Виховна година "Як досягти успіху?"

Про матеріал
Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Ми спробуємо визначити складові успіху. Та що найперше має визначити для себе людина.
Перегляд файлу

Як досягти успіху

 

Той, хто хоче, робить більше, ніж той, хто може.

Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто рухається вперед, до тих, хто розподіляє свої сили з розумом.

Людина лише там чогось домагається, де вона сама вірить у свої сили.

Л.Фейєрбах

Успіхи свідчать про те, на що ти спроможний, а невдачі — про те, чого ти вартий.

Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору.

 

 

Мета: визначити поняття успіх, геній; дати можливість дітям упев­нитися, що успіх залежить від власних зусиль і від співпраці з інши­ми; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів; виховувати праг­нення до позитивних учинків, уміння створювати ситуацію успіху.

Обладнання: тест «Чи здатні ви досягти успіху?», пам'ятка «Як досягти успіху», аудіо-касета з музичним записом.

Вихователь. Життя щоденно ставить людину перед необхідні­стю вибору — прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.

Кожен хоче чогось досягти у житті, щоб мати можливість пи­шатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і роз­витком, розвивати власне «Я», виявити «іскру Божу», досягти відчут­тя впевненості й надійності.  Життєва  мета людини спрямована на досягнення добра, щастя, успіху.

Саме про успіх, шляхи його досягнення і піде сьогодні мова. Спочатку спробуймо дати визначення поняттю успіх. Що ви розу­мієте під цим словом?

(Відповіді учнів.)

Звернемося до інформаційного центру (спеціально підготовлені учні).

 

Інформаційний центр. Згідно з визначенням Великого тлумач­ного словника сучасної української мови, успіх — позитивний на­слідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант;

– громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досяг­нень;

– визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей; захоплення з боку осіб іншої статі.

Вихователь. Успіх — це те, чого бракує, на жаль, більшості з нас. Успіх — це те, чого кожен хотів би досягти.

Чи знаєте ви видатних людей, які досягли успіху в житті? На­ведіть приклади.    

Вихователь. Хто такий геній? Чи важко досягти йому успіху?

Інформаційний центр. Геній — особа, наділена геніальністю, особа, яка досконало знає що-небудь, уміє щось робити.

Геніальний — який є генієм; винятково талановитий, творчо обдарований.

Вихователь. Що таке талант?

Інформаційний центр. Талантвидатні природні здібності людини, хист, обдаровання;

людина з видатними природними здібностями.

 

        Вихователь. Скількома талантами може володіти одна людина?

Наведіть приклади.

(Приклади учнів.)

Вихователь. Здавалося б, за наявності очевидних і блискучих талантів, працездатності й цілеспрямованості майбутньому генієві, як і взагалі творчій особі, нічого не варто стати відмінником у школі, або, принаймні, добре навчатися. Утім, усупереч загаль­ноприйнятій думці, реальність виявляється протилежною.

Наприклад, Антон Чехов у школі серед дітей нічим особливим не вирізнявся. У 3-му класі його було залишено на другий рік, ос­кільки він не спромігся подолати географію та арифметику: два роки він просидів у 5-му класі, бо не витримав іспиту з грецької мови. На випускних екзаменах одержав «трійку» з математики. Навіть за твори з літератури Чехов мав «трійки».

Інформаційний центр. Джонатан Свіфт, Гаусе, Ньютон вважа­лися пасинками школи. Ньютонові не давалися у школі фізика й математика. Карлові Ліннею пророкували кар'єру чоботаря. Гань­били школу Вальтер Скотт і Чарльз Діккенс. Про Вальтера Скотта один із професорів сказав: «Він дурний і залишиться дурним». Ми­колу Гоголя в початковій школі атестували як нездібного до ро­сійської мови. Посередніми й обмеженими учнями вважалися сво­го часу Жан Батист Мольєр і Геґель. Бальзака не раз садовили до карцеру, щоб «заохотити» до науки недбайливого учня. Маючи феноменальну пам'ять, Наполеон так і не зміг вивчити англійську мову. Томас Едісон у школі теж був посереднім учнем, але не тому, що був тупим, а тому, що був генієм, і йому там було просто нудно. Учитель навіть якось сказав, що з нього не вийде нічого путнього. Та Едісон запатентував понад тисячу винаходів! Пушкіна лякали математичні формули, Льва Толстого — хімічні. Маяковський в автобіографії описував свій табель як суміш одиниць та двійок.

Вихователь. Навіть видатним людям-геніям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягти успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї виста­чить сил, аби здійснити свою мету. Та якщо людина хвора або має якісь вади (скажімо, утратила зір або слух, прикута до ліжка) — як тут бути? Доводити собі, що життя не потрібне, ні до чого не праг­нути?

Чи можуть досягти успіху люди з фізичними вадами?

(Учні наводять приклади.)

Вихователь. Бетховен творив музику і після того, як зовсім ут­ратив слух. Найвидатніший поет античності Гомер — був сліпим. Міґель Сервантес був одноруким.

        Інформаційний центр. Відомий російський учений Костянтин
Ціолковський з дитинства був глухим. Можливо, саме це стало своє­
рідним стимулом його розвитку. В автобіографії вчений писав: «Глухота була моїм погоничем, батогом, який гнав мене все життя. Вона
віддаляла мене од людей, примушувала зосередитися, віддатися своїм
навіяним наукою думкам. Без неї я б ніколи не зробив і не закінчив стільки праць».              :

Вихователь. Успіх у справах та особистому житті залежить від багатьох чинників. Наша власна настанова — готовність діяти за визначеною схемою, спрямуванням. Одні чекають допомоги, інші готові самі допомагати, ще інші орієнтуються, а хтось покладаєть­ся лише на власні сили у вирішенні певних проблематичних ситу­ацій.

Ми говорили про талановитих людей, які досягли успіху, а зараз я пропоную тест «Чи здатні ви досягти успіху?».

Ви можете визначити ваше життєве кредо, давши відповіді на запитання.

Тест «Чи здатні ви досягти успіху?»

1. Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:

а)  допомогою друзів;

б)  спільною роботою;

в) моєю цілеспрямованістю.

2. Дружба для мене:

а) підтримка;

б) співпраця;

в) самоствердження.

3. Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію,, я:

а) шукаю допомоги;

б) покладаюсь і на себе, і на партнерів;

в) приймаю рішення і вживаю необхідні заходи самостійно.

4. Справжній професіонал, на мою думку, відрізняється;

а) посидючістю і дисциплінованістю;

б) підготовкою;

в) рішучістю.

5. Яка з геометричних фігур вам найбільше подобається:

а) квадрат:

б) круг;

в) трикутник. .

6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:

а) чекаю від неї ініціативи;

б) поступово входжу в контакт із нею; 

в) говорю про це їй(йому) відразу й рішуче.

7. У компанії, де багато незнайомих, я:

а) відчуваю себе «не у своїй тарілці»;

б) знаходжу спільні теми і контакт;  . 

в) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх.

8. Під час публічного виступу (відповіді перед класом) я:

а) соромлюся, хвилююся;

б) шукаю взаєморозуміння у слухачів;

в) дістаю задоволення від власного голосу.

9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати
     людей:

а) надійних;

б) розумних і старанних;

в) самостійних і незалежних.

10. Доля, на мою думку, — це;

а) неминучість;

б) поєднання везіння і невезіння;

в) здібність самому творити своє життя.

За кожен варіант А поставте собі 1 бал, за кожен варіант Б — З бали, за варіант В — 0        балів. Підрахуйте загальну суму балів.

Інтерпретація результатів:

Якщо ви набрали 10-15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратися із проблемою.

     Складність вашого етапу — у закоренілій настанові, що ви немічні, до того ж не бажаєте змінити ситуацію. Низьке самооцінювання — основна завада на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.  

  Сума балів від 16 до 22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви зможете досягти успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують багатьох ї настроюють на конфліктність із вами. Вам потрібно орієнтуватися на співпрацю та інколи чинити наступ на власне «Я».

  Якщо ви набрали від 23 до 30 балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції ви­являються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати. Так тримати!

Хочу сказати, що всі ми досягли успіху в житті, адже добре здо­ров'я, мирне середовище, хороші батьки й рідні, прекрасні друзі — це вже і є успіх.

Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завер­шення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Зараз ми спробуємо визначити складові успі­ху.

Що найперше має визначити для себе людина? (Мету.)

Якою може бути ця мета? (Духовна, матеріальна. Добра чи пога­на.)

Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чи­ном мимоволі себе оцінює. Якщо ставить перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі, чи як частину свого меблевого гарнітуру.

Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету, гідну людини.

Ще Цицерон говорив: «Краща у світі мета — стати хорошою людиною».

Отже, перше, що необхідно, це мета або цілеспрямованість.

Чи досягне успіху людина, зневірена у власних силах? (Ні.)

Таким чином, для успіху потрібна впевненість.

Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєш­ся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає все важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху все ближ­че, і йти стає легко й цікаво.

Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.

Що необхідно для досягнення професійного успіху? Не­обхідні знання і крапля таланту. Але й без таланту люди дося­гають успіху.

     Чи багато досягне у житті песиміст? Для кожної справи потрібен
відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Звичайно,
що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не
поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що
може багато І що вона сильна. Отже, важливе значення для успіху
має настрій, оптимізм.      

     Раціонально поєднавши ці складові — цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант, оптимізм — маємо пряму дорогу до успіху.             

Для досягнення мети дуже важлива здатність сприймати своє життя як безперервний ланцюг подій. Від того, які події минулого ми згадуємо, залежить ставлення до життя і до майбутнього. Деякі люди прихитряються згадувати всі неприємності, помилки, які відбу­валися з-ними, а потім переконуються, що їхнє життя — суцільний ланцюг невдач. І надалі опускають руки перед будь-чим: починан­ням, перешкодою тощо. Якщо згадуються лише гарні події та до­сягнення, то виникає впевненість у своїх силах, іноді й надмірна. Буває корисним згадати свої перемоги і досягнення, окремі помил­ки й уявити собі інші варіанти поведінки, за яких цих помилок можна було б уникнути.

Занотуйте, будь ласка, пам'ятку «Як досягти успіху в житті». Бо успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє макси­мально використати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю»" Щастя й успіх у ваших руках!

Пам'ятка «Як досягти успіху в житті»

Постав перед собою реальну мету.

Склади власну схему досягнення успіху,

Розвивай силу волі.

Не зупиняйся на досягнутому.

Учися працьовитості й наполегливості,

Думай про позитивне.

Умій захоплюватися справою

 

 

 

 

 

Ніжинська гімназія № 3

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

 

Як досягти успіху

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник 10-А класу

 Василенко І.К.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 квітня
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку