Виховна година "Вплив алкоголю, наркотиків та токсинів на організм людини" .

Про матеріал

Виховна година "Вплив алкоголю, наркотиків та токсинів на організм людини"


Мета і завдання заходу:

— сформувати переконання про шкідливий вплив нікотину і алкоголю на організм людини, дати відомості про соціальні фактори споживання наркотиків і профілактику наркоманії;

— розвивати вміння порівнювати і відрізняти корисні звички від шкідливих, відрізняти зовнішні й індивідуальні фактори ризику;

— виховувати повагу до власного «я» як особистості, почуття гордості за людину як розумну істоту; виховувати шанобливе ставлення до професій соціолога, нарколога, терапевта, тренера.

Перегляд файлу

Виховна година "Вплив алкоголю, наркотиків та токсинів на організм людини"


Мета і завдання заходу: 

— сформувати переконання про шкідливий вплив нікотину і алкоголю на організм людини, дати відомості про соціальні фактори споживання наркотиків і профілактику наркоманії;

— розвивати вміння порівнювати і відрізняти корисні звички від шкідливих, відрізняти зовнішні й індивідуальні фактори ризику;

— виховувати повагу до власного «я» як особистості, почуття гордості за людину як розумну істоту; виховувати шанобливе ставлення до професій соціолога, нарколога, терапевта, тренера.

Основні терміни і поняття: наркотики, нікотин, алкоголізм, наркоманія, токсикоманія.

Місце проведення: класна кімната.

Обладнання: таблиці, малюнки, роботи учнів, відео.

 

Хід заходу:

  1. I.      Організація учнів

II. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

1. Бесіда.

Орієнтовні запитання бесіди:

  Що таке звички?

  Які види звичок ви можете виділити (корисні і шкідливі)?

2. Інформаційне повідомлення вчителя «Звички в житті людини».

Важливою частиною життя людини є її звички.

Звички — друга натура людини. Психологічна основа звичок — динамічний стереотип, тобто добре освоєна і закріплена тимчасовими зв'язками програма дій. Для формування динамічних стереотипів виконання всіх елементів дії потрібні вольові зусилля, активність мислення і задоволення. Якщо програма повторюється багаторазово — усуваються помилки, моделюються варіанти виконання, звички закріплюються і виконуються вже автоматично, без вольових зусиль.

А найстрашнішими звичками людини, які гублять її здоров'я, вкорочують вік є: куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотиків і токсичних речовин. Вони впливають на нервову систему і поведінку людини. Не лише руйнують здоров'я, а й позбавляють людину різних життєвих цінностей, штовхають до злочинності. Ви, молоде покоління, повинні уникнути цих нещасть.

3. Робота учнів з таблицею «Корисні і шкідливі звички».

III. Мотивація діяльності учнів

Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. Проведемо його у формі прес-конференції. Люди знають, до чого призводять шкідливі звички, як вони руйнують організм. Однак, чому вони курять, вживають алкоголь, наркотичні речовини? Народна мудрість каже: «Щоб ворога перемогти, треба знати його в обличчя».

Як люди звикають до чогось?

Що таке алкоголізм і наркоманія?

Чому і як виникає ця залежність?

Як уникнути цього лиха?

Обговоренню цих питань і буде присвячено наш урок.

Ми запросили фахівців: лікаря-терапевта, лікаря-нарколога, тренера ДЮСШ, істориків, хіміка, літераторів, соціолога і кореспондентів газет і журналів.

(Вчитель називає прізвища учнів, які завчасно підготувалися до виконання згаданих ролей).

IV. Повідомлення та обго­ворення нового матеріалу

Соціолог. Про шкідливі звички сказано і написано багато. Але, на жаль, сотні мільйонів людей отруюють організм добровільно, свідомо скорочуючи тривалість власного життя, несучи горе і страждання своїм сім'ям, рідним та близьким. Подивіться на статистику (на дошку вивішується таблиця статистичних даних). Коментарі.

Слово надається кореспондентам.

Кореспондент місцевої газети. На сторінках газет багато повідомлень про те, як згубно діє на організм куріння. Звідки і як з'явилася ця звичка?

Соціолог. На запитання кореспондента відповідає історик.

Розповідь історика про те, звідки прийшов тютюн.

Соціолог. Інформаційна довідка.

— Якщо людина випалює одну пачку цигарок на день вартістю 1 гривня, то за рік вона перетворить на дим 365 гривень,

— 1 цигарка скорочує життя людини на 8 хв.

— 90% курців визнають, що хочуть кинути курити.

— Смертельна доза нікотину для людини 50—75 мг (1 мг на 1 кг маси тіла).

— Крім нікотину, в тютюні міститься ще багато отруйних речовин: аміак, си­нильна кислота, чадний газ, бензипірен та інші. Бензипірен — канцероген, тобто речовина, що спричиняє ракові захворювання.

Соціолог. Слово має кореспондент газети «Київська правда».

Кореспондент. Ще страшніше горе в сім'ях тих, хто вживає алкоголь. На сторінках газет дедалі частіше з'являються повідомлення про те, як згубно діє він на організм і долю, особливо в юнацькому віці. Звідки і як виник цей ворог?

Історик. Злодій, який краде розум, так називають алкоголь з давніх-давен. Людина не знала алкоголю довгі сотні тисяч років. Пияцтво — порівняно молода вада людства. Займаючись гончарством, люди привчилися до алкоголю. Вони з'ясували, що варто залишити в закритій посудині ягоди винограду або інші плоди, як через кілька днів вони перетворювались на напій, що мав дивні властивості. Після його вживання в людей з'являлися хвалькуватість, агресивність та відкривалися інші риси їхнього характеру.

У Київській Русі алкоголю вживали дуже мало. Лише на деякі свята варили медовуху, брагу або пиво, міцність яких дорівнювала 5—10°. Чара пускалась по колу, з неї кожен чоловік мусив відпити кілька ковтків. У будні ніколи не вживали таких напоїв, і пияцтво вважали ганьбою та гріхом.

Пияцтво пустило глибоке коріння в нашому побуті й породило систему звичаю.

Людство з давніх-давен знало про шкідливі наслідки зловживання алкоголю і робило спроби перешкодити йому. У Стародавньому Китаї було видано наказ, що забороняв вживати спиртні напої.

У Стародавній Спарті навмисно споювали рабів і демонстрували їх молодим людям. За допомогою цього намагалися викорінити згубну звичку.

В Індії жорстоко карали жінок, які вживали спиртні напої.

Відомо, що українських народ здавна турбувався про душевний і фізичний стан молодого покоління. Найбільшим виявом уваги було пригощання гостей хлібом-сіллю. Молодим під час весілля не давали навіть вина. Не можна було вживати спиртні напої під час роботи.

Соціолог. Слово має хімік.

Хімік. Історія не зберегла відомостей про те, хто відкрив етиловий спирт. За легенда­ми він був у перше одержаний шляхом перегонки виноградного соку в XI столітті арабським лікарем Альбука-зесом. Інші джерела називають ім'я італійського монаха-алхіміка Валентйніуса.

Винахідники спирту були вражені його незвичайними властивостями і дали йому поетичну назву «алкоголь», що в перекладі з арабської означає «ніжний», «благородний». Алхіміки називали його «аквавіте» — «вода життя», оскільки людина, що вживала алкоголь ставала веселою, жвавою, у неї виникало відчуття здоров'я, сили, енергії. Але швидко прийшло розчарування. «Вода життя» зіграла з людиною злий жарт: відчуття виявилося несправжнім. І тоді лікарі і вчені назвали алкоголь «аквамортіс» — «вода смерті». Через кілька століть хімічна наука відкрила багато алкоголю. І всі вони належать до класу спиртних речовин, які є похідними вуглеводів. Вони дуже отруйні для всього живого, а для людини — особливо. Спирти легші за воду, горять.

Токсичний еквівалент для спиртів різний. Після вживання всього кількох грамів амілового спирту (С2Н,,ОН) може настати смерть, а метиловий спирт (СН3ОН) у малих дозах спри­чиняє атрофію зорового нерва — сліпоту.

Етиловий спирт не буває поживною речовиною для людини, — він завжди ворог її організму.

Запитання кореспондентів. Як діє алкоголь на організм людини?

Соціолог. На запитання відповідає біолог.

Біолог. Алкоголь — наркотична речовина, здатна викликати полегшення, розслаблення, приємне відчуття, так звану ейфорію. Саме цим він завоював увагу і поширення в усьому світі. Відомий вчений І.П.Павлов довів, що алкоголь не володіє збудженою дією на центральну нервову систему, а навпаки, викликає гальмування кори великих півкуль. Чуттєвість людини до токсичної дії алкоголю тим вища, чим вона молодша. Так, для дітей смертельна доза — 3 г на 1 кг ваги тіла (для річної дитини — 100 г), для підлітків — 4,5 г (250-500 г горілки). Підраховано, що систематичне вживання алкоголю скорочує життя людини на 10 років.

Кореспондент журналу «Здоров'я». Який вплив алкоголю на нервову систему?

Соціолог. Слово надається лікарю-терапевту.

Лікар-терапевт. Від вживання спиртних напоїв насамперед страждає нервова система, в першу чергу, центральна. Алкоголь, потрапивши в нервову клітину, розчиняє в ній ліпіди, знижує кількість кисню і порушує нормальні функції в ній. Тривала дія алкоголю спричиняє закупорку капілярів мозку, внаслідок чого зникає частина клітин. Якщо зловживати алкоголем, то кількість мертвих клітин збільшується в багато разів. Це призводить до зниження функцій мозку, послаблення розумових здібностей, а потім до деградації особистості. Тривале вживання алкогольних напоїв викликає в людини різні психози: білу гарячку, депресії, галюци­нації, алкогольні параноїди, алкогольні психози. Багато людей травмується у стадії сп'яніння. Нетвереза людина не може критично ставитися до своїх вчинків і, буває, зовсім несподівано реагує на поведінку оточуючих. А скільки дорожньо-транспортних пригод сталося і стається, коли за кермом си­дить п'яний. Як відомо, алкоголь часто буває винуватцем травм на виробництві.

Алкоголь діє на всі органи людини і розладнує їхню діяльність. Це зло викорінюється надто повільно та тяжко. Подолати його можна лише загальними зусиллями, войовничою непримиренністю до непомірного вживання алкоголю.

Соціолог. Слово надається кореспонденту газети «Спорт».

Запитання кореспондента. Чи сумісні алкоголь, куріння і спорт?

Тренер в цікавій і доступній формі відповідає на запитання.

Запитання кореспондента. Шкодять організмові підлітків також наркотичні речовини. Що таке наркоманія, токсикоманія?

Соціолог. На запитання відповідає біолог.

Біолог. Наркоманія — це особливий психічний стан, який виявляється у потягу людини до наркотичних речовин. Це психічне розслаблення, відчуття легкості, вседозволеності, припливу енергії, галюцинації. В узагальненому вигляді цей стан дістав назву ейфорії, яка розвивається під впливом наркотиків. До них відносять героїн, маріхуана, гашиш, кокаїн, анаша та інші. Наркотичні речовини діють на центральну нервову систему, змінюючи хімічним шляхом хід психічних процесів і, в першу чергу, в нервових центрах, які відповідають за емоції. Поряд із терміном «наркоманія» вживають більш загальну назву «токсикоманія». Токсикоманія — це зловживання деякими лікарськими препаратами і продуктами побутової хімії, які під. час передозування можуть викликати токсичну дію на психіку людини. Запитання. Які біологічні і соціальні наслідки наркоманії і токсикоманії?

Соціолог. На запитання відповідає нарколог райлікарні.

Нарколог розкриває соціальне зло наркоманії, наводить разючі приклади, дає довідку по району. Коротко проводить бесіду про соціальну небезпеку наркомани.

Перегляд відео.

Соціолог. Люди здавна ви­сміюють тютюнопаління, алкоголізм в казках, розповідях, поезії. Надамо слово літераторам.

Літератор згадує твори, в яких описується соціальне зло.

Читання віршів

 

Заключне слово вчителя

Прес-конференція підняла серйозні, важливі та злободенні питання.

Якщо ви все зважили, все зрозуміли, то зробіть ще одне зусилля і вирішіть ніколи не торкатися цигарок, чарки й наркотичних речовин. Адже здоров'я, щастя і радість в наших руках. Пам'ятайте: здоров'я, справжня радість життя й щастя не сумісні з цими небезпечними речами.

 

Пісня “Вибір Є” співають усі учні.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ:

Вплив алкоголю, наркотиків та токсинів на організм людини"

для учнів 9 класу

Класний керівник:Клячко Т.М.

(23.02.2018)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
3192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку