сонце, і повітря, і водичка є –

Загартовуватися ти звик.

 

Приспів.

 

docx
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку