Тема. Вплив комп’ютерної техніки на життя людини.
Мета: формувати уявлення дітей про шкоду надмірного захоплення комп’ютерною технікою.Розвивати уміння правильно користуватися даними приладами; виховувати у дітей бережливе й дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Обладнання: пазл,мультфільм,мікрофон.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Виховну годину….починаймо
ІІ. Оголошення теми.
Розгадай ребус:
- Сьогодні ви дізнаєтесь, як безпечно користуватись комп'ютером, скільки часу слід проводити за комп’ютером без шкоди для здоров'я.
ІІІ. Розповідь з елементами бесіди.
- А чи користуєтесь ви комп'ютером, планшетом, ноутбуком, нетбуком? Як саме?
- Ми живемо в часі небувалого злету інформаційних технологій. Сучасний комп'ютер може писати вірші, музику, грати в шахи, розмовляти. Наприкінці ХХ ст. винайшли комп’ютери, які вміщуються на долоні. Японські вчені створили найрозумніший нині комп’ютер у світі “Стимулятор Землі». За його допомогою моделюють процеси, які відбуваються на Землі: зокрема передбачають природні катастрофи.
З розвитком інформаційно-комп’ютерних технологій почали з’являтися нові слова: флешка, айфон, «гаджет», «ай – гаджет».
- Давайте дізнаємося значення слів «ґаджет», «ай-ґаджет». Зі словничка.
Вірш Лесі Вознюк.Ай-ґаджет
Ай-ґаджет
Маю ґаджет при собі,
Стильний, як годиться.
Чи Ай-пад а чи Ай-под…
Та яка різниця?
Імовірно, це Ай-фон,
Схожий щось доволі….
Знаю, ґаджет мій — Ай-ай —
Найкрутіший в школі.
Пес у мене — це Ай-дог,
Кіт — Ай-Мурчик звати.
— Ну й вигадник ти, синок! —
Кажуть мама й тато.
Та Ай-мама і Ай-тато
Мій секрет не знають —
Що мене вже Ай-Максимом
Друзі називають.
• Якими рисами характеру наділила авторка героя?
- Чим найбільше цікавиться Максим.
- Леся Вознюк описала захоплення ще одного хлопчика. Прочитайте вірш «Толик — сонний кролик»
Обговорення вірша «Толик — сонний кролик»
Сльозяться очі в Толика,
червоні, як у кролика.
Він крадькома від тата
не ліг упору спати,
а грою захопився,
і час немов спинився.
Комп'ютерні герої
вели з малим двобої:
стріляли, наступали
і спати не пускали.
Сьогодні в класі Толик
розгублений, як кролик:
дрімає, позіхає
і очі потирає.
Запитання для обговорення:
• Чому у Толика червоні очі?
• Якими ще були очі у Толика після надмірного користування комп'ютером?
• Як така поведінка впливає на його здоров'я?
• Як це може позначитися на його успіхах у навчанні?
• Що ви можете порадити Толику, якщо він хоче бути здоровим?
Підсумуйте: «Якщо хочете вирости сильними, здоровими, розумними — надто не захоплюйтеся комп'ютерними іграми!».
- Деякі діти і навіть дорослі замість спілкування з реальними друзями спілкуються лише у соціальних мережах. Комп'ютерні ігри замінюють їм рухливі ігри, прогулянки на свіжому повітрі. Через надмірне захоплення комп'ютером у багатьох виникає комп'ютерна залежність. І подолати її буває дуже складно.
- А що таке комп’ютерна залежність?
ІV.Перегляд мультфільму.
(Мультик про Настуню і комп'ютер | https://www.youtube.com/watch?v=OrNYFm3GYoQ)
- Пропоную вам переглянути мультфільм «Про Наталочку і комп’ютер»
- Чи могла б у дівчинки виникнути комп’ютерна залежність?
- Скільки часу на вашу думку можна проводити за комп’ютером?
- Що необхідно зробити після роботи за комп’ютером?
Робота в парах. Складемо правила роботи за комп’ютером.
• Виконувати вправи для очей та м’язів спини.
• Працювати за комп’ютером 15 хв.
• Після роботи за комп’ютером провітрювати приміщення.
• Робити вологе прибирання.
• Корисно прогулятися на свіжому повітрі.
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань.
1. Навчальні ігри.
1. Гра «Ланцюжок»
(Правила: На дошці подано три теми: «Комп’ютер – друг.», « Комп’ютер – ворог.», «Правила поведінки при роботі за комп’ютером.». По темі для кожного ряду. Учням необхідно скласти речення за поданою темою, так щоб ланцюжок не перервався. А перерватися він може тоді, коли учень мовчатиме. Перемагає ряд який впорався найкраще.)
2. Гра «Так – ні» Якщо так то діти плескають в долоні, якщо – ні, то тупотять ногами.
- Після роботи за комп’ютером не обов’язково провітрювати кімнату.
- За комп’ютером дітям можна працювати 40 хвилин.
- Грати в рухові ігри корисно.
- Довгий час роботи за комп’ютером призводить до погіршення зору.
3. Гра «Задай запитання» з теми «Комп’ютер і здоров’я». (Учні задають один одному запитання на які самі мають знати відповідь. Діти самостійно вибирають хто буде відповідати.)
4. Гра «Опиши слово» (називаємо ознаки отриманого слова, пробуємо розгадати про що йде мова). Слова: здоров’я, 15 хвилин, комп’ютерна залежність, рухливі ігри, провітрювання.
2. Вирішення проблемних ситуацій. (Прослухати ситуацію та дати пораду.)
Ситуація№1
Ваш друг весь свій вільний час проводить граючись за комп’ютером, чи на планшеті в розвивальні ігри, що допомагають йому краще засвоїти таблицю множення.
Ситуація №2
Максим пропонує Дмитру пограти з друзями на подвір’ї. Дмитро відмовляє, говорячи, що не виспався, адже дивився цікаві мультфільми на комп’ютері.
(повідомлення учнів)
Чверть жителів Великої Британії не в змозі запам'ятати домашній телефон і дні народження близьких. Та й навіщо? У них же є мобільні телефони , де все написано. Показники запам'ятовування тих або інших речей у людей у віці 50-60 років набагато кращі, ніж у їхніх дітей.
Кожний п'ятий житель Штатів не може уявити собі відпочинок без портативного комп'ютера. А 80% населення США бере із собою на відпочинок мобільний телефон.
Гра «Мікрофон»
VІ. Підсумок виховвної години.
– Що таке комп'ютер ?
– Для чого люди використовують комп’ютери?
– Чому він може стати загрозливим для дітей?
– Що краще, відпочинок на свіжому повітрі чи за комп’ютером? Чому?
Інтерактивна вправа «Незавершене речення
● Сьогодні на уроці я дізналась...
● Я запам'ятав, що...
● Цікавим на уроці було...